Service stopt niet na oplevering van het systeem

TGW Systems heeft tiental vacatures voor service en maintenance engineers, naast extra benodigde managementcapaciteit.

Als systeemintegrator ontwerpt, produceert en implementeert TGW complexe logistieke centra, van mechatronische producten en robots tot controlesystemen en software. Maar de service stopt niet bij de oplevering van de systemen. Klanten verwachten dat hun systeem pernament beschikbaar is. TGW heeft daarom een een divisie Lifetime Services (LTS), die zich richt op onderhoud, uitbreiding en modernisering van bestaande systemen, spare parts en specifieke servicecontracten op maat van de klant.

“Nieuwe klanten nemen service steeds vaker mee in het initiële contract, maar ook bestaande klanten doen steeds meer beroep op onze LTS-divisie. Momenteel hebben wij zelfs een tiental vacatures voor service en maintenance engineers ,” zegt Rob van Hoof, manager Lifetime Services TGW Benelux. “Verder zien we graag versterking op het gebied van management zodat we stabiel uit kunnen blijven bouwen.”
 
Upgrades en service op maat
Elke klant bepaalt zelf hoe het begrip “service’ wordt ingevuld. LTS biedt verschillende servicemodellen aan. Zo richt de afdeling “verbeteringen en aanpassingen” (U&E) zich op bestaande installaties, die uibreiding of modernisering nodig hebben. Dit kan het gevolg zijn van een wijzigende regelgeving, wijzigingen in het productieproces of een voortschrijdend inzicht in het businessproces.
 
Klanten die enkel een periodiek onderhoud wensen, worden ondersteund door het Mobile LTS Team. Een serviceteam van engineers en technici is beschikbaar om de nodige ondersteuning te bieden conform het servicecontract en bij noodgevallen. De LTS mobile engineers bezoeken meerdere klanten per week, zelfstandig of in een klein team. Zij worden rechtstreeks gecontacteerd door de klant of worden aangestuurd door de TGW hotline servicedienst.
 
Maar steeds vakers kiezen klanten voor langdurige onderhoudscontracten en besteden ze de service volledig uit aan onze LTS-divisie. “In dat geval maken wij samen met onze klant een plan op maat en is er een residential team van TGW onsite bij de klant aanwezig, zoals bijvoorbeeld bij Bol.com of bij VF Europe,” licht van Hoof toe. “Het doel van dergelijke residential teams is de continuïteit te waarborgen en de uptime zo hoog mogelijk te houden volgens de afgesproken KPI’s (key performance indicators).
 
Daarnaast heeft TGW een ‘spares & repair”team, voor klanten die enkel spare parts nodig hebben en biedt het ook workshops en trainingen aan.
 
Smart service met smart glasses
De service engineers van LTS maken gebruik van onder andere smart glasses om real-time met de backoffice en hotline teams te communiceren. Op deze manier hoeven zij geen foutrapporten uit te lezen of te beschrijven wat het probleem is. De collega’s in onze backoffice zien dankzij deze tool direct wat het probleem is en kunnen verdere instructies geven. Daardoor worden processen vereenvoudigd en versneld, en de uitval tot een minimum beperkt. “Smart glasses werden tot voor kort nog als een leuk gadget beschouwd, maar TGW ziet ontzettend veel toepassingsmogelijkheden bij maintenance-werkzaamheden. Voor onze servicemonteurs en -engineers zijn de smart glasses een echte meerwaarde,” aldus van Hoof. Verder kunnen klanten via het Online Service Platform een gelijksoortige ondersteuning van de eigen onderhoudsdienst aanvragen.
 
LTS Benelux zoekt collega’s
Het team van LTS zoekt heel wat nieuwe collega’s, ondermeer residential engineers en technicians voor bol.com en VF Europe, field service engineers en project managers voor bijvoorbeeld U&E.
Een overzicht van alle vacatures vind je op
TGW LinkedIn jobs
TGW website
 
Heb je interesse of wens je meer informatie, contacteer dan Evi Spiessens (niet ter acquisitie) via HRbenelux@tgw-group.com.

Recente nieuwsberichten

Distrilog Group opent uitbreiding depot Olen

In 2013 streek Distrilog Group met een magazijn en bijhorende crossdocking hub in de Kempense regio neer. Recent opende de logistiek dienstverlener een uitbreiding van het depot met 9.000m². In januari 2021 startten de grondwerken voor de uitbreiding van het magazijn aan de Hagelberg 12 in Olen, nabij Geel.

Nederlandse start-up Dockr ook actief in België

De Nederlandse start-up Docker biedt bedrijven en ondernemers een oplossing om makkelijker, sneller en duurzamer in de binnensteden te kunnen leveren. Dat doen ze met flexibele contracten voor elektrische voertuigen met voldoende laadruimte volgens het all-in principe.

Magazijnautomatisering in de koellogistiek

(Advertorial) Steeds meer bedrijven maken gebruik van automatisering in magazijnen voor vriesproducten. Michael Schedlbauer, Industry Manager for Grocery bij TGW Logistics Group, ziet verschillende redenen voor deze evolutie. De coronapandemie zorgde in 2020 voor een onevenredig hoge groei in de sector van de koellogistiek.

Optimact op Kanaal Z in weekend van 27 November

(Advertorial) In het programma “Alle zaken op een rijtje” op Kanaal Z Optimact presenteert zijn visie op hoe bedrijven dienen om te gaan met Deep Data Intelligence   Om dit opnieuw te bekijken na 27 November ga naar https://allezakenopeenrijtje.be/

Sacchi Group implementeert Adapto shuttletechnologie van Vanderlande

De Sacchi Group (onderdeel van Sonepar Group) is in Italië een belangrijke groothandel in elektrische producten. Om de omnichannelactiviteiten van de groothandel te verbeteren en de volumegroei op te vangen, wordt het bestaande distributiecentrum in Desio, ten noorden van Milaan, met 20.000m² uitgebreid.

Wonderware Benelux wordt Aveva Select Benelux

Wonderware Benelux gaat voortaan verder onder de naam Aveva Select Benelux. Zo begint de softwaredistributeur na ruim 25 jaar aan een nieuw hoofdstuk met dezelfde hoofdpersonen. De intensieve samenwerking met Aveva is naar eigen zeggen een bevestiging van een langdurig partnership.

Contargo opent vestiging in Polen

Containeroperator Contargo breidt zijn netwerk in Polen uit met de oprichting van het dochterbedrijf Contargo Intermodal Poland Sp.z o.o. De nieuwe vestiging ging in november van start onder leiding van de directeuren Marcin Czachorowski en Jürgen Albersmann.

“Op welke wijze kunnen wij robots in ons magazijn gebruiken?”

(Advertorial) In het najaar van 2021 hebben wij als Savoye weer de gelegenheid gehad om op diverse events acte de présence te geven. De Materials Handling Dag, Logistics & Automation, ICT & Logistiek; het was weer boeiend om met klanten en geïnteresseerden te discussiëren over de uitdagingen in het magazijn.

Zie jij uitdaging in complexiteit?

De complexiteit in de logistiek neemt toe. Complexiteit die Inther Group met open armen ontvangt, gedreven als de organisatie is in het ontwerpen en bouwen van oplossingen voor complexe intralogistieke vraagstukken. Zie jij die uitdaging ook?

Webinar: Creating A Safer and More Efficient Warehouse

(Advertorial) It’s an exciting but challenging time for material handlers and equipment dealerships in Belgium. In particular, decisions about which new technologies to introduce on forklifts are set to have a huge impact on the safety and efficiency of businesses in 2022 and beyond.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.