Superfood retailer KoRo zet Descartes in om aan hoge ordervolumes te voldoen
KoRo is een Duitse online retailer voor superfood, gevestigd in Berlijn. Door de enorme toename in het aantal orders bij KoRo kon de bestaande fulfilment-services provider niet met die groei meeschalen. Dat leidde tot vertraagde verzendingen, wat dan weer tot gevolg had dat de klantendienst werd overspoeld met vragen over de status van pakketjes.
Omdat KoRo dringend behoefte had aan een oplossing, ging het een samenwerking aan met Descartes, aanbieder van softwareoplossingen voor de supply chain en logistiek. Nu maakt de retailer gebruik van de e-commerce Warehouse Management Solution (WMS) van Descartes om bij piekpromoties de orderafhandeling op te kunnen schalen.
De oplossing werd op dertig dagen tijd geïmplementeerd om de fulfilmentactiviteiten op te schalen en de klanttevredenheid te verhogen. KoRo verzendt nu ongeveer dertigduizend pakketten per maand. Zelfs tijdens piekperioden worden bestellingen nog dezelfde dag verzonden.