Retailers plannen investeringen in IoT voor betere klantenervaring

Dat blijkt uit de ‘Retail Vision Study 2017’, een wereldwijd onderzoek van Zebra Technologies. Hierbij worden de technologische trends geanalyseerd die de toekomst van retail vormgeven en de winkelervaring verbeteren. Volgens het onderzoek zou 70% van de bevraagde retailers klaar zijn voor het Internet of Things (IoT) en is 65% van plan tegen 2021 te investeren in automatische oplossingen voor bijvoorbeeld voorraadbeheer.

De gestage groei van online winkelen daagt retailers uit om het de klant zo comfortabel te maken dat hij hen trouw blijft. Tegen 2021 wil 65% van de retailers innovatieve leverservices onderzoeken, zoals leveren op het werk en zelfs in geparkeerde auto’s. Ook zal tegen 2021 bijna 80% van de retailers het winkelbezoek op maat van de klant afstemmen, aangezien ze perfect zullen weten welke klant in de winkel aanwezig is. Dat wordt gestimuleerd door technologie zoals micro-locationing, zodat retailers meer data, accuraatheid en inzicht in klanten kunnen capteren.
 
Retailers streven tevens naar een naadloze klantenervaring. Zo geeft 78% aan dat ze de integratie van e-commerce en in-store belangrijk vinden. Om de wachtrijen aan de kassa te vermijden, willen retailers ook investeren in mobiele apparaten, kiosken en tablets om de betalingsmogelijkheden uit te breiden. Zo zal tegen 2021 87% van de retailers mobile point-of-sale (MPOS) toestellen gebruiken, die betalingen overal in de winkel mogelijk maken.
 
Het beheer van big data wordt door 73% van de retailers als belangrijk ervaren voor de operaties. Minstens 75% van de retailers verwacht tegen 2021 te investeren in ‘predictive and software analytics’ om de prijzen te optimaliseren. Daarnaast zullen ze ook investeren in camera’s en video analytics om de algemene klantenervaring te verbeteren.
 
Volgens het onderzoek zijn klanten vooral ontevreden als ze een gewenst artikel niet kunnen vinden, ofwel omdat het niet voorradig is ofwel omdat het verkeerd staat in de winkel. Een andere bron van wrevel is als prijzen tussen winkels onderling niet overeenstemmen. Bijna driekwart van de retailers (72%) wil die problemen oplossen door real time visibiliteit in de supply chain via automatisering, sensoren en analytics.

Verder denkt 75% van de retailers dat ze tegen 2021 automatisering zullen inzetten om bestellingen te verpakken en te verzenden, de voorraad op te volgen, het voorraadniveau in de winkel te controleren en de klant te helpen producten te vinden.

Voor dit onderzoek bevroegen online onderzoekspartners Research Now en Qualtrics bijna 1.700 retailers uit Noord-Amerika, Latijns-Amerika, Zuidoost-Azië en EMEA.

Recente nieuwsberichten

Gemiddeld 16.000 bestellingen per dag uitleveren?

(advertorial) Neem even de tijd om u te laten vertellen over “de tijd” tussen bestelling en expeditie.

Eenhandsbediening mogelijk bij robuuste ZX70 tablet van Getac

Met de ZX70 wil Getac tegemoetkomen aan zelfstandigen en professionals die actief zijn in goederenvervoer en logistiek transport. De tablet is volledig verstevigd en kan met één hand worden bediend. De robuuste tablet is IP67 en MIL-STD 810G gecertificeerd en biedt Full-shift batterijduur, wat handig is voor field workers die vaak in een omgeving zonder stopcontacten werken.

UPS lanceert Express Critical service in Europa

UPS Express Critical is een service voor tijdsgebonden zendingen die speciale handelingen vereisen, bijvoorbeeld een vliegtuigonderdeel dat nodig is voor een vlucht of een chirurgisch instrument voor een operatiekamer. Een UPS-team stelt het verzendverzoek vast via een 24-uurs contactcenter, identificeert de transportmogelijkheden en implementeert een leveringsoplossing die aan de tijds- en kostenbehoeften voldoet.

Belgische online shopper verkiest nog steeds thuislevering

Voor 79% van de Belgische online shoppers is het thuisadres nog steeds de favoriete afleverlocatie. Dat blijkt uit een grootschalig Europees onderzoek van DPD waaraan ook 1.000 Belgen deelnamen. De Belg verwacht bovendien dat zijn online aankopen gratis worden geleverd en indien nodig ook gratis kunnen worden teruggestuurd.

Tibbett Logistics breidt multi-user warehousing capaciteit in Roemenië uit

Tibbett Logistics, actief in transport, intermodale logistiek en contract logistics, met hoofdzetel in Roemenië, heeft twee langetermijn lease-contracten gesloten met CTP, een Centraal-Europese ontwikkelaar van industrieel vastgoed. De eerste ontwikkeling omvat de verlenging van de leasing van zijn bestaande 10.000m² grote site in het Roemeense Bolintin Vale, met de mogelijkheid het gebouw verder uit te breiden.

PearlChain klaar voor Industry 4.0

PearlChain heeft zijn real-time ERP-oplossing verfijnd, waardoor de planning en uitvoering van de bedrijfsprocessen geïntegreerd zijn tot een oplossing die de value chain in zijn totaliteit optimaliseert, inclusief het ecosysteem van leveranciers en klanten.

Hyster brengt stapelaar voor laadplaten en dubbele pallets

Voor bedrijven die pallets over laadplaten, een hobbelige ondergrond of hellingen moeten vervoeren, komt Hyster met drie nieuwe modellen palletstapelaars met vrije heffing, de S1.2IL, S1.4IL en S1.6IL. De nieuwe meeloopstapelaars hebben een aanzienlijke bodemvrijheid, wat ze volgens de fabrikant geschikt maakt voor lastige en veeleisende toepassingen.

Inditex (o.a. Zara, Pull & Bear, Massimo Dutti) bouwt distributiepunt in Lelystad

Modeconcern Inditex heeft acht merken, m.n. Zara, Pull & Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home en Uterqüe. De kleding wordt verkocht in 7.292 winkels in 93 landen. De organisatie van Inditex omvat het volledige proces: van ontwerp naar fabricage, tot distributie en verkoop in eigen winkels en online in 43 landen.

PHI DATA, de Belgische Auto-ID solution integrator uit Wemmel, lanceert eigen “Experience Centre”

(advertorial) Bezoekers kunnen vanaf nu terecht in het nieuwe “Experience Centre” van PHI DATA. In dit belevingscentrum in Wemmel kunnen ze de allernieuwste Auto-ID oplossingen in werking zien die het bedrijf biedt. Daarvoor wordt onder andere gebruikgemaakt van RTLS, RFID, Barcode en WIFI-technologie.

TGW heeft Mustang miniload kraan verder geüpgraded

De Mustang miniload (AS/RS) kreeg een aantal nieuwe functies die zowel de prestaties als de bereikbare hoogte, tot 25 meter, naar een hoger niveau moeten tillen. De werking van de machine wordt via een videocamera op de load handler continu gemonitord.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.