Scotch & Soda realiseert wereldwijde omnichanneltransformatie met Manhattan Associates
Het Nederlandse modemerk Scotch & Soda heeft besloten om Manhattan Active Allocation en Manhattan Active Warehouse Management te implementeren. Die keuze maakt deel uit van de strategie om de omnichanneltransformatie, zowel in de winkel als online, wereldwijd te bevorderen. Op die manier kan het nieuwe omnichanneldistributiecentrum in Hoofddorp en het DC in Hong Kong optimaal worden benut.
Manhattan Active Allocation stelt Scotch & Soda in staat om een realtime overzicht van de voorraad te krijgen en de juiste allocatiestrategieën in te zetten. Zo zorgt de oplossing voor de voorraadallocatie in alle winkels en distributiecentra, waardoor het omnichannel fulfilment volledig in lijn is met hoe Scotch & Soda verwacht dat voorraad wordt verbruikt. De realtime benadering van toewijzing zorgt voor minder verplaatsingen en afprijzingen aan het einde van het seizoen, minder ongebruikte voorraden en lagere financiële risico's.
Door de belangrijkste distributiecentra naar Manhattan Active Warehouse Management te migreren, wordt bovendien een distributie- en fulfilmenttransformatie ondersteund met meer transparante en duurzame afhandelings- en leveringsopties. Manhattan Active Warehouse Management is versieloos, met continue toegang tot nieuwe mogelijkheden. Het systeem werkt in de cloud en is voorzien van machine learning, wat betekent dat updates niet nodig zijn. Wanneer Scotch & Soda meer functionaliteit nodig heeft, zal de oplossing dus automatisch mee schalen met de behoefte.