Tailormade Logistics en Van Hove & Co gaan samenwerken

De Gentse transport- en logistiek dienstverleners Tailormade Logistics (TML) en Van Hove & Co hebben bekendgemaakt dat ze gaan samenwerken.

“De wereld staat niet stil en de vragen en de verwachtingen van klanten worden steeds complexer”, motiveert Frank Van Hove, zaakvoerder van Van Hove & Co, de samenwerking. “In het tweede kwartaal van 2023 nemen we onze eerste twee elektrische vrachtwagens voor lokale JIT-transporten in de haven van Gent in gebruik. Dergelijke innovatieve aandrijfsystemen zijn een revolutie voor onze sector, maar vragen ook grote investeringen.” Ook voor verdere digitalisering en het up-to-date houden van een duurzaamheids- en personeelsbeleid is volgens de zaakvoerder voldoende schaalgrootte nodig. De samenwerking met Tailormade Logistics zal het volgens hem dan ook mogelijk maken zich op die domeinen te versterken. “TML is een lokale speler met een internationaal netwerk en is vertrouwd met een groot deel van onze activiteiten”, licht hij de partnerkeuze nog toe.
 
Volgens TML-oprichter en CEO Bert Vandecaveye kennen beide bedrijven, die op een boogscheut van mekaar liggen, elkaar inderdaad goed. “Van Hove & Co is al sinds eind de jaren zeventig actief en heeft zich gespecialiseerd in de automotive sector. Ons DNA matcht bovendien met dat van hen”, zegt hij.
 
Van Hove & Co concentreert zich op regionale transporten, vooral met mega-trailers, en jockey-transporten (nieuwe vrachtwagens naar hun bestemming rijden). Het bedrijf blijft actief als een zelfstandige bedrijfsunit binnen de business unit ‘Automotive’ van de TML-groep. Van Hove beschikt in Gent over een 24.000m² grote site, met beveiligde parkeerplaatsen voor trucks en trailers, voorzieningen voor chauffeurs, truckwash, garage en tankstation. De vloot van 120 trailers en 35 trekkers zal verder worden uitgebreid.
 
Tailormade Logistics kent een sterke groei en verwacht in 2023 de kaap van 200 miljoen omzet ruim te overschrijden.

Foto: Tailormade Logistics - Bert Vandecaveye, oprichter en CEO van Tailormade Logistics (links) en Frank Van Hove, zaakvoerder van Van Hove & Co

Recente nieuwsberichten

Montea schept ruimte voor Bas Logistics

Montea heeft in Nederland een logistiek distributiecentrum aangekocht op Bedrijventerrein Vosdonk in Etten-Leur, tussen Breda en Roosendaal. Het dc bestaat uit 6.870m² opslagruimte en 1.730m² kantoren en is verhuurd aan logistiek dienstverlener Bas Logistics.

Bestelwagens aan opmars toe voor goederenvervoer over de weg

In Nederland wordt de bestelwagen steeds vaker ingezet voor goederenvervoer over de weg. Dat blijkt uit recente cijfers die het Nederlandse Kennisinstituut voor Mobiliteitsbeleid (KiM), in zijn Mobiliteitsbeeld 2017 publiceert. Zo blijkt dat de Nederlandse bestelauto’s in 2016 ruim 64 miljoen ton goederen vervoerden, waarvan 63 miljoen ton binnen Nederland.

Febetra eist controles bij herziening detacheringsrichtlijn

De Europese ministers van Werk hebben bevestigd dat de notie ‘detachering’ ook van toepassing is op de transportsector, maar dat de specifieke regels omwille van het mobiele karakter van de werknemers in de transportsector aan de hand van een zogenaamde ‘lex specialis’ in het kader van de ‘Mobility Package’ geconcretiseerd zullen worden.

Opel neemt Jungheinrich in de arm voor nieuw dc

Autofabrikant Opel opende recent zijn Europees distributiecentrum voor reserve-onderdelen in het Duitse Langendreer, in de buurt van Bochum. Meer dan elf miljoen Opel-chauffeurs in heel Europa worden voortaan voorzien van reserve-onderdelen uit dit magazijn, dat ongeveer twaalf voetbalvelden groot is.

Goed tussentijds rapport voor haven Antwerpen

De overslag in de Antwerpse haven blijft groeien. Na negen maanden staat de totale overslag op 167,1 miljoen ton, een stijging van 3,3% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. In nagenoeg alle sectoren werd tot en met september een sterke groei genoteerd: containers gingen er in tonnage met +3,7% op vooruit (91,9 miljoen ton), vloeibaar massagoed, zoals aardoliederivaten, dikte verder aan met +2,4% (54,4 miljoen ton), conventioneel stukgoed, zoals staal, ging er met +7,7% (7,8 miljoen ton) op vooruit en roro sluit met +10,7% (3,7 miljoen ton) het lijstje van groeiers af.

Havenfusie Gent en Zeeland Seaports weer een stap dichterbij

Het Vlaamse Havenbedrijf Gent en het Nederlandse Zeeland Seaports kondigden in november vorig jaar een fusieverkenning aan. Momenteel spreken de aandeelhouders zich over de fusieovereenkomst uit. Om die fusie tot stand te brengen is ook een wijziging van het Vlaamse Havendecreet nodig.

VIL roept Multimodaal.Vlaanderen in het leven

Als een van de maatregelen om het tij rond de toenemende congestie op onze wegen te keren, besliste de Vlaamse regering in juli 2017 een multimodaal adviespunt onder te brengen bij VIL. Dat adviespunt werd zopas gelanceerd. ‘Multimodaal.Vlaanderen’ wil bedrijven informeren, sensibiliseren en begeleiden om voor elke goederenstroom de meest optimale vervoerskeuze(s) te bepalen.

Omschakeling naar lean manufacturing

Een efficiëntere aanpak van de productie, meer opslagruimte, kortere doorlooptijden …, verneem hoe Bito dit realiseert bij haar klanten. Handige magazijnbakken met laag eigengewicht - makkelijk verplaatsbaar, maar met een hoge draagkracht voor zware onderdelen - , een betere oplossing voor identificatie en labeling in de productie   - minder verloren tijd met zoeken naar onderdelen -  … het is maar een greep uit de vele voordelen die BITO haar klant bezorgde.

Medux verbetert leveringen aan Medipoint-winkels met nieuw logistiek platform

Medux is een van de grootste welzijnsorganisaties in Nederland. Om de dienstverlening van de verschillende Medipoint thuiszorgwinkels en online webshop verder te verbeteren, heeft de organisatie haar logistieke platform voor al haar chauffeurs vernieuwd.

LORO spoorverbinding ontlast Antwerpse ring en Europese wegen

Om een antwoord te bieden aan de toenemende mobiliteitsproblematiek rond Antwerpen lanceerde Lineas Intermodal, de gecombineerd vervoeroperator van goederenspoorbedrijf Lineas, in april van vorig jaar de LORO. Die hoogfrequente spoorverbinding verbindt dagelijks de linker- en rechter Scheldeoever en haalt op die manier vrachtverkeer van de weg af.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.