Sonepar Group gaat distributienetwerk transformeren met Manhattan Active Warehouse Management

Als reactie op de aanzienlijke e-commercegroei en de vraag van klanten naar een naadloze digitale en fysieke ervaring, heeft Sonepar Group beslist zijn huidige Manhattan Active Warehouse Management oplossing uit te breiden. De Franse distributeur van elektrische producten, systemen en diensten investeert verder in de oplossingen van Manhattan om zijn wereldwijde distributienetwerk te transformeren en te harmoniseren.

Sonepar Group is een onafhankelijk familiebedrijf dat wereldwijd instaat voor B-to-B distributie van elektrische producten, oplossingen en aanverwante diensten. Via een dicht netwerk van 100 merken in 40 landen streeft Sonepar ernaar de eerste wereldwijde B2B-distributeur van elektrotechnische producten te worden, die al zijn klanten een volledig gedigitaliseerde omnichannel ervaring biedt. Het bedrijf maakt gebruik van zijn multichannel distributie- en logistieke netwerk om zijn supply chain te optimaliseren, concurrerende prijzen te bieden en klantrelaties te verbeteren. De producten zijn altijd en overal verkrijgbaar: in de vestigingen, de showrooms, online en via mobiele apparaten.
 
Met deze uitrol bouwt Sonepar voort op eerdere successen met Manhattans warehouse management-oplossingen bij zijn dochterondernemingen Technische Unie en Van Egmond Groep in Nederland en Mayflex in het Verenigd Koninkrijk. Manhattan Active Warehouse Management wordt in eerste instantie uitgerold bij Sonepars Cebeo-divisie in België, waarna andere locaties volgen.
Foto: Sonepar

Als reactie op de aanzienlijke e-commercegroei en de vraag van klanten naar een naadloze digitale en fysieke ervaring, heeft Sonepar Group beslist zijn huidige Manhattan Active Warehouse Management oplossing uit te breiden. De Franse distributeur van elektrische producten, systemen en diensten investeert verder in de oplossingen van Manhattan om zijn wereldwijde distributienetwerk te transformeren en te harmoniseren.  
 
Sonepar Group is een onafhankelijk familiebedrijf dat wereldwijd instaat voor B-to-B distributie van elektrische producten, oplossingen en aanverwante diensten. Via een dicht netwerk van 100 merken in 40 landen streeft Sonepar ernaar de eerste wereldwijde B2B-distributeur van elektrotechnische producten te worden, die al zijn klanten een volledig gedigitaliseerde omnichannel ervaring biedt. Het bedrijf maakt gebruik van zijn multichannel distributie- en logistieke netwerk om zijn supply chain te optimaliseren, concurrerende prijzen te bieden en klantrelaties te verbeteren. De producten zijn altijd en overal verkrijgbaar: in de vestigingen, de showrooms, online en via mobiele apparaten.
 
Met deze uitrol bouwt Sonepar voort op eerdere successen met Manhattans warehouse management-oplossingen bij zijn dochterondernemingen Technische Unie en Van Egmond Groep in Nederland en Mayflex in het Verenigd Koninkrijk. Manhattan Active Warehouse Management wordt in eerste instantie uitgerold bij Sonepars Cebeo-divisie in België, waarna andere locaties volgen.
Foto: Sonepar

Recente nieuwsberichten

Nederlandse start-up Dockr ook actief in België

De Nederlandse start-up Docker biedt bedrijven en ondernemers een oplossing om makkelijker, sneller en duurzamer in de binnensteden te kunnen leveren. Dat doen ze met flexibele contracten voor elektrische voertuigen met voldoende laadruimte volgens het all-in principe.

Magazijnautomatisering in de koellogistiek

(Advertorial) Steeds meer bedrijven maken gebruik van automatisering in magazijnen voor vriesproducten. Michael Schedlbauer, Industry Manager for Grocery bij TGW Logistics Group, ziet verschillende redenen voor deze evolutie. De coronapandemie zorgde in 2020 voor een onevenredig hoge groei in de sector van de koellogistiek.

Optimact op Kanaal Z in weekend van 27 November

(Advertorial) In het programma “Alle zaken op een rijtje” op Kanaal Z Optimact presenteert zijn visie op hoe bedrijven dienen om te gaan met Deep Data Intelligence   Om dit opnieuw te bekijken na 27 November ga naar https://allezakenopeenrijtje.be/

Sacchi Group implementeert Adapto shuttletechnologie van Vanderlande

De Sacchi Group (onderdeel van Sonepar Group) is in Italië een belangrijke groothandel in elektrische producten. Om de omnichannelactiviteiten van de groothandel te verbeteren en de volumegroei op te vangen, wordt het bestaande distributiecentrum in Desio, ten noorden van Milaan, met 20.000m² uitgebreid.

Wonderware Benelux wordt Aveva Select Benelux

Wonderware Benelux gaat voortaan verder onder de naam Aveva Select Benelux. Zo begint de softwaredistributeur na ruim 25 jaar aan een nieuw hoofdstuk met dezelfde hoofdpersonen. De intensieve samenwerking met Aveva is naar eigen zeggen een bevestiging van een langdurig partnership.

Contargo opent vestiging in Polen

Containeroperator Contargo breidt zijn netwerk in Polen uit met de oprichting van het dochterbedrijf Contargo Intermodal Poland Sp.z o.o. De nieuwe vestiging ging in november van start onder leiding van de directeuren Marcin Czachorowski en Jürgen Albersmann.

“Op welke wijze kunnen wij robots in ons magazijn gebruiken?”

(Advertorial) In het najaar van 2021 hebben wij als Savoye weer de gelegenheid gehad om op diverse events acte de présence te geven. De Materials Handling Dag, Logistics & Automation, ICT & Logistiek; het was weer boeiend om met klanten en geïnteresseerden te discussiëren over de uitdagingen in het magazijn.

Zie jij uitdaging in complexiteit?

De complexiteit in de logistiek neemt toe. Complexiteit die Inther Group met open armen ontvangt, gedreven als de organisatie is in het ontwerpen en bouwen van oplossingen voor complexe intralogistieke vraagstukken. Zie jij die uitdaging ook?

Webinar: Creating A Safer and More Efficient Warehouse

(Advertorial) It’s an exciting but challenging time for material handlers and equipment dealerships in Belgium. In particular, decisions about which new technologies to introduce on forklifts are set to have a huge impact on the safety and efficiency of businesses in 2022 and beyond.

DPD Fresh plant ritten met PTV Route Optimiser ST

In september 2020 startte DPD Fresh, onderdeel van DPD Group, met de fijnmazige distributie van verse en diepgevroren levensmiddelen in België en Luxemburg. In een jaar tijd is het volume gegroeid naar 200 tot 300 pakketten per dag, variërend van maaltijdboxen voor consumenten tot de levering van vlees aan restaurants.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.