Retailers plannen investeringen in IoT voor betere klantenervaring

Dat blijkt uit de ‘Retail Vision Study 2017’, een wereldwijd onderzoek van Zebra Technologies. Hierbij worden de technologische trends geanalyseerd die de toekomst van retail vormgeven en de winkelervaring verbeteren. Volgens het onderzoek zou 70% van de bevraagde retailers klaar zijn voor het Internet of Things (IoT) en is 65% van plan tegen 2021 te investeren in automatische oplossingen voor bijvoorbeeld voorraadbeheer.

De gestage groei van online winkelen daagt retailers uit om het de klant zo comfortabel te maken dat hij hen trouw blijft. Tegen 2021 wil 65% van de retailers innovatieve leverservices onderzoeken, zoals leveren op het werk en zelfs in geparkeerde auto’s. Ook zal tegen 2021 bijna 80% van de retailers het winkelbezoek op maat van de klant afstemmen, aangezien ze perfect zullen weten welke klant in de winkel aanwezig is. Dat wordt gestimuleerd door technologie zoals micro-locationing, zodat retailers meer data, accuraatheid en inzicht in klanten kunnen capteren.
 
Retailers streven tevens naar een naadloze klantenervaring. Zo geeft 78% aan dat ze de integratie van e-commerce en in-store belangrijk vinden. Om de wachtrijen aan de kassa te vermijden, willen retailers ook investeren in mobiele apparaten, kiosken en tablets om de betalingsmogelijkheden uit te breiden. Zo zal tegen 2021 87% van de retailers mobile point-of-sale (MPOS) toestellen gebruiken, die betalingen overal in de winkel mogelijk maken.
 
Het beheer van big data wordt door 73% van de retailers als belangrijk ervaren voor de operaties. Minstens 75% van de retailers verwacht tegen 2021 te investeren in ‘predictive and software analytics’ om de prijzen te optimaliseren. Daarnaast zullen ze ook investeren in camera’s en video analytics om de algemene klantenervaring te verbeteren.
 
Volgens het onderzoek zijn klanten vooral ontevreden als ze een gewenst artikel niet kunnen vinden, ofwel omdat het niet voorradig is ofwel omdat het verkeerd staat in de winkel. Een andere bron van wrevel is als prijzen tussen winkels onderling niet overeenstemmen. Bijna driekwart van de retailers (72%) wil die problemen oplossen door real time visibiliteit in de supply chain via automatisering, sensoren en analytics.

Verder denkt 75% van de retailers dat ze tegen 2021 automatisering zullen inzetten om bestellingen te verpakken en te verzenden, de voorraad op te volgen, het voorraadniveau in de winkel te controleren en de klant te helpen producten te vinden.

Voor dit onderzoek bevroegen online onderzoekspartners Research Now en Qualtrics bijna 1.700 retailers uit Noord-Amerika, Latijns-Amerika, Zuidoost-Azië en EMEA.

Recente nieuwsberichten

5 miljoen groeigeld voor e-commerce verzendtool SendCloud

SendCloud heeft een investering van vijf miljoen euro binnengehaald. Het snelgroeiende tech-bedrijf werd in 2012 opgericht om het verzend- en retourproces voor kleine en middelgrote webshops te verbeteren door het slimmer en goedkoper te laten verlopen.

Crown breidt QuickPick Remote technologie uit naar andere series

Crown introduceerde de QuickPick Remote technologie in 2014 voor het verzamelen van orders op laag niveau. Begin 2015 kwam er een verbeterde versie, waarmee de hef- en daalfuncties van de stapelaars van de serie ES 4000 en ET 4000 konden worden bediend.

Boa Concept stelt Thibault Nicolini aan als operationeel directeur

De 44-jarige Fransman studeerde in 1998 af als ingenieur in elektrotechniek en industriële informatica aan de ESIGELEC. Voor hij bij Boa Concept aan de slag ging, was hij o.a. werkzaam bij Safran Morpho, DTF Medical en Novaday. Als operationeel directeur zal hij voornamelijk leiding geven aan de inkoop, de productie en de plaatsing van de systemen bij de klanten.

SSI Schäfer neemt ABM over

ABM, voluit ‘Automation Beyond Measure’, is gespecialiseerd in de ontwikkeling van automatiseringsoplossingen binnen de logistieke sfeer. Het bedrijf levert slimme orderverzameloplossingen op basis van o.a. pick-to-light, pick-to-graphics en pick carts met als doel het orderverwerkingsproces te vereenvoudigen en te versnellen.

Still lanceert nieuwe zitpallettruck en -stapelaar

De nieuwe serie elektrische pallettrucks en stapelaars met zitplaats, voor de middellange en lange afstand, bestaat uit de FXH 20/25 N pallettrucks, de FXV 14/6 N stapelaars en de dubbeldeks FXD 20 N. Met de nieuwkomers mikt Still met name op heavy duty inzetsituaties en de industrie.

Transportcapaciteit bereikt laagste niveau in zeven jaar

De 32ste editie van de Transport Market Monitor (TMM) door Capgemini Consulting en Transporeon beoordeelt de dynamiek van het Europese transport en goederenvervoer. Een van de belangrijkste resultaten uit het rapport is dat de transportcapaciteit in het tweede kwartaal van 2017 met 41,7% is gedaald vergeleken met het eerste kwartaal van 2017.

Volop overnames in transport

Het blijkt geen komkommertijd voor de transportwereld, waar we volgende recente overnames kunnen optekenen. Eind juli ondertekende H.Essers de overname van Driessen nv, een Limburgs familiebedrijf gespecialiseerd in de verkoop en het transport van bouwmaterialen, gelegen in de kanaalzone van Genk-Zuid.

Nieuwe CEO voor Ordina Belgium & Luxemburg

Eind juli is Lieven Verhaevert aangetreden als nieuwe CEO van Ordina Belgium & Luxemburg. Hij volgt daarmee Franky Van Damme op die in november vorig jaar tijdelijk de rol van CEO op zich nam. Verhaevert was general manager Insurance bij CSC & DXC Technology, waar hij verantwoordelijk was voor de resultaten in België, Luxemburg, Spanje, Portugal, Frankrijk en Italië.

TLN hekelt handhaving op kilometerheffing in België

Sinds België in 2016 de kilometerheffing invoerde, regent het bij Transport en Logistiek Nederland klachten over de tolheffing en de handhaving ervan. Het registratiesysteem in de vrachtwagens zou geregeld en ongemerkt haperen, zodat de chauffeur onbewust en onbedoeld geen tol betaalt en bij inspectie een boete van 1000 euro riskeert.

Prettige vakantie!

Na een goedgevulde eerste jaarhelft, gaat het Value Chain-team er even tussenuit. Dit is dan ook onze laatste nieuwsbrief voor onze zomerstop. Op dinsdag 22 augustus starten we opnieuw met telkens een nieuwsbrief op dinsdag, woensdag en donderdag.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.