Service stopt niet na oplevering van het systeem

TGW Systems heeft tiental vacatures voor service en maintenance engineers, naast extra benodigde managementcapaciteit.

Als systeemintegrator ontwerpt, produceert en implementeert TGW complexe logistieke centra, van mechatronische producten en robots tot controlesystemen en software. Maar de service stopt niet bij de oplevering van de systemen. Klanten verwachten dat hun systeem pernament beschikbaar is. TGW heeft daarom een een divisie Lifetime Services (LTS), die zich richt op onderhoud, uitbreiding en modernisering van bestaande systemen, spare parts en specifieke servicecontracten op maat van de klant.

“Nieuwe klanten nemen service steeds vaker mee in het initiële contract, maar ook bestaande klanten doen steeds meer beroep op onze LTS-divisie. Momenteel hebben wij zelfs een tiental vacatures voor service en maintenance engineers ,” zegt Rob van Hoof, manager Lifetime Services TGW Benelux. “Verder zien we graag versterking op het gebied van management zodat we stabiel uit kunnen blijven bouwen.”
 
Upgrades en service op maat
Elke klant bepaalt zelf hoe het begrip “service’ wordt ingevuld. LTS biedt verschillende servicemodellen aan. Zo richt de afdeling “verbeteringen en aanpassingen” (U&E) zich op bestaande installaties, die uibreiding of modernisering nodig hebben. Dit kan het gevolg zijn van een wijzigende regelgeving, wijzigingen in het productieproces of een voortschrijdend inzicht in het businessproces.
 
Klanten die enkel een periodiek onderhoud wensen, worden ondersteund door het Mobile LTS Team. Een serviceteam van engineers en technici is beschikbaar om de nodige ondersteuning te bieden conform het servicecontract en bij noodgevallen. De LTS mobile engineers bezoeken meerdere klanten per week, zelfstandig of in een klein team. Zij worden rechtstreeks gecontacteerd door de klant of worden aangestuurd door de TGW hotline servicedienst.
 
Maar steeds vakers kiezen klanten voor langdurige onderhoudscontracten en besteden ze de service volledig uit aan onze LTS-divisie. “In dat geval maken wij samen met onze klant een plan op maat en is er een residential team van TGW onsite bij de klant aanwezig, zoals bijvoorbeeld bij Bol.com of bij VF Europe,” licht van Hoof toe. “Het doel van dergelijke residential teams is de continuïteit te waarborgen en de uptime zo hoog mogelijk te houden volgens de afgesproken KPI’s (key performance indicators).
 
Daarnaast heeft TGW een ‘spares & repair”team, voor klanten die enkel spare parts nodig hebben en biedt het ook workshops en trainingen aan.
 
Smart service met smart glasses
De service engineers van LTS maken gebruik van onder andere smart glasses om real-time met de backoffice en hotline teams te communiceren. Op deze manier hoeven zij geen foutrapporten uit te lezen of te beschrijven wat het probleem is. De collega’s in onze backoffice zien dankzij deze tool direct wat het probleem is en kunnen verdere instructies geven. Daardoor worden processen vereenvoudigd en versneld, en de uitval tot een minimum beperkt. “Smart glasses werden tot voor kort nog als een leuk gadget beschouwd, maar TGW ziet ontzettend veel toepassingsmogelijkheden bij maintenance-werkzaamheden. Voor onze servicemonteurs en -engineers zijn de smart glasses een echte meerwaarde,” aldus van Hoof. Verder kunnen klanten via het Online Service Platform een gelijksoortige ondersteuning van de eigen onderhoudsdienst aanvragen.
 
LTS Benelux zoekt collega’s
Het team van LTS zoekt heel wat nieuwe collega’s, ondermeer residential engineers en technicians voor bol.com en VF Europe, field service engineers en project managers voor bijvoorbeeld U&E.
Een overzicht van alle vacatures vind je op
TGW LinkedIn jobs
TGW website
 
Heb je interesse of wens je meer informatie, contacteer dan Evi Spiessens (niet ter acquisitie) via HRbenelux@tgw-group.com.

