Service stopt niet na oplevering van het systeem

TGW Systems heeft tiental vacatures voor service en maintenance engineers, naast extra benodigde managementcapaciteit.

Als systeemintegrator ontwerpt, produceert en implementeert TGW complexe logistieke centra, van mechatronische producten en robots tot controlesystemen en software. Maar de service stopt niet bij de oplevering van de systemen. Klanten verwachten dat hun systeem pernament beschikbaar is. TGW heeft daarom een een divisie Lifetime Services (LTS), die zich richt op onderhoud, uitbreiding en modernisering van bestaande systemen, spare parts en specifieke servicecontracten op maat van de klant.

“Nieuwe klanten nemen service steeds vaker mee in het initiële contract, maar ook bestaande klanten doen steeds meer beroep op onze LTS-divisie. Momenteel hebben wij zelfs een tiental vacatures voor service en maintenance engineers ,” zegt Rob van Hoof, manager Lifetime Services TGW Benelux. “Verder zien we graag versterking op het gebied van management zodat we stabiel uit kunnen blijven bouwen.”
 
Upgrades en service op maat
Elke klant bepaalt zelf hoe het begrip “service’ wordt ingevuld. LTS biedt verschillende servicemodellen aan. Zo richt de afdeling “verbeteringen en aanpassingen” (U&E) zich op bestaande installaties, die uibreiding of modernisering nodig hebben. Dit kan het gevolg zijn van een wijzigende regelgeving, wijzigingen in het productieproces of een voortschrijdend inzicht in het businessproces.
 
Klanten die enkel een periodiek onderhoud wensen, worden ondersteund door het Mobile LTS Team. Een serviceteam van engineers en technici is beschikbaar om de nodige ondersteuning te bieden conform het servicecontract en bij noodgevallen. De LTS mobile engineers bezoeken meerdere klanten per week, zelfstandig of in een klein team. Zij worden rechtstreeks gecontacteerd door de klant of worden aangestuurd door de TGW hotline servicedienst.
 
Maar steeds vakers kiezen klanten voor langdurige onderhoudscontracten en besteden ze de service volledig uit aan onze LTS-divisie. “In dat geval maken wij samen met onze klant een plan op maat en is er een residential team van TGW onsite bij de klant aanwezig, zoals bijvoorbeeld bij Bol.com of bij VF Europe,” licht van Hoof toe. “Het doel van dergelijke residential teams is de continuïteit te waarborgen en de uptime zo hoog mogelijk te houden volgens de afgesproken KPI’s (key performance indicators).
 
Daarnaast heeft TGW een ‘spares & repair”team, voor klanten die enkel spare parts nodig hebben en biedt het ook workshops en trainingen aan.
 
Smart service met smart glasses
De service engineers van LTS maken gebruik van onder andere smart glasses om real-time met de backoffice en hotline teams te communiceren. Op deze manier hoeven zij geen foutrapporten uit te lezen of te beschrijven wat het probleem is. De collega’s in onze backoffice zien dankzij deze tool direct wat het probleem is en kunnen verdere instructies geven. Daardoor worden processen vereenvoudigd en versneld, en de uitval tot een minimum beperkt. “Smart glasses werden tot voor kort nog als een leuk gadget beschouwd, maar TGW ziet ontzettend veel toepassingsmogelijkheden bij maintenance-werkzaamheden. Voor onze servicemonteurs en -engineers zijn de smart glasses een echte meerwaarde,” aldus van Hoof. Verder kunnen klanten via het Online Service Platform een gelijksoortige ondersteuning van de eigen onderhoudsdienst aanvragen.
 
LTS Benelux zoekt collega’s
Het team van LTS zoekt heel wat nieuwe collega’s, ondermeer residential engineers en technicians voor bol.com en VF Europe, field service engineers en project managers voor bijvoorbeeld U&E.
Een overzicht van alle vacatures vind je op
TGW LinkedIn jobs
TGW website
 
Heb je interesse of wens je meer informatie, contacteer dan Evi Spiessens (niet ter acquisitie) via HRbenelux@tgw-group.com.

