Still voegt EXH-S 20/25 en EXD-S 20 aan productportfolio toe

Still levert de EXH-serie laagheffende pallettrucks en EXD-serie dubbelheffende pallettrucks nu ook met een vast staplatform. Het vaste platform op de nieuwe EXH-S en EXD-S-modellen moet zorgen voor een comfortabele en gemakkelijke werkplek met een zeer goede allround bescherming. Vooral wanneer de ruimte op laadplatforms of in een vrachtwagen beperkt is, is het een groot voordeel dat de werkplek een stevig frame heeft, zonder de compacte maatvoering van de truck te beïnvloeden. Alle carrosseriedelen blijven binnen de contouren van de truck, waardoor een hoge veiligheid altijd en overal gewaarborgd is.

Het staplatform van de twee nieuwe modellen is verkrijgbaar in drie varianten: met op- en afstap aan de achterzijde voor frequente inzet op het laadperron, met op- en afstap aan de zijkant voor langere transportafstanden, en met een rugleuning voor wanneer orderpicking centraal staat. Alle drie de varianten hebben een luchtgeveerd staplatform dat de rug van de bestuurder ook onder zware inzetomstandigheden beschermt. Het systeem vermindert lichaamstrillingen tot 40% en bestuurders kunnen de vering naar eigen behoefte of lichaamsgewicht instellen. Optioneel is een geïntegreerde luchtcompressor verkrijgbaar om de instelling eenvoudig met één druk op de knop mogelijk te maken. Dat verlicht de fysieke belasting, met name wanneer bestuurders vaak wisselen, tijdens lange diensten of bij frequente bewegingen op de laadklep. Ook de lage opstaphoogte van het platform moet voor maximaal comfort zorgen.
 
Ook het in hoogte verstelbare Still Easy Drive stuur, dat met één hand kan worden bediend, draagt bij aan het comfort. De Still Easy Drive tuimelschakelaars moeten dan weer een fijngevoelige, veilige bediening van de heffunctie garanderen. Ook een gelijktijdige bediening van rij-, hef- en stuurfuncties– zonder de greep te hoeven veranderen – is mogelijk. Een optionele voetsensor, beschikbaar voor de truckvariant met instap aan de achterzijde, biedt een extra veiligheidsniveau. De sensor detecteert of de voeten van de bestuurder binnen de contouren van de truck staan. Is dat niet het geval, dan verlaagt de truck automatisch zijn snelheid.
 
Beide duurlopers kunnen indien nodig de klok rond worden ingezet. De optionele, onderhoudsvrije Li-Ion-technologie maakt tussentijds laden van zowel de EXH-S 20/25 als de EXD-S 20 via kleine, decentrale laadstations eenvoudig. Indien gewenst kan de truck ook worden uitgerust met een ingebouwde lader en via ieder normaal stopcontact worden geladen. De trucks kunnen ook worden uitgevoerd voor zijdelingse batterijwissel.
 
Beide nieuwkomers zijn slanke modellen met een totale breedte van 720mm, dus 80mm smaller dan een europallet in de lengte. Dat maakt ze wendbaar in krappe omgevingen en in het bijzonder geschikt voor inzet op een laadplatform. De rij- en hefmotoren geven de EXH-S 20/25 een draagvermogen tot 2.500kg en een (optionele) topsnelheid van 14km/u. De 5-wielaandrijving moet een optimale tractie en een hoge zijdelingse stabiliteit garanderen, zelfs op oneffen vloeren.
 
De EXD-S 20 dubbelstapelaar heeft een draagvermogen tot 2.000kg als laagheffende pallettruck, twee pallets van elk 1.000kg in dubbelheffende uitvoering, of tot 1.200kg bij gebruik als hoogheffende pallettruck. Dit alles met een maximumsnelheid van 10km/u. De Still Dynamic Drive Control-functie past die maximumsnelheid automatisch aan het gewicht van de last en de hefhoogte aan. De EXD-S 20 bereikt hefhoogtes tot 2.424mm.

Recente nieuwsberichten

Prologis publiceert eerste Supply Chain Outlook rapport

Prologis, wereldwijde speler in logistiek vastgoed, heeft zijn ‘2025 Supply Chain Outlook Report’ gepubliceerd. Het rapport, dat aan zijn eerste editie toe is, biedt inzichten uit een onderzoek dat in opdracht van Prologis werd uitgevoerd door The Harris Poll bij meer dan 1.000 leidinggevenden in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk en Duitsland. Het rapport geeft weer hoe bedrijven zich voorbereiden op de toekomst van supply chains temidden van een toenemende druk door economische instabiliteit, een veranderende consumentenvraag en klimaatuitdagingen. De verzamelde inzichten moeten bedrijven een waardevolle benchmark bieden voor strategische planning, waardoor ze hun activiteiten kunnen afstemmen op de best practices en verwachtingen van topmanagers wereldwijd.

