Service stopt niet na oplevering van het systeem

TGW Systems heeft tiental vacatures voor service en maintenance engineers, naast extra benodigde managementcapaciteit.

Als systeemintegrator ontwerpt, produceert en implementeert TGW complexe logistieke centra, van mechatronische producten en robots tot controlesystemen en software. Maar de service stopt niet bij de oplevering van de systemen. Klanten verwachten dat hun systeem pernament beschikbaar is. TGW heeft daarom een een divisie Lifetime Services (LTS), die zich richt op onderhoud, uitbreiding en modernisering van bestaande systemen, spare parts en specifieke servicecontracten op maat van de klant.

“Nieuwe klanten nemen service steeds vaker mee in het initiële contract, maar ook bestaande klanten doen steeds meer beroep op onze LTS-divisie. Momenteel hebben wij zelfs een tiental vacatures voor service en maintenance engineers ,” zegt Rob van Hoof, manager Lifetime Services TGW Benelux. “Verder zien we graag versterking op het gebied van management zodat we stabiel uit kunnen blijven bouwen.”
 
Upgrades en service op maat
Elke klant bepaalt zelf hoe het begrip “service’ wordt ingevuld. LTS biedt verschillende servicemodellen aan. Zo richt de afdeling “verbeteringen en aanpassingen” (U&E) zich op bestaande installaties, die uibreiding of modernisering nodig hebben. Dit kan het gevolg zijn van een wijzigende regelgeving, wijzigingen in het productieproces of een voortschrijdend inzicht in het businessproces.
 
Klanten die enkel een periodiek onderhoud wensen, worden ondersteund door het Mobile LTS Team. Een serviceteam van engineers en technici is beschikbaar om de nodige ondersteuning te bieden conform het servicecontract en bij noodgevallen. De LTS mobile engineers bezoeken meerdere klanten per week, zelfstandig of in een klein team. Zij worden rechtstreeks gecontacteerd door de klant of worden aangestuurd door de TGW hotline servicedienst.
 
Maar steeds vakers kiezen klanten voor langdurige onderhoudscontracten en besteden ze de service volledig uit aan onze LTS-divisie. “In dat geval maken wij samen met onze klant een plan op maat en is er een residential team van TGW onsite bij de klant aanwezig, zoals bijvoorbeeld bij Bol.com of bij VF Europe,” licht van Hoof toe. “Het doel van dergelijke residential teams is de continuïteit te waarborgen en de uptime zo hoog mogelijk te houden volgens de afgesproken KPI’s (key performance indicators).
 
Daarnaast heeft TGW een ‘spares & repair”team, voor klanten die enkel spare parts nodig hebben en biedt het ook workshops en trainingen aan.
 
Smart service met smart glasses
De service engineers van LTS maken gebruik van onder andere smart glasses om real-time met de backoffice en hotline teams te communiceren. Op deze manier hoeven zij geen foutrapporten uit te lezen of te beschrijven wat het probleem is. De collega’s in onze backoffice zien dankzij deze tool direct wat het probleem is en kunnen verdere instructies geven. Daardoor worden processen vereenvoudigd en versneld, en de uitval tot een minimum beperkt. “Smart glasses werden tot voor kort nog als een leuk gadget beschouwd, maar TGW ziet ontzettend veel toepassingsmogelijkheden bij maintenance-werkzaamheden. Voor onze servicemonteurs en -engineers zijn de smart glasses een echte meerwaarde,” aldus van Hoof. Verder kunnen klanten via het Online Service Platform een gelijksoortige ondersteuning van de eigen onderhoudsdienst aanvragen.
 
LTS Benelux zoekt collega’s
Het team van LTS zoekt heel wat nieuwe collega’s, ondermeer residential engineers en technicians voor bol.com en VF Europe, field service engineers en project managers voor bijvoorbeeld U&E.
Een overzicht van alle vacatures vind je op
TGW LinkedIn jobs
TGW website
 
Heb je interesse of wens je meer informatie, contacteer dan Evi Spiessens (niet ter acquisitie) via HRbenelux@tgw-group.com.

Recente nieuwsberichten

Collect&Go verzamelt bestellingen met zelfrijdende voertuigen

Collect&Go, de online boodschappendienst van Colruyt Group, heeft zijn distributiecentrum in Londerzeel uitgerust met slimme autonome voertuigen. Daarmee wil Collect&Go de efficiëntie in de versafdeling van het distributiecentrum verhogen. Momenteel rijden er 22 ‘self driving vehicles’ (SDV’s) in het DC rond, waardoor het rondhalen van verse producten 20% sneller verloopt.

