Service stopt niet na oplevering van het systeem

TGW Systems heeft tiental vacatures voor service en maintenance engineers, naast extra benodigde managementcapaciteit.

Als systeemintegrator ontwerpt, produceert en implementeert TGW complexe logistieke centra, van mechatronische producten en robots tot controlesystemen en software. Maar de service stopt niet bij de oplevering van de systemen. Klanten verwachten dat hun systeem pernament beschikbaar is. TGW heeft daarom een een divisie Lifetime Services (LTS), die zich richt op onderhoud, uitbreiding en modernisering van bestaande systemen, spare parts en specifieke servicecontracten op maat van de klant.

“Nieuwe klanten nemen service steeds vaker mee in het initiële contract, maar ook bestaande klanten doen steeds meer beroep op onze LTS-divisie. Momenteel hebben wij zelfs een tiental vacatures voor service en maintenance engineers ,” zegt Rob van Hoof, manager Lifetime Services TGW Benelux. “Verder zien we graag versterking op het gebied van management zodat we stabiel uit kunnen blijven bouwen.”
 
Upgrades en service op maat
Elke klant bepaalt zelf hoe het begrip “service’ wordt ingevuld. LTS biedt verschillende servicemodellen aan. Zo richt de afdeling “verbeteringen en aanpassingen” (U&E) zich op bestaande installaties, die uibreiding of modernisering nodig hebben. Dit kan het gevolg zijn van een wijzigende regelgeving, wijzigingen in het productieproces of een voortschrijdend inzicht in het businessproces.
 
Klanten die enkel een periodiek onderhoud wensen, worden ondersteund door het Mobile LTS Team. Een serviceteam van engineers en technici is beschikbaar om de nodige ondersteuning te bieden conform het servicecontract en bij noodgevallen. De LTS mobile engineers bezoeken meerdere klanten per week, zelfstandig of in een klein team. Zij worden rechtstreeks gecontacteerd door de klant of worden aangestuurd door de TGW hotline servicedienst.
 
Maar steeds vakers kiezen klanten voor langdurige onderhoudscontracten en besteden ze de service volledig uit aan onze LTS-divisie. “In dat geval maken wij samen met onze klant een plan op maat en is er een residential team van TGW onsite bij de klant aanwezig, zoals bijvoorbeeld bij Bol.com of bij VF Europe,” licht van Hoof toe. “Het doel van dergelijke residential teams is de continuïteit te waarborgen en de uptime zo hoog mogelijk te houden volgens de afgesproken KPI’s (key performance indicators).
 
Daarnaast heeft TGW een ‘spares & repair”team, voor klanten die enkel spare parts nodig hebben en biedt het ook workshops en trainingen aan.
 
Smart service met smart glasses
De service engineers van LTS maken gebruik van onder andere smart glasses om real-time met de backoffice en hotline teams te communiceren. Op deze manier hoeven zij geen foutrapporten uit te lezen of te beschrijven wat het probleem is. De collega’s in onze backoffice zien dankzij deze tool direct wat het probleem is en kunnen verdere instructies geven. Daardoor worden processen vereenvoudigd en versneld, en de uitval tot een minimum beperkt. “Smart glasses werden tot voor kort nog als een leuk gadget beschouwd, maar TGW ziet ontzettend veel toepassingsmogelijkheden bij maintenance-werkzaamheden. Voor onze servicemonteurs en -engineers zijn de smart glasses een echte meerwaarde,” aldus van Hoof. Verder kunnen klanten via het Online Service Platform een gelijksoortige ondersteuning van de eigen onderhoudsdienst aanvragen.
 
LTS Benelux zoekt collega’s
Het team van LTS zoekt heel wat nieuwe collega’s, ondermeer residential engineers en technicians voor bol.com en VF Europe, field service engineers en project managers voor bijvoorbeeld U&E.
Een overzicht van alle vacatures vind je op
TGW LinkedIn jobs
TGW website
 
Heb je interesse of wens je meer informatie, contacteer dan Evi Spiessens (niet ter acquisitie) via HRbenelux@tgw-group.com.

