SAP helpt Belgische bedrijven bij hun digitale transformatie
Uit de resultaten van SAP’s Technobarometer 2017 – een enquête in opdracht van SAP uitgevoerd bij 1092 Belgische bedrijven – blijkt dat 60% van de Belgische ondernemingen aangeeft dat als er geen stappen worden gezet richting digitale transformatie, groei en competitiviteit steeds moeilijker worden. Belgische bedrijven zijn het er dan ook over eens dat digitale innovaties zoals blockchain, internet of things, machine learning, enz. deel uitmaken van de huidige maatschappij.
Maar de grote uitdaging voor bedrijven blijkt de eerste stap te zijn. Om Belgische bedrijven te helpen die eerste stap te zetten, opende het softwarehuis een SAP Customer Experience Center in Brussel. Het CEC moet bedrijven inspireren en hen nieuwe perspectieven aanreiken om, op basis van bedrijfsdata, hun digitaal potentieel te ontdekken. Aan de hand van fysieke modellen – in samenwerking met technologiepartners zoals Intel –, demonstraties en use cases wordt digitale transformatie ‘echt’ gemaakt zodat ondernemingen ondervinden hoe zij zelf de nieuwste technologische innovaties kunnen inzetten en er competitief voordeel kunnen uithalen.
De spil van het nieuwe Customer Experience Center is de ‘Experience Room’. Daar komt digitale transformatie tot leven a.h.v. demo’s. Afhankelijk van de sector waarin een bedrijf actief is, worden de demo’s aangepast en op maat gemaakt.
In de ‘Garage’ – waar met Fischertechnik een productiehal wordt nagebootst – kunnen bedrijven ontdekken hoe pakweg productieprocessen kunnen worden geoptimaliseerd.
In de toekomst wil SAP ook een SAP City uitbouwen waarbij het bedrijven helemaal in hun eigen omgeving wil onderdompelen