Retailers plannen investeringen in IoT voor betere klantenervaring

Dat blijkt uit de ‘Retail Vision Study 2017’, een wereldwijd onderzoek van Zebra Technologies. Hierbij worden de technologische trends geanalyseerd die de toekomst van retail vormgeven en de winkelervaring verbeteren. Volgens het onderzoek zou 70% van de bevraagde retailers klaar zijn voor het Internet of Things (IoT) en is 65% van plan tegen 2021 te investeren in automatische oplossingen voor bijvoorbeeld voorraadbeheer.

De gestage groei van online winkelen daagt retailers uit om het de klant zo comfortabel te maken dat hij hen trouw blijft. Tegen 2021 wil 65% van de retailers innovatieve leverservices onderzoeken, zoals leveren op het werk en zelfs in geparkeerde auto’s. Ook zal tegen 2021 bijna 80% van de retailers het winkelbezoek op maat van de klant afstemmen, aangezien ze perfect zullen weten welke klant in de winkel aanwezig is. Dat wordt gestimuleerd door technologie zoals micro-locationing, zodat retailers meer data, accuraatheid en inzicht in klanten kunnen capteren.
 
Retailers streven tevens naar een naadloze klantenervaring. Zo geeft 78% aan dat ze de integratie van e-commerce en in-store belangrijk vinden. Om de wachtrijen aan de kassa te vermijden, willen retailers ook investeren in mobiele apparaten, kiosken en tablets om de betalingsmogelijkheden uit te breiden. Zo zal tegen 2021 87% van de retailers mobile point-of-sale (MPOS) toestellen gebruiken, die betalingen overal in de winkel mogelijk maken.
 
Het beheer van big data wordt door 73% van de retailers als belangrijk ervaren voor de operaties. Minstens 75% van de retailers verwacht tegen 2021 te investeren in ‘predictive and software analytics’ om de prijzen te optimaliseren. Daarnaast zullen ze ook investeren in camera’s en video analytics om de algemene klantenervaring te verbeteren.
 
Volgens het onderzoek zijn klanten vooral ontevreden als ze een gewenst artikel niet kunnen vinden, ofwel omdat het niet voorradig is ofwel omdat het verkeerd staat in de winkel. Een andere bron van wrevel is als prijzen tussen winkels onderling niet overeenstemmen. Bijna driekwart van de retailers (72%) wil die problemen oplossen door real time visibiliteit in de supply chain via automatisering, sensoren en analytics.

Verder denkt 75% van de retailers dat ze tegen 2021 automatisering zullen inzetten om bestellingen te verpakken en te verzenden, de voorraad op te volgen, het voorraadniveau in de winkel te controleren en de klant te helpen producten te vinden.

Voor dit onderzoek bevroegen online onderzoekspartners Research Now en Qualtrics bijna 1.700 retailers uit Noord-Amerika, Latijns-Amerika, Zuidoost-Azië en EMEA.

Recente nieuwsberichten

Febetra, TLV en UPTR vrezen impact op verkeersveiligheid door nachtelijke sluiting parkeerterreinen

Om de kans te verkleinen dat transmigranten aan boord van geparkeerde vrachtwagens klimmen, besloot minister Weyts eerder deze week de parkeerterreinen langs de E40 in Drongen en Mannekensvere voortaan ’s nachts te sluiten voor vrachtwagens.

TLV bekomt afschaffing verkeersbelasting bij gecombineerd vervoer

Wie gebruik maakt van gecombineerd vervoer kan voortaan rekenen op een vereenvoudigde procedure tot terugbetaling van de verkeersbelasting. Die maatregel kwam er op vraag van en mede door de inspanningen van Transport en Logistiek Vlaanderen.

Beter inzicht in stadslogistiek door veilig gebruik van camera’s

Bestel- en vrachtvoertuigen zijn voor veel steden een blinde vlek. Er is maar zelden een eenduidig beeld van wat er de stad in- en uitrijdt en wat voor voertuigen dat zijn. Maar door op verantwoorde wijze gebruik te maken van kentekencamera’s die al op veel plekken hangen, kan er wel een schat aan informatie worden ingewonnen.

WDP op koers binnen nieuw groeiplan

Onlangs werden de eerste resultaten binnen WDP’s strategische groeiplan voor de periode 2016-2020 bekendgemaakt. Doel is om tegen 2020 het portfolio met 50% of 1 miljard euro uit te breiden. Intussen werd al circa 35% van de beoogde investeringen geïdentificeerd, wat resulteert in een projectontwikkelingspijplijn van 300.000m².

Jan Vercammen vervoegt Raad van Bestuur bij Ahlers

Sinds 2007 is Jan Vercammen de CEO en managing director van Egemin Automation. Gezien zijn kennis en ervaring op het vlak van automatisering, engineering en marketing ziet Ahlers in de komst van Jan Vercammen een grote meerwaarde voor de verdere ontwikkeling van Ahlers 4.0.

Shuttlesystemen van TGW ondersteunen groeiambities Würth Elektronik eiSos

TGW installeerde een geavanceerd logistiek centrum voor Würth Elektronik eiSos, één van de grootste producenten van elektronische en elektromechanische componenten. Een shuttle warehouse, uitgebreide transportbandapparatuur en meerdere werkstations ondersteunen de groeistrategie van het bedrijf.

Dino mobiele bulkwagenvuller maakt value added logistics mogelijk voor RL-Trans

De Finse logistieke dienstverlener RL-Trans voltooide vorig jaar een bulkterminal voor de op- en overslag van bulkgoederen. Zodra een klant van het bedrijf een bestelling krijgt, kan RL-Trans al aanwezige verpakte bulkgoederen van de klant direct in vrachtwagens laden en naar de bestemming rijden.

Monin versnelt datastroom naar locaties over de hele wereld met Interoute

Monin, de Franse producent van gearomatiseerde siropen die in 145 landen worden gedistribueerd, heeft Interoute gekozen om een gloednieuwe fabriek in het Chinese Jiaxing te verbinden met het hoofdkantoor van Monin in het Franse Bourges. Een andere fabriek van Monin in Kuala Lumpur, Maleisië zal in maart 2017 ook worden aangesloten.

Frans wijnhuis ‘Maisons et Domaines Henriot’ kiest Infor M3

De Maisons et Domaines Henriot Group (voorheen ‘La Vigie’) heeft gekozen voor Infor M3 als zijn ERP-oplossing. Het wijnhuis is gespecialiseerd in de productie en distributie van wijnen en likeuren met merken als Champagne Henriot, Bouchard Père et Fils, William Fèvre, Château de Poncié en Lejay-Lagoute.

Delaware Consulting China heeft kantoor in Taiwan geopend

Naast de ondersteuning van de internationale klanten die Delaware bij hun uitbreiding naar Taiwan is gevolgd, willen de consultants met het recente kantoor ook inspelen op de groeiende vraag van lokale Taiwanese organisaties, vooral wat betreft e-commerce en digital business.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.