Still zet in op tweeledige productstrategie
De woelige economische tijden dwingen ook de intralogistieke sector om zich aan te passen aan het ‘nieuwe normaal’. Het antwoord van Still: een nieuwe merkoriëntatie, een uitgebreider productfolio en oplossingen die nog beter op de specifieke behoeften van de klant zijn afgestemd.
Zo gaat Still naast zijn ‘high end producten’ (de Xcellence Line) voortaan ook een productlijn met basisproducten (de Classic Line) aanbieden. Bij de producten uit de nieuwe Classic Line zal de focus op de kernfuncties liggen. De Xcellence Line, daarentegen, focust op meer intensieve en gespecialiseerde taken. In die reeks zullen we veel van de bestaande producten van Still herkennen. De spil van deze lijn wordt de toekomstige RXE-serie, de volgende generatie elektrische heftrucks van Still.
Tijdens zijn recente persconferentie in Hamburg zoomde Still ook in op zijn automatiseringsstrategie, de plannen om volgend jaar zelf een brandstofcel van 24V te produceren en de ambitie om de eerste circulaire heftruck te produceren. Meer hierover leest u in het oktobernummer van Value Chain Management.
Foto: Still