Service stopt niet na oplevering van het systeem

TGW Systems heeft tiental vacatures voor service en maintenance engineers, naast extra benodigde managementcapaciteit.

Als systeemintegrator ontwerpt, produceert en implementeert TGW complexe logistieke centra, van mechatronische producten en robots tot controlesystemen en software. Maar de service stopt niet bij de oplevering van de systemen. Klanten verwachten dat hun systeem pernament beschikbaar is. TGW heeft daarom een een divisie Lifetime Services (LTS), die zich richt op onderhoud, uitbreiding en modernisering van bestaande systemen, spare parts en specifieke servicecontracten op maat van de klant.

“Nieuwe klanten nemen service steeds vaker mee in het initiële contract, maar ook bestaande klanten doen steeds meer beroep op onze LTS-divisie. Momenteel hebben wij zelfs een tiental vacatures voor service en maintenance engineers ,” zegt Rob van Hoof, manager Lifetime Services TGW Benelux. “Verder zien we graag versterking op het gebied van management zodat we stabiel uit kunnen blijven bouwen.”
 
Upgrades en service op maat
Elke klant bepaalt zelf hoe het begrip “service’ wordt ingevuld. LTS biedt verschillende servicemodellen aan. Zo richt de afdeling “verbeteringen en aanpassingen” (U&E) zich op bestaande installaties, die uibreiding of modernisering nodig hebben. Dit kan het gevolg zijn van een wijzigende regelgeving, wijzigingen in het productieproces of een voortschrijdend inzicht in het businessproces.
 
Klanten die enkel een periodiek onderhoud wensen, worden ondersteund door het Mobile LTS Team. Een serviceteam van engineers en technici is beschikbaar om de nodige ondersteuning te bieden conform het servicecontract en bij noodgevallen. De LTS mobile engineers bezoeken meerdere klanten per week, zelfstandig of in een klein team. Zij worden rechtstreeks gecontacteerd door de klant of worden aangestuurd door de TGW hotline servicedienst.
 
Maar steeds vakers kiezen klanten voor langdurige onderhoudscontracten en besteden ze de service volledig uit aan onze LTS-divisie. “In dat geval maken wij samen met onze klant een plan op maat en is er een residential team van TGW onsite bij de klant aanwezig, zoals bijvoorbeeld bij Bol.com of bij VF Europe,” licht van Hoof toe. “Het doel van dergelijke residential teams is de continuïteit te waarborgen en de uptime zo hoog mogelijk te houden volgens de afgesproken KPI’s (key performance indicators).
 
Daarnaast heeft TGW een ‘spares & repair”team, voor klanten die enkel spare parts nodig hebben en biedt het ook workshops en trainingen aan.
 
Smart service met smart glasses
De service engineers van LTS maken gebruik van onder andere smart glasses om real-time met de backoffice en hotline teams te communiceren. Op deze manier hoeven zij geen foutrapporten uit te lezen of te beschrijven wat het probleem is. De collega’s in onze backoffice zien dankzij deze tool direct wat het probleem is en kunnen verdere instructies geven. Daardoor worden processen vereenvoudigd en versneld, en de uitval tot een minimum beperkt. “Smart glasses werden tot voor kort nog als een leuk gadget beschouwd, maar TGW ziet ontzettend veel toepassingsmogelijkheden bij maintenance-werkzaamheden. Voor onze servicemonteurs en -engineers zijn de smart glasses een echte meerwaarde,” aldus van Hoof. Verder kunnen klanten via het Online Service Platform een gelijksoortige ondersteuning van de eigen onderhoudsdienst aanvragen.
 
LTS Benelux zoekt collega’s
Het team van LTS zoekt heel wat nieuwe collega’s, ondermeer residential engineers en technicians voor bol.com en VF Europe, field service engineers en project managers voor bijvoorbeeld U&E.
Een overzicht van alle vacatures vind je op
TGW LinkedIn jobs
TGW website
 
Heb je interesse of wens je meer informatie, contacteer dan Evi Spiessens (niet ter acquisitie) via HRbenelux@tgw-group.com.

