Service stopt niet na oplevering van het systeem

TGW Systems heeft tiental vacatures voor service en maintenance engineers, naast extra benodigde managementcapaciteit.

Als systeemintegrator ontwerpt, produceert en implementeert TGW complexe logistieke centra, van mechatronische producten en robots tot controlesystemen en software. Maar de service stopt niet bij de oplevering van de systemen. Klanten verwachten dat hun systeem pernament beschikbaar is. TGW heeft daarom een een divisie Lifetime Services (LTS), die zich richt op onderhoud, uitbreiding en modernisering van bestaande systemen, spare parts en specifieke servicecontracten op maat van de klant.

“Nieuwe klanten nemen service steeds vaker mee in het initiële contract, maar ook bestaande klanten doen steeds meer beroep op onze LTS-divisie. Momenteel hebben wij zelfs een tiental vacatures voor service en maintenance engineers ,” zegt Rob van Hoof, manager Lifetime Services TGW Benelux. “Verder zien we graag versterking op het gebied van management zodat we stabiel uit kunnen blijven bouwen.”
 
Upgrades en service op maat
Elke klant bepaalt zelf hoe het begrip “service’ wordt ingevuld. LTS biedt verschillende servicemodellen aan. Zo richt de afdeling “verbeteringen en aanpassingen” (U&E) zich op bestaande installaties, die uibreiding of modernisering nodig hebben. Dit kan het gevolg zijn van een wijzigende regelgeving, wijzigingen in het productieproces of een voortschrijdend inzicht in het businessproces.
 
Klanten die enkel een periodiek onderhoud wensen, worden ondersteund door het Mobile LTS Team. Een serviceteam van engineers en technici is beschikbaar om de nodige ondersteuning te bieden conform het servicecontract en bij noodgevallen. De LTS mobile engineers bezoeken meerdere klanten per week, zelfstandig of in een klein team. Zij worden rechtstreeks gecontacteerd door de klant of worden aangestuurd door de TGW hotline servicedienst.
 
Maar steeds vakers kiezen klanten voor langdurige onderhoudscontracten en besteden ze de service volledig uit aan onze LTS-divisie. “In dat geval maken wij samen met onze klant een plan op maat en is er een residential team van TGW onsite bij de klant aanwezig, zoals bijvoorbeeld bij Bol.com of bij VF Europe,” licht van Hoof toe. “Het doel van dergelijke residential teams is de continuïteit te waarborgen en de uptime zo hoog mogelijk te houden volgens de afgesproken KPI’s (key performance indicators).
 
Daarnaast heeft TGW een ‘spares & repair”team, voor klanten die enkel spare parts nodig hebben en biedt het ook workshops en trainingen aan.
 
Smart service met smart glasses
De service engineers van LTS maken gebruik van onder andere smart glasses om real-time met de backoffice en hotline teams te communiceren. Op deze manier hoeven zij geen foutrapporten uit te lezen of te beschrijven wat het probleem is. De collega’s in onze backoffice zien dankzij deze tool direct wat het probleem is en kunnen verdere instructies geven. Daardoor worden processen vereenvoudigd en versneld, en de uitval tot een minimum beperkt. “Smart glasses werden tot voor kort nog als een leuk gadget beschouwd, maar TGW ziet ontzettend veel toepassingsmogelijkheden bij maintenance-werkzaamheden. Voor onze servicemonteurs en -engineers zijn de smart glasses een echte meerwaarde,” aldus van Hoof. Verder kunnen klanten via het Online Service Platform een gelijksoortige ondersteuning van de eigen onderhoudsdienst aanvragen.
 
LTS Benelux zoekt collega’s
Het team van LTS zoekt heel wat nieuwe collega’s, ondermeer residential engineers en technicians voor bol.com en VF Europe, field service engineers en project managers voor bijvoorbeeld U&E.
Een overzicht van alle vacatures vind je op
TGW LinkedIn jobs
TGW website
 
Heb je interesse of wens je meer informatie, contacteer dan Evi Spiessens (niet ter acquisitie) via HRbenelux@tgw-group.com.

