SAESL behaalt met ICRON de snelste omlooptijd in de MRO-sector voor de luchtvaart

(Advertorial)De bedrijfsomgeving van Reparatie, Onderhoud en Revisie (Maintenance, Repair & Overhaul, MRO) voor vliegtuigen is bijzonder complex en er is veel concurrentie. Bedrijven die aan de top willen komen in deze sector en er ook willen blijven, moeten optimaal nauwkeurig en snel kunnen werken, net als de uiterst geavanceerde toestellen waar ze aan werken. Aangezien bij luchtvaart-MRO het type werk en de tijd die ervoor staat steeds verandert, moeten de aanbieders flexibel en veelzijdig zijn. Ze moeten altijd klaarstaan (met de vereiste hoogopgeleide monteurs en geavanceerde technologische resources) om onvoorziene pieken en veranderingen in de vraag op te vangen.

Een van de leiders op het gebied van luchtvaart-MRO, Singapore Aero Engine Services Private Limited (SAESL), is een Trent Centre of Excellence dat is gespecialiseerd in het repareren en reviseren van de succesvolle reeks vliegtuigmotoren van Rolls-Royce Trent. SAESL is een joint venture tussen Singapore Airlines Engineering Company, Rolls-Royce en Hong Kong Aero Engine Services Limited, en is opgericht in 2001. SAESL voert wijzigingen en revisies uit voor onderdelen van motoren van het type Trent 500 (Airbus A340), Trent 700 (Airbus A330), Trent 800 (Boeing 777) en Trent 900 (Airbus A380). Hiermee is het de enige locatie ter wereld waar alle in gebruik zijnde varianten van de Trent-motor kunnen worden gerepareerd.

Uitdagingen
 

Al in 2007 was SAESL een gevestigde naam als de grootste aanbieder van restauratie, onderhoud en revisie voor Trent-vliegtuigmotoren. Maar om deze voorsprong te behouden en uit te bouwen, had SAESL een APS-systeem (Advanced Planning & Scheduling) voor de planning nodig om inzicht te krijgen in de werkzaamheden en deze te beheren.
 
Duizenden reparatieklussen tegelijk met strakke deadlines, moordende concurrentie om hightech resources en snel veranderende vraag en deadlines: de planningsafdeling van SAESL had moeite om werkbare planningen en schema’s te maken die flexibel genoeg waren voor de werkvloer.
 
Bij SAESL werd de planning grotendeels handmatig gemaakt, via spreadsheets en zonder integratie met SAP, het bestaande ERP-systeem van het bedrijf. Het gevolg was dat de planners geen schema’s konden maken die rekening hielden met de dagelijkse, dynamische complexiteit van de MRO-werkvloer en de veelvuldige schommelingen in vraag en capaciteit.
 
SAESL’s managementteam ging op zoek naar een APS-systeem waarmee het bedrijf de operationele activiteiten zou kunnen optimaliseren, om zo het gebruik en de prestaties van resources te verbeteren, productiekosten te verlagen, capaciteit te verhogen en daardoor uiteindelijk ook een hogere omzet te behalen.
 
Oplossing & resultaten
 

Na zorgvuldig verschillende opties te hebben bekeken, koos SAESL voor ICRON’s APS-systeem. En dat bleek een slimme keuze te zijn, aangezien de implementatie van dit krachtige en intelligente planningsplatform (dat voor 100% aansloot op de unieke eisen van SAESL) de planningsprocedures en servicecapaciteit van de MRO-aanbieder radicaal zou veranderen.
 
SAESL CEO John Horsburgh vertelt waarom voor de APS-oplossing van ICRON is gekozen: “ICRON toonde aan dat ze de complexiteit van de reparatie-, onderhouds- en revisiewerkzaamheden van SAESL goed begrijpen. We waren onder de indruk van hun kennis en van de kracht en flexibiliteit van het systeem. In combinatie met de redelijke prijs en snelle implementatietijd maakte dit dat ICRON voor ons de logische keuze was. Van de vele systemen die we hebben bekeken, was ICRON ook de eerste die snel de werkschema’s kan genereren op het moment dat het MRO-onderzoeksproces de werkelijke hoeveelheid werk duidelijk maakt. De webfuncties voor rapportage maken ICRON uitermate geschikt voor toekomstige verbeterde netwerken tussen SAESL en onze zakenpartners.”
 