Verstoring van toelevering vormt grootste risico voor Procurement

Volgens recent onderzoek van Gartner vormt een verstoring van de toelevering de grootste bedreiging voor de inkoopactiviteiten in de toekomst.

Het onderzoek, dat van juni tot juli 2024 werd uitgevoerd bij 258 leiders op het gebied van sourcing en inkoop, was opgezet om chief procurement officers (CPO) inzicht te geven in de belangrijkste risico’s die een belemmering kunnen vormen voor de inkoopactiviteiten en deze te prioriteren. Samen met de inzichten geeft Gartner mee welke acties CPO’s kunnen ondernemen om die risico’s effectief te beheren.

In België wordt elektronische facturering tussen bedrijven (B2B) verplicht vanaf 1 januari 2026

(Advertorial) In 2021 kondigde het Belgische Ministerie van Financiën aan dat het van plan was om B2B-elektronische facturering verplicht te stellen. “2023 had de datum moeten zijn waarop deze hervorming van kracht werd, maar intussen wilde de regering verplichte e-belastingaangiften opnemen,” legt Christophe Viry, Product Marketing Director bij Generix Group, uit. Het wordt dus uiteindelijk 1 januari 2026: Minister van Financiën Vincent Van Peteghem kondigde aan dat hij op 29 september 2023 overeenstemming had bereikt met de Ministerraad voor de verplichte invoering van elektronische facturering.

Risicoloos software moderniseren

(Advertorial) Codeless helpt bedrijven met unieke processen hun verouderde software te moderniseren via de Slim Software Nabouwen methode. We bouwen uw huidige functionaliteiten na zonder toegang tot de broncode en vernieuwen in vier fasen: uitlijnen, nabouwen, optimaliseren en innoveren. Het resultaat? Toekomstbestendige software, volledig aangepast aan uw behoeften, en dat tegen een vaste prijs.

Masterclass Inventory 27 Nov - 4 Dec

(Advertorial) Veel bedrijven hebben moeite om de optimale voorraadniveaus te bepalen, rekening houdend met de bedrijfsomgeving en -beperkingen. Daar zijn verschillende redenen voor, maar één belangrijke reden is het gebrek aan praktische kennis over voorraadbeheer. Daarom hebben Optimact en PICS Belgium een unieke en zeer praktische training ontwikkeld op basis van hun uitgebreide ervaring.

Dematic op Logistica Next - koop uw gratis ticket

(Advertorial) Intralogistieke bedrijfsprocessen worden steeds meer gedigitaliseerd en geautomatiseerd. Van 5-7 november toont Dematic in Jaarbeurs Utrecht de toekomst van intralogistiek, waaronder AMR's, AutoStore, Pouch Sorter en Multishuttle systemen op stand B065 in hal 7.

Osapiens breidt uit naar Benelux

Osapiens, leverancier van SaaS-oplossingen voor ESG-rapportages, opent een kantoor in Amsterdam om de Belgische en Nederlandse markt te bedienen. Naar schatting zullen zo’n 70.000 bedrijven in de Benelux te maken krijgen met de nieuwe Europese duurzaamheidsregelgeving. Om hen daarbij te ondersteunen biedt Osapiens een platform dat afgestemd is op de lokale markt.

DB Schenker bouwt warehouse voor halfgeleiders in Nederland

Logistiek dienstverlener DB Schenker is van plan een nieuw logistiek warehouse te openen in de omgeving van Amsterdam. De locatie, die zich zal richten op de halfgeleiderindustrie (microchips), zal in totaal 18.000 vierkante meter beslaan. De bouw van het magazijn is al gestart. Verwacht wordt dat het in het najaar van 2025 opengaat.

Still breidt Classic Line uit met RCE 15-20 elektrische heftruck

Still, leverancier van oplossingen voor intralogistiek, introduceerde begin 2023 al zijn Classic Line vorkheftrucks. Nu breidt de leverancier dat gamma uit met de nieuwe range RCE 15-20 elektrische heftrucks. Het betreft een reeks compacte heftrucks voor incidentele en middelzware interne transporttaken in de klasse van 1,5 tot 2,0 ton. Naast compacte afmetingen en een hoge wendbaarheid kennen de drie- en vierwielvorkheftrucks een robuust, onderhoudsarm ontwerp, een intuïtief bedieningsconcept en hoge veiligheids- en servicestandaards. Gestandaardiseerde componenten en vaste uitrustingspakketten moeten zorgen voor een snelle beschikbaarheid van de RCE-trucks, die ook online kunnen worden besteld.

Transuniverse opent vestiging voor Maghreb en Noord-Frankrijk in Moeskroen

Transportbedrijf Transuniverse Forwarding uit Wondelgem (Gent) heeft in Moeskroen een nieuwe vestiging geopend voor groepagezendingen van en naar de Maghreb. De locatie richt zich specifiek op klanten in België en Noord-Frankrijk die goederen naar Marokko en Tunesië verzenden of uit die landen ontvangen. Daarnaast zal de vestiging zich richten op de distributie in het Noorden van Frankrijk.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.