Smart Robotics lanceert nieuwe Smart Parcel Picker

Smart Robotics, leverancier van pick-and-place automatisering as a service voor magazijnen en logistieke processen, lanceert de nieuw ontworpen Smart Parcel Picker. Deze picking robot is ontworpen voor het depalletiseren en lossen van containers met pakketten, variërend in grootte, materiaal en gewicht. Daarmee neemt de Smart Parcel Picker de magazijnmedewerkers fysiek belastend en repetitief werk uit handen, in tijden dat de industrie een groeiend tekort aan arbeidskrachten kent.

Aangezien de Smart Parcel Picker risicovolle taken in het warehouse automatiseert, is Smart Robotics ervan overtuigd dat de robot het welzijn van magazijnmedewerkers zal verhogen. Ook moeten de nauwkeurigheid en wendbaarheid waarmee de robotsystemen werken, ervoor zorgen dat de sector van pakketdiensten de verwachtingen hoger kan leggen. Rekening houdend met de belastende taken die magazijnmedewerkers uitvoeren bij het verplaatsen van grote goederen, kan de robot bovendien een grote verscheidenheid aan objecten hanteren en tegelijkertijd de starre werkzaamheden voor medewerkers vervangen.
 
Met de picking robot wil Smart Robotics een oplossing bieden voor de onderbediende markt van grote pakketvervoerders die hun processen willen automatiseren. De Smart Parcel Picker is op maat gemaakt om naadloos te integreren met bestaande warehouse management systemen, waardoor de bestaande processen niet worden verstoord.
 
De veiligheid van medewerkers is van cruciaal belang bij activiteiten waarbij robots op hoge snelheid en met zware lasten werken. Daarom is de Smart Parcel Picker vanaf de basis ontworpen om ervoor te zorgen dat operators en ander magazijnpersoneel veilig kunnen werken in de omgeving van de robotcel.
 
Dankzij de AI-technologie kan de robot de efficiëntie en productiviteit voortdurend verbeteren, zonder dat er veel menselijk toezicht nodig is. De Smart Parcel Picker kan zichzelf aanleren en past zich aan zijn omgeving aan. Daarnaast kan hij 24/7 worden ingezet voor een hogere productiviteit. Voor pakketvervoerders die de klok rond zware goederen moeten verplaatsen, moet dat resulteren in meer duurzame logistieke processen aangezien de fysieke prestaties van de mensen worden ondersteunen.
 
In de toekomst wil Smart Robotics met zijn klanten samenwerken om de pick-and-place robot gezamenlijk te optimaliseren en configuraties van de Smart Parcel Picker voor te bereiden voor optimale dienstverlening in de pakketdienstsector.

Foto: Smart Robotics

Recente nieuwsberichten

Solidariteit voor het Gezin implementeert Quintiq met Ordina

Omdat zorgbedrijf Solidariteit voor het Gezin al zijn diensten centraliseert, heeft het in de eerste plaats nood aan een geïntegreerd platform voor personeelsplanning. Daarom nam het zorgbedrijf Ordina Belgium in de arm om er de Quintiq operations planning en scheduling oplossing te implementeren.

Prologis bouwt nieuw distributiecentrum voor Hema

Vastgoedbedrijf Prologis heeft op bedrijvenpark Het Klooster in Nieuwegein (NL) een terrein van ruim 57.000m² gekocht. Daarop bouwt het een pand met een oppervlakte van 34.000m² voor Hema. De winkelketen heeft naar eigen zeggen een nieuw distributiecentrum nodig vanwege de ambitie om (internationaal) door te groeien.

Volvo Trucks wil ontwikkeling van milieuvriendelijker transport versnellen

Op 18 februari ll. heeft de EU definitief besloten de CO2-emissies van zware voertuigen (die in of na 2019 zijn geproduceerd en geregistreerd) te reguleren. Zo moeten de gemiddelde emissies vanaf 2025 met 15% en vanaf 2030 met 30% worden verminderd, ten opzichte van waarden van 2019.

Linde Roadster nu ook met brandstofcelaandrijving

In 2010 paste Linde Material Handling voor het eerst brandstofceltechnologie op zijn heftrucks en magazijntrucks toe. Ondertussen kan dat type aandrijving op zo’n 80% van het gamma worden toegepast. Ook de Linde Roadster, die vooral in magazijnen wordt ingezet, is voortaan met brandstofcelaandrijving beschikbaar.

Panalpina buigt zich over gewijzigd overnamebod van DSV

Panalpina bevestigt eerdere berichtgeving in de media dat er onderhandelingen lopen over een fusie met Agility Group uit Koeweit. Daarbij zou Panalpina de Koeweitse logistieke groep overnemen en zou Agility een participatie in Panalpina nemen.

H.Essers en Lineas sporen rechtstreeks tussen Genk en Triëst

Logistiek dienstverlener H.Essers en de private spoorwegmaatschappij Lineas Intermodal starten samen een rechtstreekse treinverbinding voor goederenvervoer tussen Genk en Triëst, een van de drukste havens van Italië. De nieuwe lijn is de eerste rechtstreekse treinverbinding van België naar dit belangrijke knooppunt aan de Adriatische Zee.

Jungheinrich neemt meerderheidsbelang in ISI Automation

Jungheinrich staat op het punt het Duitse ISI Automation, een aanbieder van kant-en-klare automatiseringsoplossingen, over te nemen. De ISIPlus- en ISIPro-producten van het bedrijf zullen het assortiment van de groep uitbreiden in het gebied tussen ERP en de werkvloer.

Dematic levert nieuw automatisch hoogbouwmagazijn voor Agristo

Voor de uitbreiding van zijn site in Wielsbeke doet Agristo, producent van voorgebakken en diepgevroren aardappelproducten, voor de vierde keer op rij een beroep op zijn automatiseringspartner Dematic. Naast het bestaande volautomatische hoogbouw-diepvriesmagazijn van Agristo komt een nieuw hoogbouwmagazijn, uitgerust met een modern transportsysteem en acht kraangangen.

iFacto Group opent vestiging in Kortrijk

iFacto, implementatiepartner voor ERP, CRM en e-commerce-software gebaseerd op Microsoft Dynamics 365, NAV of AX, ambieert voor de komende vijf jaar niet alleen verdere groei, maar wil zich bovendien in West-Vlaamse grond verankeren. Daartoe opent het in 2019 een extra vestiging in Kortrijk.

CooperVision focust op de toekomst met Savoye

CooperVision, producent en distributeur van zachte contactlenzen, bedient vanuit zijn distributiecentrum in het Belgische Herstal dagelijks klanten van Scandinavië tot het zuiden van Italië. Het paneuropese dc telt 120.000 referenties en behandelt 30.000 bestellingen per dag, die worden geleverd volgens het D+1 of D+2 principe.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.