Recente nieuwsberichten

Virtueel evenement over automatisering en uitdagingen in de voedingsindustrie

(Advertorial) Dematic organiseert op 23 en 24 juni een virtueel evenement over de rol en toegevoegde waarde van automatisering voor het oplossen van de volgende uitdagingen: ● Vergrijzing zorgt voor een tekort aan werknemers ● Door maatwerk te produceren groeit de behoefte aan track & trace ● Vraag naar efficiëntere, duurzamere productie neemt toe Registreer hier gratis…

Dachser breidt crossdock center in Willebroek uit

Omdat de vestiging van Dachser in Willebroek na vijftien jaar te klein was geworden, verhuisde de logistiek dienstverlener in 2014 naar een nieuw dedicated crossdock center op industrieterrein de Hulst. Door de groei van Europese groupage-activiteiten is ook dat gebouw ondertussen evenwel te klein geworden.

IDS creëert meer transparantie met RTTV-oplossing van Shippeo

Shippeo, aanbieder van oplossingen voor ‘realtime transportation visibility’ (RTTV), gaat een strategisch partnership aan met IDS, gespecialiseerd in 4PL Logistics Control Towers. Met de actieve betrokkenheid van zijn klant DSM, een wereldspeler op het gebied van voeding, gezondheid en duurzaam leven, is IDS gestart met de implementatie van Shippeo’s RTTV-platform.

P&O Ferrymasters bouwt warehouse voor havengebonden logistiek in Genk

P&O Ferrymasters heeft een overeenkomst gesloten met Genk Green Logistics voor de bouw van een nieuw magazijn van 10.000m² in de buurt van de haven van Genk. Daarmee wil P&O Ferrymasters naar eigen zeggen zijn pan-Europese spoorweg-, weg- en warehousingnetwerk verder versterken en met havengerichte logistieke oplossingen tegemoet komen aan de bedrijven die hun supply chain willen herconfigureren op dit cruciale moment voor internationale handel en economisch herstel.

Rainbow Logistics IT onder de vleugels van Navitrans

Op 1 juni 2021 werden alle Navitrans-activiteiten van het Nederlandse Rainbow Logistics IT ondergebracht bij Navitrans. Dat betekent dat het volledige Rainbow Navitrans team voortaan verder gaat onder de vleugels van Navitrans Benelux. Na de integratie van de Deense partner Adacta in 2016 is dit een volgende stap in de groeistrategie van de in Kortrijk gevestigde softwareleverancier, die sinds begin 2020 in handen is van het Canadese Valsoft.

Group of Butchers optimaliseert met SaaS WMS van Davanti en robuuste scanners

Group of Butchers produceert voornamelijk private label vleeswaren voor de retail, het gespecialiseerde kanaal en de out-of-home-markt. Dat doet het met een team van ruim zevenhonderd medewerkers op vijftien productielocaties, verspreid over Nederland, België en Duitsland.

Future Logistics Hub leidt West-Vlaamse kmo’s naar Physical Internet

Physical Internet is een belangrijke sleutel voor een duurzame logistieke toekomst. Daarom ontwikkelt POM West-Vlaanderen met de Future Logistics Hub in de ABC-toren van Zeebrugge een interactief belevingscentrum om bedrijven, organisaties en universiteits- en hogeschoolstudenten te informeren en te inspireren.

Transuniverse Forwarding heeft met Europa Road een nieuwe partner in Engeland

Transuniverse Forwarding uit Wondelgem (Gent) heeft een samenwerkingsakkoord in de groepage gesloten met de Britse groep Europa Worldwide. Concreet betekent dit dat de divisie ‘Europa Road’ van Europa Worldwide sinds 1 juni 2021 exclusief agent in Engeland van de Belgische groepagespecialist is en omgekeerd.

Dematic automatiseert distributiecentrum voor Kering in Noord-Italië

Dematic, aanbieder van intralogistieke oplossingen, maakt bekend dat het geautomatiseerde distributiecentrum voor de wereldwijde luxegroep Kering in het Noord-Italiaanse Trecate bijna is voltooid. De nieuwe wereldwijde logistieke hub van Kering heeft een oppervlakte van ruim 162.000m².

Webinar: Belangrijke inzichten in digitale transformatie en de technologie cruciaal om het verschil te maken.

(Advertorial) Wat is de impact van COVID-19 op onze Belgische bedrijven en hun digitale transformatie? En hoe kan de juiste technologie uw transformatie stimuleren en uw organisatie wendbaar genoeg maken om te evolueren in een dynamische markt?

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.