ICRON’s APS-oplossing op maat voor SAESL bestond uit twee geïntegreerde delen: Engine Module Shop Scheduling (EMS) en Component Repair Scheduling (CRS). Dit nieuwe platform voor planning en scheduling werd eenvoudig geïntegreerd met het bestaande SAP-systeem van SAESL en leverde het hele bedrijf inzicht in de planning via een gedistribueerde webomgeving, waarmee real-time productiegegevens kunnen worden verzameld en rapporten en diagrammen kunnen worden gemaakt voor managers en andere medewerkers.
 
+++++
 
John Horsburgh / CEO SAESL: “ICRON toonde aan dat ze de complexiteit van de reparatie-, onderhouds- en revisiewerkzaamheden van SAESL goed begrijpen. We waren onder de indruk van hun kennis, van de kracht en flexibiliteit van het systeem en van de no-nonsense aanpak van ICRON. ICRON is het allereerste bedrijf dat snel de werkschema’s kan genereren op het moment dat het MRO-onderzoeksproces de werkelijke hoeveelheid werk duidelijk maakt.”
 
+++++
 
Sinds de implementatie heeft ICRON’s oplossing voor een ingrijpende verbetering gezorgd van de planningscapaciteit van SAESL en van het algemene operationele beheer en de flexibiliteit.
 
Het APS-systeem voert zes keer per dag een update en optimalisatie uit van de werkschema’s van SAESL. Dit kost telkens minder dan een half uur en stelt de leverancier van reparatie, onderhoud en revisie in staat om:
 
de dagelijkse gang van zaken effectief te besturen en te reageren op onverwachte veranderingen in vraag of capaciteit;
het gebruik en de productiviteit van resources te verbeteren;
de capaciteit, nauwkeurigheid van levertijden en klanttevredenheid te verbeteren;
overwerk en productiekosten te verlagen;
de omlooptijden van de reparaties drastisch te verminderen. 
De omlooptijd van reparaties bij SAESL is nu zelfs met stip de kortste in de hele MRO-sector, en deze recordprestatie is in hoge mate te danken aan de positieve invloed van het intelligente APS-systeem van ICRON. SAESL CEO John Horsburgh zegt instemmend: “ICRON heeft onze planningscapaciteit getransformeerd door onze reactiviteit en flexibiliteit te verbeteren.”
 
Meer informatie: www.icrontech.com

Recente nieuwsberichten

Nieuwe fulfilmentcentrum voor Frisco.pl

(Advertorial) VIDEO Om de basis te leggen voor de geplande groei in de komende jaren, bouwde de Poolse e-commerce specialist Frisco.pl ongeveer 13 kilometer ten noorden van Warschau een nieuw fulfilmentcentrum met hoge capaciteit. De sterk geoptimaliseerde oplossing over een oppervlakte van 11.000 vierkante meter heeft vier temperatuurzones en stelt Frisco in staat om tot vier keer zoveel orders per dag te verwerken dan voorheen.

Event Logistiek & E-commerce | 7 juni

(Advertorial) Wilt u meer weten over geautomatiseerde orderpick concepten én over hoe Active Ants Belgium en bol.com hun verpakkingsprocessen (geautomatiseerd) hebben ingericht? Meld u dan aan voor Groenewout's kennis- en netwerkevent op woensdag 7 juni bij het Kasteel Sint-Michiels in Sint-Katelijne-Waver.

Auchan Retail Luxemburg schakelt Skypod-technologie van Exotec in

Exotec, leverancier van robotoplossingen voor magazijnen, zet zijn eerste stappen op de Luxemburgse markt. Auchan Retail Luxemburg werkt vanaf nu namelijk met het Skypod-orderverzamelsysteem van Exotec. Met drie hypermarkten, vier afhaalpunten en twaalf buurtwinkels zocht Auchan Retail Luxemburg naar een oplossing om zijn opslag- en orderverzamelsysteem te verbeteren.