Recente nieuwsberichten

XPO Logistics voorziet e-commerce warehouses van Touchless Machine Vision Scanners

Logistiek dienstverlener XPO Logistics heeft 370 barcodescanners geïnstalleerd in magazijnen in Nederland, het Verenigd Koninkrijk, Spanje en Frankrijk. De vast gemonteerde, geautomatiseerde scanners moeten het uitlezen van de voorraadgegevens versnellen, terwijl gedeelde, handheld scanners worden vervangen door een meer hygiënische oplossing.

Belg bestelde dit jaar al 62% meer online

De online bestelwoede van de Belg heeft door corona een extra impuls gekregen. Het aantal geleverde pakjes ligt in 2020 voorlopig 62% hoger dan vorig jaar. Dat blijkt uit de allereerste ‘pakjesbarometer’ van technologiebedrijf Bringme.

Duitse speelgoedhandelaar installeert AutoStore empowered by Swisslog

Naast meer dan 90 winkels heeft de Duitse speelgoedhandelaar ROFU ook een groeiend online bedrijf. De retailer reageert daarop met de bouw van een geautomatiseerd magazijn voor speelgoed, kantoorbenodigdheden en decoratie-artikelen. Om de leveringscapaciteit te verbeteren en de efficiëntie te verhogen, koos ROFU voor Swisslog om een AutoStore-systeem te leveren, compleet met software en conveyortechnologie.

DSV telt magazijnvoorraad met autonome drones

DSV rust momenteel enkele van zijn warehouses uit met autonome drones die de voorraad moeten helpen beheren. Daarvoor werkt de logistiek dienstverlener samen met technologiebedrijf Verity. Beide partners testten de oplossing eerst in het warehouse van DSV in Moerdijk.

Leuze Electronic verhuist

Belgische klanten van Leuze Electronic kunnen vanaf 1 januari 2021 terecht op een nieuw adres: De Regenboog 11, 2800 Mechelen. Daarmee ruilt Leuze na dertig jaar zijn kantoor in Machelen in voor een nieuwe locatie. Leuze levert o.a. schakel- en meetsensoren, identificatiesystemen, datatransmissie- en beeldverwerkingsoplossingen en machineveiligheidscomponenten en -systemen voor de intralogistiek, verpakking, gereedschapsmachines, automobielindustrie en laboratoriumautomatisering.

Managementwissel bij Universal Robots

Teradyne, het moederbedrijf van Universal Robots, heeft aangekondigd dat Jürgen von Hollen, de voorzitter van Universal Robots, besloten heeft op 31 december 2020 het bedrijf te verlaten. Jürgen von Hollen, die sinds oktober 2016 aan het hoofd stond van Universal Robots, wil een nieuwe uitdaging aangaan in een andere branche.

Leroy Merlin automatiseert nieuw dc met TGW

Om de leveringen te verbeteren, heeft de Franse doe-het-zelfketen Leroy Merlin een nieuw distributiecentrum gelokaliseerd in Réau, ten zuidoosten van Parijs. Met dit nieuwe platform wil Leroy Merlin de stroom van zijn producten tussen de leveranciers, het magazijn en de distributie naar winkels en e-commerceklanten optimaal kunnen beheersen.

Royal Reesink focust met de divisie Reesink Logistic Solutions op geautomatiseerde magazijnoplossingen

Het hoeft niet gezegd dat de geautomatiseerde opslag en material handling in de lift zit. Om succesvol op deze evolutie in te spelen deed Royal Reesink aan rebranding. De divisie Reesink Logistic Solutions heeft voor de zusterfirma’s AM Automation, belangrijke intralogistieke leverancier in Duitsland en Lalesse bekend van de magazijnkranen met in hoofdzaak de Benelux als markt, de naam aangepast.

WDP bouwt multimodaal dc van 150.000m² in North Sea Port

WDP breidt zijn multimodale locatie in North Sea Port (het WDPort of Ghent) uit met een multitenant distributiecentrum van circa 150.000m². Het dc zal voor lange termijn worden gehuurd door retailers X²O Badkamers, Overstock Home en Overstock Garden.

PostNL Pharma & Care is klaar voor transport coronavaccin

PostNL zegt klaar te zijn om het coronavaccin te vervoeren, zowel naar ziekenhuizen, zorginstellingen als naar particulieren in België. Daartoe investeerde Pharma & Care, het netwerk van PostNL dat geconditioneerd transport van gezondheidsmiddelen verzorgt, in extra overslagcapaciteit.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.