Salesforce lanceert Sales Cloud Einstein Forecasting
CRM-aanbieder Salesforce kondigt de nieuwe generatie van Sales Cloud Einstein aan en introduceert daarmee AI in elke stap van de verkoopcyclus. De nieuwe Einstein Forecasting moet sales managers een beter beeld en meer informatie bieden om de inkomsten uit de verkoop preciezer te voorspellen in elk stadium van de verkoopcyclus.
Einstein Forecasting is een volledig geautomatiseerde out-of-the-box-oplossing die alle historische CRM-data van een bedrijf gebruikt, waardoor prognoses maken niet langer giswerk is. De oplossing koppelt datamining aan machinaal leren om sleutelfactoren zoals seizoengevoeligheid en historische prestaties te analyseren, verwerken en begrijpen en op die manier nauwkeurige, geïndividualiseerde salesprognoses te maken. Verder combineert Einstein Forecasting een mix van zelflerende algoritmes die het prognosegedrag van individuen en teams aanleren: de software analyseert of ze steeds optimistisch, pessimistisch of realistisch voorspellen en vormt op basis daarvan een objectieve analyse voor de salesleider. Vervolgens gebruikt Einstein speciale logica om de onderliggende data van elke voorspelling om te zetten in menselijke taal, zodat salesleiders weten wat ze van de pijplijn mogen verwachten en waarom.
Daarnaast introduceert Salesforce ook Einstein Opportunity Scoring en Einstein Email Insights, functies die ervoor moeten zorgen dat verkoopvertegenwoordigers hun aandacht op de belangrijkste deals blijven richten.
Einstein Forecasting, Einstein Opportunity Scoring en Einstein Email Insights worden momenteel getest en zullen naar verwachting in de eerste helft van 2018 beschikbaar zijn.