Veerle Van Puyenbroeck nieuwe COO bij SAP België & Luxemburg

SAP Belgium & Luxembourg (BeLux) heeft Veerle Van Puyenbroeck aangesteld als de nieuwe chief operating officer (COO). Veerle Van Puyenbroeck heeft meer dan zeven jaar ervaring bij SAP en vervulde er verschillende rollen, waarvan meest recent die van sales director key accounts SAP BeLux.

Volvo profiteert van opmars elektrische trucks

Volgens berichtgeving van Volvo Trucks bekleedt de vrachtwagenproducent zowel in Europa als in Noord-Amerika de leiderspositie in de markt voor zware elektrische trucks, na het eerste kwartaal van 2023. In het eerste kwartaal van 2023 werden in Europa in totaal 600 elektrische vrachtwagens van 16 ton en meer geregistreerd.

Webfleet en RIO werken samen aan geïntegreerde fleet management oplossing voor MAN

Bridgestone Mobility Solutions, onderdeel van Bridgestone, heeft de samenwerking aangekondigd met de digitale dienstverlener RIO, onderdeel van Traton SE en zusterbedrijf van de bedrijfswagenmerken MAN, Scania en Volkswagen Truck & Bus. Binnen de overeenkomst gaat Webfleet, de oplossing voor wagenparkbeheer van Bridgestone, de integratie van zijn telematicaoplossingen met de bestaande OEM-hardware RIO Box van MAN mogelijk maken in alle trucks van MAN.

Na Fnac Madrid gaat ook Fnac Lissabon in zee met Ferag

Na een eerste, succesvol afgerond project bij Fnac in de Spaanse hoofdstad, heeft Fnac Darty een nieuwe projectovereenkomst getekend met Ferag, aanbieder van intralogistieke oplossingen. De retailer in entertainmentproducten zal zijn nieuwe, volledig geïntegreerde omnichannel-distributiecentrum in Lissabon, Portugal, samen met Ferag implementeren.

ESW en FedEx Express bieden bedrijven gezamenlijk e-commerce en verzendopties

ESW, een wereldwijd direct-to-consumer e-commerce bedrijf, en FedEx Express, dochtermaatschappij van FedEx Corp. en een van ’s werelds grootste transportbedrijven voor expresvervoer, hebben een strategische samenwerking aangekondigd die geïntegreerde e-commerce en verzendmogelijkheden biedt voor Europese bedrijven die willen groeien door internationaal te gaan.

Bezoek CASA en Van Oirschot

Op donderdag 25 mei '23 nodigen Value Chain en partners Centric, SEEBURGER en Logflow u uit voor een nieuwe Value Chain bustour. Tijdens deze bustour bezoeken we het distirbutiecentrum van CASA en het magazijn Van Oirschot. Programma 9u00: vertrek van P & R Herentals West naar CASA  9u30 – 11u00: uiteenzetting en rondleiding CASA Presentatie over de strategie van CASA, de implementatie van e-commerce en toekomstige uitdagingen Rondleiding in het state-of-the-art magazijn van CASA  11u00: vertrek vanuit Olen naar Van Oirschot  11u30: bezoek Van Oirschot  11u30 – 12u15: uiteenzetting over het B2B EDI-migratieproject 12u15 – 13u00: uiteenzetting over het transformatieproces van manueel magazijn naar een state-of-the-art warehouse 13u00 – 13u30: lunch 13u30 – 14u30: Rondleiding magazijn 14u30: terugrit naar P & R Herentals 15u00: einde Klik hier voor het programma in detail.

Still speelt met nieuwe productlijn in op veranderende klanteneisen

Met de introductie van de ‘Classic Line’ serie voegt aanbieder van intralogistieke oplossingen Still nieuwe instapoplossingen aan zijn portfolio toe. Tegelijkertijd breidt Still zijn doelgroep uit met bedrijven met minder complexe intralogistieke eisen, maar een hoog kwaliteitsbewustzijn.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.