Smart Robotics lanceert nieuwe Smart Parcel Picker

Smart Robotics, leverancier van pick-and-place automatisering as a service voor magazijnen en logistieke processen, lanceert de nieuw ontworpen Smart Parcel Picker. Deze picking robot is ontworpen voor het depalletiseren en lossen van containers met pakketten, variërend in grootte, materiaal en gewicht. Daarmee neemt de Smart Parcel Picker de magazijnmedewerkers fysiek belastend en repetitief werk uit handen, in tijden dat de industrie een groeiend tekort aan arbeidskrachten kent.

Aangezien de Smart Parcel Picker risicovolle taken in het warehouse automatiseert, is Smart Robotics ervan overtuigd dat de robot het welzijn van magazijnmedewerkers zal verhogen. Ook moeten de nauwkeurigheid en wendbaarheid waarmee de robotsystemen werken, ervoor zorgen dat de sector van pakketdiensten de verwachtingen hoger kan leggen. Rekening houdend met de belastende taken die magazijnmedewerkers uitvoeren bij het verplaatsen van grote goederen, kan de robot bovendien een grote verscheidenheid aan objecten hanteren en tegelijkertijd de starre werkzaamheden voor medewerkers vervangen.
 
Met de picking robot wil Smart Robotics een oplossing bieden voor de onderbediende markt van grote pakketvervoerders die hun processen willen automatiseren. De Smart Parcel Picker is op maat gemaakt om naadloos te integreren met bestaande warehouse management systemen, waardoor de bestaande processen niet worden verstoord.
 
De veiligheid van medewerkers is van cruciaal belang bij activiteiten waarbij robots op hoge snelheid en met zware lasten werken. Daarom is de Smart Parcel Picker vanaf de basis ontworpen om ervoor te zorgen dat operators en ander magazijnpersoneel veilig kunnen werken in de omgeving van de robotcel.
 
Dankzij de AI-technologie kan de robot de efficiëntie en productiviteit voortdurend verbeteren, zonder dat er veel menselijk toezicht nodig is. De Smart Parcel Picker kan zichzelf aanleren en past zich aan zijn omgeving aan. Daarnaast kan hij 24/7 worden ingezet voor een hogere productiviteit. Voor pakketvervoerders die de klok rond zware goederen moeten verplaatsen, moet dat resulteren in meer duurzame logistieke processen aangezien de fysieke prestaties van de mensen worden ondersteunen.
 
In de toekomst wil Smart Robotics met zijn klanten samenwerken om de pick-and-place robot gezamenlijk te optimaliseren en configuraties van de Smart Parcel Picker voor te bereiden voor optimale dienstverlening in de pakketdienstsector.

Foto: Smart Robotics

Recente nieuwsberichten

UniCarriers introduceert Ergologic-joystick besturing op heftrucks

UniCarriers biedt een nieuwe ergonomische besturingsfunctie voor de heftruckrange. Vanaf mei is de TX-serie als eerste leverbaar met de Ergologic-joystick. Daarmee wordt de keuze uit de bestaande besturingsmogelijkheden – vingertip, kruishendel en mechanische hendels – uitgebreid met een vierde alternatief.

Slechts 5% van de bedrijven benut voordelen digitalisering in supply chain

Digitalisering transformeert de supply chain volledig. Toch geeft maar liefst 95% van de bedrijven aan dat ze in hun bedrijfsvoering en supply chain strategieën nog onvoldoende de volledige voordelen benutten van de nieuwe fysieke en analytische technologieën, zoals big data-analyses, AI, blockchain en robotica.

BITO doorrolstellingen voor uw fast movers

(advertorial) Efficiënter orderverzamelen, reductie op looptijden en minder oppervlakte nodig. Dit zijn slechts enkele voordelen van doorrolstellingen… Grote volumes, hoge omloopsnelheden, korte doorlooptijden, dit zijn slechts enkele eigenschappen van een moderne logistieke operatie.

Volvo Trucks stelt eerste volledig elektrische truck voor

Volvo Trucks introduceert de eerste geheel elektrische truck voor commercieel gebruik: de Volvo FL Electric voor onder andere stedelijke distributie en afvalinzameling. De eerste trucks in de reeks Volvo FL Electric worden nu in bedrijf genomen door klanten in Göteborg, de thuisbasis van Volvo Trucks.

Hyster brengt nieuwe reeks compacte stapelaars voor krappe ruimtes

De nieuwe stapelaars uit de S1.0E-1.2E-serie kunnen ladingen tot 1,2 ton tot een hoogte van 2,38 meter heffen, of lichtere ladingen tot een hoogte van maximaal 4,18 meter. De toestellen zijn eenvoudig te bedienen en te manoeuvreren in toepassingen waar weinig ruimte beschikbaar is, vooral in smalle gangpaden.

DHL Parcel bouwt mega-sorteercentrum voor e-commerce in Zaltbommel

De pakketbezorger investeert 84 miljoen euro in de bouw van wat naar eigen zeggen het grootste sorteercentrum voor online bestellingen in Nederland wordt. De bouwwerken, op een perceel van 90.000m² op bedrijventerrein ‘De Wildeman’, starten deze maand nog en moeten in het najaar van 2019 afgerond zijn.

Koopman past blockchain-technologie toe in automotive supply chain

Koopman Logistics Group zet als eerste logistieke automotive-dienstverlener in Europa blockchain-technologie in om logistieke processen in het vervoer en opslag van nieuwe en gebruikte auto’s volledig te digitaliseren.

Udea schakelt Vanderlande in voor mechanisatie nieuw distributiecentrum

Het Nederlandse Udea, de biologische groothandel achter onder andere de Ekoplaza supermarkten, heeft zijn buurman Vanderlande geselecteerd voor de mechanisatie van zijn nieuwe distributiecentrum in Veghel. Momenteel beschikt Udea nog over twee distributiecentra omdat de vers- en droogwaren apart zijn ondergebracht, maar in 2019 wordt dat allemaal gecentreerd op één nieuwe locatie op het Foodpark in Veghel.

Dematic lanceert nieuw Goods-to-Person orderpickingsysteem

Dematic, de wereldwijde leverancier van geïntegreerde automatiseringstechnologie die Egemin heeft overgenomen, stelt met GTP een nieuw orderpickingsysteem voor waarmee magazijnmedewerkers bestellingen sneller, slimmer en ergonomischer kunnen verwerken.

Logistieke sector snakt naar hoogopgeleide profielen

De logistieke sector heeft nood aan hogeropgeleide professionals. Vooral de vraag naar analytische profielen blijft stijgen terwijl het steeds moeilijker wordt om geschikte kandidaten te vinden. Volgens Hays Purchasing & Logistics ligt het probleem bij het tekort aan opleidingen en het imago van de sector.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.