Service stopt niet na oplevering van het systeem

TGW Systems heeft tiental vacatures voor service en maintenance engineers, naast extra benodigde managementcapaciteit.

Als systeemintegrator ontwerpt, produceert en implementeert TGW complexe logistieke centra, van mechatronische producten en robots tot controlesystemen en software. Maar de service stopt niet bij de oplevering van de systemen. Klanten verwachten dat hun systeem pernament beschikbaar is. TGW heeft daarom een een divisie Lifetime Services (LTS), die zich richt op onderhoud, uitbreiding en modernisering van bestaande systemen, spare parts en specifieke servicecontracten op maat van de klant.

“Nieuwe klanten nemen service steeds vaker mee in het initiële contract, maar ook bestaande klanten doen steeds meer beroep op onze LTS-divisie. Momenteel hebben wij zelfs een tiental vacatures voor service en maintenance engineers ,” zegt Rob van Hoof, manager Lifetime Services TGW Benelux. “Verder zien we graag versterking op het gebied van management zodat we stabiel uit kunnen blijven bouwen.”
 
Upgrades en service op maat
Elke klant bepaalt zelf hoe het begrip “service’ wordt ingevuld. LTS biedt verschillende servicemodellen aan. Zo richt de afdeling “verbeteringen en aanpassingen” (U&E) zich op bestaande installaties, die uibreiding of modernisering nodig hebben. Dit kan het gevolg zijn van een wijzigende regelgeving, wijzigingen in het productieproces of een voortschrijdend inzicht in het businessproces.
 
Klanten die enkel een periodiek onderhoud wensen, worden ondersteund door het Mobile LTS Team. Een serviceteam van engineers en technici is beschikbaar om de nodige ondersteuning te bieden conform het servicecontract en bij noodgevallen. De LTS mobile engineers bezoeken meerdere klanten per week, zelfstandig of in een klein team. Zij worden rechtstreeks gecontacteerd door de klant of worden aangestuurd door de TGW hotline servicedienst.
 
Maar steeds vakers kiezen klanten voor langdurige onderhoudscontracten en besteden ze de service volledig uit aan onze LTS-divisie. “In dat geval maken wij samen met onze klant een plan op maat en is er een residential team van TGW onsite bij de klant aanwezig, zoals bijvoorbeeld bij Bol.com of bij VF Europe,” licht van Hoof toe. “Het doel van dergelijke residential teams is de continuïteit te waarborgen en de uptime zo hoog mogelijk te houden volgens de afgesproken KPI’s (key performance indicators).
 
Daarnaast heeft TGW een ‘spares & repair”team, voor klanten die enkel spare parts nodig hebben en biedt het ook workshops en trainingen aan.
 
Smart service met smart glasses
De service engineers van LTS maken gebruik van onder andere smart glasses om real-time met de backoffice en hotline teams te communiceren. Op deze manier hoeven zij geen foutrapporten uit te lezen of te beschrijven wat het probleem is. De collega’s in onze backoffice zien dankzij deze tool direct wat het probleem is en kunnen verdere instructies geven. Daardoor worden processen vereenvoudigd en versneld, en de uitval tot een minimum beperkt. “Smart glasses werden tot voor kort nog als een leuk gadget beschouwd, maar TGW ziet ontzettend veel toepassingsmogelijkheden bij maintenance-werkzaamheden. Voor onze servicemonteurs en -engineers zijn de smart glasses een echte meerwaarde,” aldus van Hoof. Verder kunnen klanten via het Online Service Platform een gelijksoortige ondersteuning van de eigen onderhoudsdienst aanvragen.
 
LTS Benelux zoekt collega’s
Het team van LTS zoekt heel wat nieuwe collega’s, ondermeer residential engineers en technicians voor bol.com en VF Europe, field service engineers en project managers voor bijvoorbeeld U&E.
Een overzicht van alle vacatures vind je op
TGW LinkedIn jobs
TGW website
 
Heb je interesse of wens je meer informatie, contacteer dan Evi Spiessens (niet ter acquisitie) via HRbenelux@tgw-group.com.

