Sonepar Group gaat distributienetwerk transformeren met Manhattan Active Warehouse Management

Als reactie op de aanzienlijke e-commercegroei en de vraag van klanten naar een naadloze digitale en fysieke ervaring, heeft Sonepar Group beslist zijn huidige Manhattan Active Warehouse Management oplossing uit te breiden. De Franse distributeur van elektrische producten, systemen en diensten investeert verder in de oplossingen van Manhattan om zijn wereldwijde distributienetwerk te transformeren en te harmoniseren.

Sonepar Group is een onafhankelijk familiebedrijf dat wereldwijd instaat voor B-to-B distributie van elektrische producten, oplossingen en aanverwante diensten. Via een dicht netwerk van 100 merken in 40 landen streeft Sonepar ernaar de eerste wereldwijde B2B-distributeur van elektrotechnische producten te worden, die al zijn klanten een volledig gedigitaliseerde omnichannel ervaring biedt. Het bedrijf maakt gebruik van zijn multichannel distributie- en logistieke netwerk om zijn supply chain te optimaliseren, concurrerende prijzen te bieden en klantrelaties te verbeteren. De producten zijn altijd en overal verkrijgbaar: in de vestigingen, de showrooms, online en via mobiele apparaten.
 
Met deze uitrol bouwt Sonepar voort op eerdere successen met Manhattans warehouse management-oplossingen bij zijn dochterondernemingen Technische Unie en Van Egmond Groep in Nederland en Mayflex in het Verenigd Koninkrijk. Manhattan Active Warehouse Management wordt in eerste instantie uitgerold bij Sonepars Cebeo-divisie in België, waarna andere locaties volgen.
Foto: Sonepar

Als reactie op de aanzienlijke e-commercegroei en de vraag van klanten naar een naadloze digitale en fysieke ervaring, heeft Sonepar Group beslist zijn huidige Manhattan Active Warehouse Management oplossing uit te breiden. De Franse distributeur van elektrische producten, systemen en diensten investeert verder in de oplossingen van Manhattan om zijn wereldwijde distributienetwerk te transformeren en te harmoniseren.  
 
Sonepar Group is een onafhankelijk familiebedrijf dat wereldwijd instaat voor B-to-B distributie van elektrische producten, oplossingen en aanverwante diensten. Via een dicht netwerk van 100 merken in 40 landen streeft Sonepar ernaar de eerste wereldwijde B2B-distributeur van elektrotechnische producten te worden, die al zijn klanten een volledig gedigitaliseerde omnichannel ervaring biedt. Het bedrijf maakt gebruik van zijn multichannel distributie- en logistieke netwerk om zijn supply chain te optimaliseren, concurrerende prijzen te bieden en klantrelaties te verbeteren. De producten zijn altijd en overal verkrijgbaar: in de vestigingen, de showrooms, online en via mobiele apparaten.
 
Met deze uitrol bouwt Sonepar voort op eerdere successen met Manhattans warehouse management-oplossingen bij zijn dochterondernemingen Technische Unie en Van Egmond Groep in Nederland en Mayflex in het Verenigd Koninkrijk. Manhattan Active Warehouse Management wordt in eerste instantie uitgerold bij Sonepars Cebeo-divisie in België, waarna andere locaties volgen.
Foto: Sonepar

Recente nieuwsberichten

Dachser heeft overname Frigoscandia afgerond

Sinds 4 maart 2024 is Frigoscandia AB een volledige dochteronderneming van Dachser en daarmee onderdeel van het Food Logistics-netwerk van de logistiek dienstverlener uit het Duitse Kempten. De overname markeert meteen ook het begin van de volledige integratie van het Scandinavische bedrijf in het Dachser-netwerk.

Vlaanderen breidt wegennet met kilometerheffing niet uit

Transport & Logistics Belgium (TLB), het overkoepelende orgaan van de drie erkende transportfederaties in België (Febetra, TLV en UPTR), laat weten dat het bij de Vlaamse regering heeft verkregen dat de tolheffing in Vlaanderen alsnog niet wordt uitgebreid.

Movu orkestreert een dynamisch ensemble van magazijnrobots op LogiMAT 2024

Op LogiMAT 2024 geeft Movu Robotics een dynamische demonstratie van samenspel van magazijnrobotica.

Loadhog lanceert nieuwe bak voor intralogistieke automatisering

Het Britse bedrijf Loadhog richt zich op het ontwerp, de productie, de verkoop en het poolen van meermalig te gebruiken verpakkingsoplossingen. Met de Autotote 64 lanceert de verpakkingsfabrikant een container die speciaal is ontworpen om ingezet te worden bij intralogistieke automatisering. Zo is de bak ontworpen voor gebruik met AMR’s, conveyors, shuttle-opslagsystemen en andere ASRS-technologieën.

Cabka stelt nieuwe BigBag S5 pallet voor

Cabka, aanbieder van herbruikbare transportverpakkingen gemaakt van gerecycled plastic, introduceert met de BigBag S5 pallet een nieuwe ladingdrager die moet voldoen aan de veranderende behoeften van klanten die zich inzetten voor een duurzaam milieu.

MAN automatiseert productielogistiek met robots van Magazino

Vrachtwagenconstructeur MAN gaat in zijn vestiging in Neurenberg een vloot van 12 SOTO-robots inzetten om de logistiek van kleine goederen volledig te automatiseren. De SOTO-robot is afkomstig van het Duitse roboticabedrijf Magazino, een dochteronderneming van Jungheinrich.

TVH wordt geautoriseerde hersteldienst voor Bosch Rexroth HMI-producten

TVH, internationaal leverancier van onderdelen, is aangesteld als geautoriseerde hersteldienst voor HMI-producten van Bosch Rexroth, gespecialiseerd in aandrijf- en besturingstechnologie en -componenten.

Schrijf nog snel gratis in voor Supply Chain Innovations

De dag van Supply Chain Innovations, donderdag 14 maart 2024, nadert met rasse schreden. Ongetwijfeld wilt u net als honderden andere collega’s uw opwachting maken op dit iconische event voor de supply chain professional, dat ook dit jaar in Antwerp Expo plaatsvindt.

Whitepaper: Efficiënt van A naar B

Wat is voor u de beste magazijntruck? Misschien degene die uw goederen het snelst van A naar B brengt. Of degene die het minste energie verbruikt. Of de meest ergonomische. Of de veiligste. Of…

Succes draait om minimaliseren en maximaliseren

Ontdek hoe je jouw magazijnprocessen kunt optimaliseren en de productiviteit kunt verhogen met behulp van AI-gedreven software. Bij Element Logic begrijpen we dat succes draait om minimaliseren en maximaliseren. Door de bezorgtijd, repetitieve taken en operationele kosten te minimaliseren, streven we naar het maximaliseren van jouw succes.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.