Recente nieuwsberichten

CLS iMation lanceert ‘Simulation as a Service’ voor intralogistieke processen

CLS iMation, systeemintegrator en innovatieadviseur, heeft een nieuwe service toegevoegd aan zijn portfolio van ‘Intelligent Solutions for Logistics Automation’, namelijk iMation SaaS (Simulation as a Service). Deze service is ontworpen om de bestaande industriële context van een klant te beoordelen en zo – via simulatie – mogelijke verbeteringen in magazijnfuncties en processen te identificeren.

Mabo Benelux wordt dealer van Hyundai heftrucks in Belux

Hyundai Construction Equipment heeft Mabo Benelux aangeduid als hun exclusieve distributiepartner voor material handling equipment in België en Luxemburg. Mabo Benelux is gespecialiseerd in heftrucks en automatisering. Het bedrijf implementeert logistieke oplossingen, gaande van zijladers en meeneemheftrucks over smallegangenheftrucks tot AGV’s.

Dachser moderniseert filiaal in Moeskroen

Om de vestiging klaar te maken voor de toekomst, heeft logistiek dienstverlener Dachser enkele investeringen in zijn filiaal in Moeskroen afgerond. Zo zijn onder meer de parkeervoorzieningen op het terrein uitgebreid en zijn er nieuwe technologische voorzieningen geïnstalleerd.

IO-Link functiemodules van Leuze vereenvoudigen integratie van apparaatgegevens in PLC-programma’s

Leuze, aanbieder van o.a. schakel- en meetsensoren en identificatiesystemen, introduceert de IO-Link functiemodules. Het betreft een hulpmiddel voor fabrikanten en operators die de integratie van apparaatgegevens in PLC-programma’s moet vereenvoudigen.

Four ways to optimize the shipping process

(Advertorial) Warehouse and logistics managers are typically charged with increasing the efficiency of shipments. But with many aspects to a complicated supply chain, this can be a daunting task to tackle. Experts at nShift, the global leader in delivery management software, have spoken to industry experts to create a list of four ways to optimize the process and help companies ship smarter.

Richard de Haas wordt nieuwe CEO DPD Belux

Op 1 juni 2022 start Richard de Haas (foto) als CEO van DPD Belux. Daarmee volgt hij Silvio Mestdagh op, die sinds november 2015 aan het hoofd van het bedrijf staat en eind dit jaar met pensioen gaat. Richard de Haas (42) was eerder actief als managing director sales bij Fedex Benelux.

Thuisbezorger Shopopop wil België veroveren met crowdshippingmodel

Een systeem van collaboratieve levering, dat mensen toelaat hun bestellingen tegen een kleine vergoeding thuis te laten bezorgen door een andere particuliere shopper: dat is het model van Shopopop. Na Frankrijk wil de crowdshippingpionier naar eigen zeggen nu ook in België de referentie voor duurzame thuislevering van allerhande bestellingen worden.

Iptor versterkt aanwezigheid in Duitsland en Oostenrijk door overname Pollex-LC

Iptor, leverancier van cloudgebaseerde ERP-software voor de distributie-, uitgeverij-, farma- en houtsector, heeft de overname aangekondigd van Pollex-LC, een Oostenrijkse leverancier van ERP-software en diensten voor kmo’s. Kenmerkend voor de ERP-suite van Pollex-LC is het ‘self-service’-karakter ervan.

DSV breidt activiteiten in North Sea Port uit

DSV en North Sea Port versterken hun samenwerking. DSV beschikt in het Vlaamse deel van North Sea Port al over een logistiek centrum voor de opslag en de distributie van goederen voor onder meer de gezondheidssector en de chemie. Nu plant de logistiek dienstverlener de bouw van nieuwe magazijnen in North Sea Port.

JD Sports kiest ZetesChronos voor realtime zichtbaarheid en traceerbaarheid in heel Europa

JD Sports is een internationale winkelketen voor sportkledij. Omdat het bedrijf zijn internationale bedrijfsactiviteiten snel uitbreidt, was JD Sports op zoek naar een pan-Europese oplossing om zijn verdere strategische groei te ondersteunen.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.