Recente nieuwsberichten

V1000 neemt twintig Still lithium-ion toestellen in gebruik

V1000 is de nieuwe naam van A.J. Veurink, dat al sinds 1883 – en sinds 1989 ook vanuit België – goederen transporteert. Onder het motto ‘investeren om te besparen’ schafte het transportbedrijf uit Roeselare recent twintig nieuwe Still EXU elektrische pallettrucks aan.

Machine learning in de intralogistiek

(Advertorial) Artificiële intelligentie en machine learning worden ook steeds meer toegepast in de material handling-sector. Doorheen de toeleveringsketen zijn er veel plaatsen die latente informatie met een groot potentieel om processen efficiënter te maken bevatten.

Volvo Trucks Gent gaat batterijpacks voor Europese Volvo Group assembleren

Volvo Group voorziet al in elektrische medium vrachtwagens en wil als volgende stap ook zijn zware gamma uitbreiden met elektrische vrachtwagens. Daarom besliste Volvo Group de batterijpacks die daarvoor nodig zijn, zelf te gaan assembleren.

Plus Retail optimaliseert supply chain met Witron

De Nederlandse supermarktketen Plus Retail optimaliseert de supply chain voor zijn droge producten. Centraal in het project staat de bouw van een nieuw landelijk distributiecentrum in Oss, van waaruit alle winkelorders worden verwerkt. Het logistieke proces in het distributiecentrum verliep tot nu toe conventioneel, maar gaat voortaan volledig automatisch verlopen.

Pakketdepot GLS in Tongeren start activiteiten op

Eerder deze maand heeft het pakketdepot van GLS in Tongeren zijn activiteiten opgestart. Samen met het vrachtdepot, dat al in februari is opgestart, is de GLS-site van Tongeren nu volledig operationeel. Vanuit het nieuwe depot levert GLS met meer dan 100 leveringsrondes in de regio’s Limburg en Luik.

Generix Group richt Generix Soft Group Romania op

Generix Group, leverancier van SaaS-oplossingen voor industriële, logistieke en retailecosystemen, versnelt zijn investeringen in research & development en kondigt de oprichting aan van Generix Soft Group Romania, een competentiecentrum voor software engineering in Cluj, een technologiecentrum en economische long in het noordwesten van Roemenië.

Zadig&Voltaire moderniseert IT-systeem met Infor CloudSuite Fashion

Het Franse kledingmerk Zadig&Voltaire is actief in meer dan dertig landen wereldwijd. Jaarlijks lanceert het modemerk twee grote collecties, die worden afgewisseld met vijf losse productlanceringen. Verdeeld over het jaar worden daarnaast tien capsulecollecties gepresenteerd.

Motrac digitaliseert met Toughbook computers van Panasonic

In het kader van zijn digitaliseringsproject heeft Motrac, leverancier van heftrucks en vloer- en reinigingsmachines, ervoor gekozen met de Toughbook devices van Panasonic te werken. Het digitaliseringstraject heeft de efficiënte van de buitendienst aanzienlijk verbeterd.

Arvato neemt magazijnautomatisering van Inther Group in gebruik

Arvato Supply Chain Solutions, onderdeel van Bertelsmann, is internationaal aanbieder van order-to-cash-oplossingen voor op de eindklant gerichte industrieën. De onderneming is in Nederland logistieke partner van diverse internationale klanten uit de sectoren tech, consumentengoederen en gezondheidszorg en verantwoordelijk voor het voorraadbeheer in heel EMEA.

Virtual Supply Chain Innovations 2020

Momenteel zijn we bij Value Chain druk in de weer met het op punt stellen van de virtuele editie van Supply Chain Innovations 2020. Het wordt een ontdekking voor ons allen om binnen te stappen in ons virtuele gebouw en in contact te komen met de partners.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.