Steute presenteert draadloos E-Kanban systeem

De business unit Wireless van Steute stelt de volgende generatie van het draadloze netwerk sWave.NET voor. Het basisprincipe achter het netwerk blijft ongewijzigd: verschillende soorten draadloze schakelapparatuur (eindschakelaars, voetschakelaars, bedieningsapparaten, magnetische sensoren ...) worden via access points aangesloten op de IT-infrastructuren van klanten, zoals productieplanning en -controle (PPC), productiedata-acquisitie (PDA) of magazijnmanagement (WMS). Maar nieuwe en aanzienlijk compactere access points moeten nu voor een nog veelzijdiger infrastructuur zorgen. De applicatieserver die vroeger noodzakelijk was, is nu overbodig. De draadloze signalen die door de access points werden doorgegeven, worden nu rechtstreeks naar een IP-adres verzonden en door het IT-systeem van de gebruiker verwerkt.

Het E-Kanban systeem kan bijvoorbeeld worden gebruikt voor het aanvullen van componenten op assemblagewerkstations en communiceert via sWave.NET. Elektromechanische draadloze eindschakelaars sturen een berichtje zodra een container van een Kanban schap wordt verwijderd. Als optie kan de bezetting van de schappen worden bewaakt met contactloze, recent ontwikkelde draadloze lichtsensoren. De operator communiceert met het systeem via een nieuw ontwikkeld draadloos bedieningsapparaat met display.

Met de sWave.NET technologie heeft Steute naar eigen zeggen een geoptimaliseerd communicatieprotocol voor extreem energiezuinige draadloze sensornetwerken gerealiseerd. De dynamische zelforganisatie ervan moet zorgen voor eenvoudige configuratie en onderhoud en maakt de oplossing zeer robuust.

Energiezuinige draadloze schakelaars en sensoren communiceren kabelloos met de access points via een speciale routingprocedure. De access points kunnen via een webportal worden geïntegreerd in het wereldwijde IP-netwerk.
Andere nieuwe features van de tweede generatie sWave.NET betreffen o.a. de keuze uit drie verschillende zendfrequenties: 868, 915 en 922 MHz. Het draadloze netwerk is daardoor compatibel met draadloze standaarden in Europa, Noord-Amerika, Australië en Japan, waardoor het wereldwijd kan worden toegepast.

Recente nieuwsberichten

Nog nieuw van Tilt-Import is Shocklog Cellular voor de positiebepaling van vrachten

Tilt-Import is sinds 1986 gespecialiseerd in de opvolging van transportomstandigheden van vrachten. Zo levert het bedrijf al jaren Shocklog, een toepassing om schokken en trillingen tijdens het transport te registreren. Op vraag van verschillende klanten die hun product in real time willen kunnen lokaliseren en een alarm willen krijgen wanneer een abnormaliteit plaatsvindt, heeft Tilt-Import recent een nieuwe module voor Shocklog ontwikkeld, met name Shocklog Cellular.

VAS van Tilt-Import moet veiligheid in magazijnen vergroten

Het Franse Tilt-Import, leverancier van veiligheidsoplossingen voor o.a. magazijnen, stelt met zijn nieuwe Visual Alert System (VAS) een oplossing voor om aanrijdingen tussen voetgangers en heftrucks in magazijnen te voorkomen. Het betreft een projectiesysteem dat in risicozones een waarschuwingssignaal op de vloer projecteert wanneer een heftruck op komst is.

Collision Sentry Corner Pro moet aanrijdingen voorkomen

De nieuwe Collision Sentry Corner Pro is een evolutie van de eerdere versies van de Collision Sentry en de Corner Pro tiltsystemen. Zoals bij de eerdere versies is de Collision Sentry Corner Pro ontworpen om een veiligere werkomgeving te realiseren in industriële werksituaties door ervoor te zorgen dat blinde hoeken worden gereduceerd of uitgesloten.

Inther lanceert robot voor volautomatisch orderverzamelen

Inther Group stelt de GRIPP, de Gantry Robotic Intelligent Piece Picker, voor. Deze robot voor volautomatische picking heeft een grote reikwijdte, is compact, veilig en kan tot 1200 producten per uur verwerken. Bovendien is de robot flexibel: ongeacht de vorm van het product, pakt de ‘gripper’ het item op.

Onderzoek brengt de uitdagingen van Europese verladers en vervoerders aan het licht

Aangezien de Europese markt voor wegtransport nog steeds erg versnipperd is, worden supply chain professionals geconfronteerd met een complexe sector. Maar liefst 50% van de verladers werkt met meer dan 30 vervoerders tegelijkertijd, wat een goede kennis van de markt vergt om dit efficiënt te organiseren.

VIL lanceert duurzaamheidsindex voor logistiek

Als het gaat om duurzaamheid in de logistiek wordt er veelal gedacht aan het reduceren van de CO2-uitstoot. Lean & Green, dat door VIL wordt uitgerold in Vlaanderen is een goed vertrekpunt om bedrijven te begeleiden bij de realisatie van een 20% reductie in CO2.

Moeheid en kennistekort leidt tot vertragingen in digitale transformatie

Hoewel maar liefst 8 op 10 van de Belgische en Nederlandse bedrijven digitale transformatie als een top drie prioriteit zien, gelooft bijna de helft van die bedrijven dat de vooruitgang vertraging oploopt vanwege ‘digitale transformatiemoeheid’.

Vestiaire Collective breidt e-commerce internationaal uit met Descartes CustomsInfo

Als aanbieder van on-demand SaaS-oplossingen voorziet Descartes Systems Group Vestiaire Collective van een internationale handelsdatabase om het toenemend aantal beschikbare producten op de website te beheren. Vestiaire Collective is een wereldwijd community-driven platform voor exclusieve tweedehandsmode, dat een groeiend assortiment en een stijgend aantal exporttransacties kent.

Hardis Group introduceert beeldherkenning en artificial intelligence in de logistiek

Hardis Group lanceert Vision Insights powered by Xi IoT. De nieuwe oplossing creëert een digitale tweeling van een reëel logistiek magazijn door gebruik te maken van geautomatiseerde beeldherkenning voor alle objecten en activa in een magazijn, fabriek of winkel.

Haventransport Stella Artois gaat voortaan via biertrein

AB InBev zal voortaan het grootste deel van haar haventransport organiseren per trein. Vanaf 2020 zal de brouwer door zijn modal shift zo’n 20.000 vrachtwagens per jaar van de Antwerpse ring halen. Het nieuwe treintraject wordt mogelijk gemaakt op initiatief van AB InBev en Katoen Natie, het magazijn waar de treinen gevuld worden met Stella Artois, en dankzij partners Lineas en DP World.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.