Retailers plannen investeringen in IoT voor betere klantenervaring

Dat blijkt uit de ‘Retail Vision Study 2017’, een wereldwijd onderzoek van Zebra Technologies. Hierbij worden de technologische trends geanalyseerd die de toekomst van retail vormgeven en de winkelervaring verbeteren. Volgens het onderzoek zou 70% van de bevraagde retailers klaar zijn voor het Internet of Things (IoT) en is 65% van plan tegen 2021 te investeren in automatische oplossingen voor bijvoorbeeld voorraadbeheer.

De gestage groei van online winkelen daagt retailers uit om het de klant zo comfortabel te maken dat hij hen trouw blijft. Tegen 2021 wil 65% van de retailers innovatieve leverservices onderzoeken, zoals leveren op het werk en zelfs in geparkeerde auto’s. Ook zal tegen 2021 bijna 80% van de retailers het winkelbezoek op maat van de klant afstemmen, aangezien ze perfect zullen weten welke klant in de winkel aanwezig is. Dat wordt gestimuleerd door technologie zoals micro-locationing, zodat retailers meer data, accuraatheid en inzicht in klanten kunnen capteren.
 
Retailers streven tevens naar een naadloze klantenervaring. Zo geeft 78% aan dat ze de integratie van e-commerce en in-store belangrijk vinden. Om de wachtrijen aan de kassa te vermijden, willen retailers ook investeren in mobiele apparaten, kiosken en tablets om de betalingsmogelijkheden uit te breiden. Zo zal tegen 2021 87% van de retailers mobile point-of-sale (MPOS) toestellen gebruiken, die betalingen overal in de winkel mogelijk maken.
 
Het beheer van big data wordt door 73% van de retailers als belangrijk ervaren voor de operaties. Minstens 75% van de retailers verwacht tegen 2021 te investeren in ‘predictive and software analytics’ om de prijzen te optimaliseren. Daarnaast zullen ze ook investeren in camera’s en video analytics om de algemene klantenervaring te verbeteren.
 
Volgens het onderzoek zijn klanten vooral ontevreden als ze een gewenst artikel niet kunnen vinden, ofwel omdat het niet voorradig is ofwel omdat het verkeerd staat in de winkel. Een andere bron van wrevel is als prijzen tussen winkels onderling niet overeenstemmen. Bijna driekwart van de retailers (72%) wil die problemen oplossen door real time visibiliteit in de supply chain via automatisering, sensoren en analytics.

Verder denkt 75% van de retailers dat ze tegen 2021 automatisering zullen inzetten om bestellingen te verpakken en te verzenden, de voorraad op te volgen, het voorraadniveau in de winkel te controleren en de klant te helpen producten te vinden.

Voor dit onderzoek bevroegen online onderzoekspartners Research Now en Qualtrics bijna 1.700 retailers uit Noord-Amerika, Latijns-Amerika, Zuidoost-Azië en EMEA.

Recente nieuwsberichten

Mecalux ontwikkelt distributiecentra van 100.000m² voor vidaXL

VidaXL is een internationale e-commerce speler die producten aanbiedt op het vlak van huis- en tuininrichting, doe-het-zelf, vrijetijd, welzijn en speelgoed & spellen. De internetretailer zal zijn logistiek installeren in een nieuw distributiecentrum met een totale oppervlakte van 100.000m².

Bol.com haalt retouren bij je thuis op

Een partnership van bol.com met PostNL maakt mogelijk dat de internetretailer voortaan retourzendingen bij de klant thuis kan ophalen. De dienst ‘Local Express’ is aanvankelijk enkel van toepassing op de zogenaamde Select-artikelen van bol.com, ruim 300.000 producten.

IFS groeit in servicemanagement met overname WorkWave

Het Amerikaanse WorkWave LLC is een leverancier van schaalbare Software-as-a-Service-cloudoplossingen voor field service- en last mile delivery-bedrijven en voor de logistieke branche. WorkWave bedient met name kleine en middelgrote servicebedrijven en focust in het bijzonder op bedrijven actief in ongediertebestrijding, tuinen en beplanting, schoonmaak, verwarming, installatie en koeling, loodgieterswerk, elektrische installaties en transport.

Bpost neemt Amerikaanse pakjesdienst Radial over

Met de overname van Radial, met hoofdzetel in Pennsylvania, wil bpost vooral de ontwikkeling van zijn logistieke oplossingen voor e-commerce versnellen en zijn klanten in Europa en Noord-Amerika een grensoverschrijdende dienstverlening aanbieden die moet gelden als voorbeeld voor de sector.

Slimstock opent kantoor in Dubai

De nieuwe vestiging past binnen de ‘global service, local support’-strategie die Slimstock heeft ingezet. Het bedrijf is actief in veertig landen en heeft momenteel vestigingen in negentien landen in Europa, Noord- en Zuid-Amerika. Na de opening van Slimstock’s kantoor in Singapore vorig jaar, wordt Dubai de hub om ook andere landen in het Midden-Oosten en Afrika te bedienen.

China’s grootste autofabrikant komt naar Europa met elektrische bestelwagen

SAIC Motor Corporation heeft in Luxemburg de nieuwe divisie SAIC Mobility Europe opgericht en gevestigd. De afdeling staat de komende jaren in voor de introductie van producten en diensten in de Europese markt, zoals de Maxus lichte bedrijfswagens en MG personenwagens.

Hyster rust LPG trucks uit met nieuwe motoren

Op verschillende LPG vorkheftruckmodellen heeft Hyster nieuwe motoren geïntroduceerd van het Amerikaanse Power Solutions International (PSI). Zo zijn de premium H2.0-3.5FT en de nieuwe H2.0-3.0XT heftrucks voortaan met de 2.4 PSI-motor uitgerust.

Nieuws van op Oracle OpenWorld 2017

Tijdens Oracle OpenWorld 2017 in San Francisco presenteerde Thomas Kurian, Oracle’s president Product Development, nieuwe diensten en verbeteringen op het Oracle Cloud Platform. Zo biedt Oracle naar eigen zeggen als enige een compleet cloudportfolio op het vlak van IaaS (Infrastructure-as-a-Service), PaaS (Platform-as-a-Service), SaaS (Software-as-a-Service) en DaaS (Data-as-a-Service).

APS-oplossing zorgt voor stroomlijning productieprocessen en verhoging opbrengst bij Bridgestone

(Advertorial) Zelfs de grootste bandenproducenten ter wereld stuiten bij hun productieproces soms op kuilen en hobbels op de weg. Als deze producenten winstgevend willen blijven, is het essentieel dat de productieprocessen in de hele supply chain soepel en naadloos verlopen.

Nieuwe managing director EMEA en CFO bij Anaplan

Anaplan heeft Edouard Fourcade aangesteld als managing director EMEA. Fourcade begon in 2016 als vice president voor Frankrijk bij Anaplan. Hij heeft ruim dertig jaar ervaring in de IT-industrie en bekleedde eerder verschillende strategic management functies.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.