Mediq optimaliseert order fulfilment met ZetesMedea Voice

Het Europese zorgaanbieder Mediq heeft in zijn magazijn in Denemarken de ZetesMedea magazijnoplossing met de nieuwste voice technologie geïmplementeerd. Dankzij de implementatie kan Mediq de orderpickprocessen aanzienlijk optimaliseren en tegelijkertijd een snellere orderverwerking voor klanten en een vlottere onboarding van nieuwe medewerkers realiseren.

Volvo komt met trucks met waterstofverbrandingsmotor

Volvo Trucks ontwikkelt vrachtwagens met waterstofverbrandingsmotoren, ook bekend als ‘H2 ICE’ (Hydrogen Internal Combustion Engine). Vrachtwagens die op waterstof (H2) rijden, zullen vooral geschikt zijn voor langere afstanden en kunnen een oplossing zijn wanneer de inzet van elektrische trucks niet haalbaar is, bijvoorbeeld voor regio’s met een beperkte laadinfrastructuur of wanneer er weinig tijd is om de accu’s op te laden. De eerste klantentests zullen in 2026 plaatsvinden, als voorbereiding op de daaropvolgende serieproductie. Tegen het eind van dit decennium zullen de waterstoftrucks commercieel beschikbaar zijn.

Luchthaven Kortrijk-Wevelgem ambieert toekomst als dronehub

Internationale Luchthaven Kortrijk-Wevelgem (ILKW) mikt op een duurzame toekomst door de dronekaart te trekken. Eerste stap is de installatie van een nieuw dronedetectiesysteem om de veiligheid van het vliegverkeer op en rond de luchthaven te waarborgen.

Ontdek de kracht in uw planningsdata, win een gratis analyse

(Advertorial) Deze zomer helpen wij jouw bedrijf in het verkrijgen van gebruiksklare inzichten in uw planningsdata. Duik dieper in uw gegevens en ontdek hoe een betere visibiliteit uw bedrijf kan transformeren. Met onze uitgebreide expertise en geavanceerde analysemethoden onthullen we niet alleen trends en patronen, maar ook duidelijke mogelijkheden voor groei en optimalisatie.

De meest simpele veiligheidsoplossing voor de laad- en losomgeving

(Advertorial) Om de situatie tijdens het laden en lossen veilig te houden, zijn er vele oplossingen beschikbaar: aanrijdbeveiligingen, waarschuwingssystemen voor achteruit rijden, automatische snelheidsbegrenzers, wielvergrendelingen, blauwe of rode waarschuwingslichten, gescheiden voet- en rijpaden, automatische hefhoogtebegrenzers en nog veel meer.

Het creëren van een veiligere werkomgeving wordt ook bevorderd door meer opleidingen en trainingen, een enthousiast management of bepaalde incentives om de mensen mee te krijgen in een verbeterproces. Gezien de risico’s op de laadkaai is een inhaalslag nog steeds meer dan nodig.

DP World investeert 130 miljoen euro in Roemenië

DP World heeft in Roemenië drie nieuwe sites geopend die een impuls moeten geven aan de groeiende status van het land als belangrijk knooppunt voor de Europese handel en die economische groei in de hele regio mogelijk moeten maken.

Arvato gaat logistiek en fulfilment voor Tonieboxes verzorgen

Arvato heeft de volledige logistiek en het fulfilment overgenomen voor Tonies. Die Duitse fabrikant en leverancier staat sinds 2016 bekend voor zijn Toniebox, een digitale ‘audio cube’ voor kinderen vanaf drie jaar, en de bijbehorende Tonies-figuurtjes die op de box worden geplaatst om audiospelletjes of liedjes af te spelen. Omdat het bedrijf niet alleen in Duitsland, maar ook internationaal fors aan het groeien is, wilde de fabrikant zijn logistiek reorganiseren. Daarvoor schakelde het supply chain en e-commerce dienstverlener Arvato in.

Montea koopt site van Tailormade Logistics in North Sea Port in Gent

Montea vergroot zijn aanwezigheid in de Haven van Gent door de aankoop van de site van Tailormade Logistics (TML). TML is een Belgisch transportbedrijf en logistiek dienstverlener met uitvalsbasissen in België en Nederland. Het hoofdkwartier is al meer dan 25 jaar in de haven van Gent gevestigd, op een site van ruim 20.000m². Op het terrein bevinden zich een magazijn van 12.000m² en een kantoorgebouw van 2.000m².

Manhattan introduceert GenAI in supply chain commerce

Manhattan Associates presenteert twee nieuwe oplossingen: Manhattan Active Maven en Manhattan Assist. Manhattan Active Maven is een gespecialiseerde ‘generative artificial intelligence’ (GenAI)-oplossing voor klantenservice, terwijl Manhattan Assist geavanceerde GenAI-mogelijkheden aan alle bestaande Manhattan Active-oplossingen moet toevoegen. Met de technologie wil Manhattan Associates interacties met consumenten transformeren en de manier waarop klanten de oplossingen van Manhattan gebruiken, verbeteren.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.