Recente nieuwsberichten

UPS versnelt handel tussen Europa en Hong Kong met nieuwe spoordienst

UPS heeft een nieuwe FCL-dienst (full container load) gelanceerd tussen Europa en Hong Kong om bedrijven die tussen die twee regio’s handelen, beter met elkaar te verbinden. Daarbij wordt gebruik gemaakt van UPS’ bestaande spoordienst tussen Europa en China.

Peter Sarasyn wordt hoofd Organization & Performance Management bij BDO

Peter Sarasyn vervoegde BDO Advisory in september 2017 als partner. In zijn nieuwe functie volgt hij Johan De Cooman op en krijgt hij de leiding over een Belgisch team van experts op het vlak van strategie, (digitale) transformatie en performance analytics.

Intelligente robot neemt de schappen over in e-commerce

Magazino is een jong bedrijf uit München dat technologie voor autonoom rijden combineert met robotica. Het resultaat heet Toru, een zelfrijdende logistieke robot. Magazino levert met de Toru een oplossing voor de goederenverwerking, die de efficiëntie in de logistiek kan verhogen.

Manhattan Associates komt met updates voor TMS-oplossing

Manhattans cloudgebaseerde TMS 2018 bevat diverse verbeteringen. Zo is Manhattan een samenwerking aangegaan met FreightRover, een digitale vrachtmarktplaats, om vervoerders de mogelijkheid te bieden de juiste capaciteiten te vinden voor hun specifieke behoeften.

Transport op Duitsland wordt onbetaalbaar

Duitsland heeft besloten de tol voor vrachtwagens vanaf 1 januari 2019 met 20 tot zelfs 60% te verhogen. Volgens TLN (Transport en Logistiek Nederland) wordt vervoer op Duitsland daardoor onbetaalbaar.

Airbnb voor magazijnen, nu ook in België

Vastgoedgroep Montea lanceert als eerste in ons land een Airbnb voor de logistieke sector. Bedrijven die opslagruimte op overschot hebben, kunnen die voortaan via het online platform Stockspots aanbieden aan bedrijven die er nood aan hebben.

Beschikbare transportcapaciteit weer aan het dalen

De vijfendertigste editie van de Transport Market Monitor (TMM) van Transporeon en Capgemini Consulting, die de dynamiek van het Europees transport en goederenvervoer beoordeelt, onthult dat de beschikbare capaciteit sinds maart opnieuw aan het zakken is.

GLS Belgium breidt netwerk uit met 170 Cubee pakjesautomaten

De Cubee pakjesautomaten maken voortaan deel uit van het GLS ParcelShop-netwerk in België. Dat moet particuliere klanten en bedrijven die slechts af en toe pakketten verzenden of ontvangen, een grotere flexibiliteit bieden. In totaal kunnen ontvangers en verzenders in België op 600 locaties gebruik maken van de diensten van GLS, via de Cubee pakjesautomaten meestal zelfs 24 uur per dag en 7 dagen in de week.

Manhattan Associates en Transporeon in Gartners Magic Quadrant voor TMS

Manhattan Associates is door Gartner benoemd tot visionair in het Magic Quadrant voor transport management systemen (TMS). Een eervolle vermelding is opnieuw weggelegd voor Transporeon. Het Magic Quadrant van Gartner vergelijkt leveranciers op basis van de volledigheid van hun visie en hun uitvoerend vermogen.

Logistieke sector moet alert blijven voor innovaties zoals truck platooning

ABN AMRO heeft na onderzoek in kaart gebracht hoe ondernemers de impact en kansen inschatten van zes innovaties in de logistieke sector: blockchain, truck platooning, business intelligence, digitale platforms, verduurzaming en robotisering.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.