Recente nieuwsberichten

Staci en Kreasales CPM sluiten overeenkomst

Kreasales CPM, actief in het outsourcen van vertegenwoordigers, merchandisers en winkelpromotoren op korte of lange termijn, doet voortaan een beroep op de logistieke dienstverlening van Staci om zich beter te kunnen focussen op zijn core business, namelijk de juiste vertegenwoordigers op de juiste plaats inzetten.

DSV Solutions bouwt nieuw distributiecentrum in haven van Gent

De Deense logistiek- en transportgroep breidt zijn activiteiten in zijn Belgische hoofdkwartier in de Gentse haven verder uit. Vorig jaar nog werd een hoogbouwmagazijn met een oppervlakte van 45.000m² opgeleverd als uitbreiding van de bestaande faciliteiten in Gent.

TGW implementeert strategisch project voor Zwitserse food retailer Coop

(Advertorial) De Zwitserse voedingsmiddelengigant Coop centraliseert haar drie regionale distributiecentra op één enkele locatie. Om de 350 supermarkten in de omgeving van Zürich, in Noordwest-Zwitserland en in Centraal-Zwitserland beter te bedienen, worden de bestaande faciliteiten in Schafisheim uitgebreid.

De Belg is slecht in back-uppen

Naar aanleiding van World Backup Day op 31 maart, deed Seagate Technology, actief op het gebied van opslagoplossingen, in samenwerking met onafhankelijk onderzoeksbureau iVox, onderzoek naar het back-upgedrag bij 2000 Belgen, Nederlanders en Duitsers.

WDP heeft 115.000m² aan nieuwe dc’s in aanbouw in Roemenië

Deze voorverhuurde panden brengen de vastgoedportefeuille in Roemenië naar een totale oppervlakte van circa 280.000m² aan opslag- en productieruimtes, gelijk aan een waarde van ongeveer 145 miljoen euro. Naast eerder aangekondigde nieuwe sites wordt momenteel de bestaande site in Aricestii Rahtivani (regio Ploiesti) uitgebreid met een nieuwbouwmagazijn met kantoren van ongeveer 4.500m² voor Kamtec, specialist in auto-onderdelen.

Picnic krijgt kapitaalinjectie van 100 miljoen euro

Vier Nederlandse familiefondsen investeren in totaal honderd miljoen euro in de online supermarkt Picnic. Het gaat om NPM Capital, De Hoge Dennen, Hoyberg en Finci.Picnic startte anderhalf jaar geleden in Nederland met de gratis thuisbezorging van kruidenierswaren en andere dagelijkse benodigdheden en maakt sindsdien een explosieve groei mee.

Transporeon lanceert vernieuwde Mobile Order Management-app

Mobile Order Management (MOM) is een applicatie waarmee realtime verzendingsstatussen, elektronische documentatie en automatisch geschatte aankomsttijden kunnen worden beheerd aan de hand van slimme algoritmes. Na vier jaar gebruik door klanten, heeft Transporeon nu de mogelijkheden van zijn cloudgebaseerde oplossing uitgebreid.

Linde introduceert ‘Flybox’ drone voor inventarisatie

De Flybox drone – die voortspruit uit de samenwerking van Linde Material Handling en Balyo – moet de inventarisatie van voorraadgoederen in de toekomst een stuk eenvoudiger maken. De Flybox drone wordt begeleid door een geautomatiseerde Linde stapelaar, de L-Matic.

Nieuw dc voor Lidl ontvangt als eerste in België BREEAM ‘Excellent’

Eén jaar na de eerstesteenlegging huldigt Lidl het nieuwe distributiecentrum in Marche-en-Famenne in. Het distributiecentrum wordt op 1 april in gebruik worden genomen en kadert binnen de uitbreidingsstrategie van Lidl in België en Luxemburg.

Proefproject gemeenschappelijke trailerparking evolueert naar duurzame oplossing

Jaarlijks verliest een Belgisch transportbedrijf gemiddeld 335 uren per trekker doordat vrachtwagens vast staan in de file. Met een economische waarde van 50 euro per uur, betekent dat een verlies van 16.750 euro per trekker per jaar. Uit een onderzoek van Smart Mobility (voorheen Vlaams Instituut voor Mobiliteit), een expertisecentrum van Antwerp Management School, blijkt dat een gemeenschappelijke trailerparking een groot deel van de verloren uren kan opvangen.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.