Renault Trucks breidt gamma elektrische vrachtwagens voor stadsdistributie uit

Renault Trucks, onderdeel van de Volvo Group, breidt zijn volledig elektrische range verder uit om tegemoet te kunnen komen aan de uiteenlopende wensen van de stadsdistributie. De fabrikant start met de serieproductie van een 19-tons Renault Trucks D Wide Z.E. in zijn fabriek in Blainville-sur-Orne (Calvados), waar ook de 16-tons D Z.E. en de 27-tons D Wide Z.E. worden geproduceerd.

De Renault Trucks D Wide Z.E. van 19 ton wordt uitgerust met een twee-assig chassis voor een betere manoeuvreerbaarheid en moet zich daardoor lenen voor temperatuurgeregelde distributie, met een geoptimaliseerd laadvermogen.
 
Ook heeft Renault Trucks een nieuw systeem ontworpen om het energierendement van volledig elektrische vrachtwagens met een gekoelde opbouw te verhogen. De Renault Trucks D en D Wide Z.E. vrachtwagens van 16, 19 en 27 ton zijn voortaan verkrijgbaar met de optie voor aansluiting op het koelsysteem, die de benodigde energie voor het koelsysteem rechtstreeks uit de 600 V-tractiebatterijen van het voertuig haalt.
 
Ten slotte heeft Renault Trucks voor een betere wendbaarheid ook de wielbasis van de D en D Wide Z.E.’s uitgebreid van 3.900mm tot 6.800mm, waardoor ze aan meer toepassingen en aanverwante behoeften kunnen voldoen, met name door een optimale verdeling van de lading.

Technische kenmerken:
 
Renault Trucks D Wide Z.E.
GVW van 19 of 27 ton
Beschikbare wielbasis: 3.900 mm, 4.100 mm, 4.300 mm, 4.500 mm, 4.750 mm, 5.250 mm, 5.000 mm, 5.250 mm, 5.500 mm, 5.800 mm, 6.100 mm en 6.800 mm;
Twee elektromotoren met een totaal vermogen van 370 kW (continu vermogen van 260 kW);
Maximaal koppel van de elektromotoren: 850 Nm;
Maximumkoppel op de as: 28 kNm;
Geautomatiseerde 2-traps versnellingsbak;
Energieopslag: lithium-ion batterijen met een capaciteit van 200 kWh en 265 kWh;
Actieradius: van 100 km voor afvalinzameling tot 180 km voor distributie.

Renault Trucks D Z.E.
GVW van 16 ton;
Beschikbare wielbasis: 4.400 mm en 5.300 mm;
Elektromotor met een vermogen van 185 kW (continu vermogen van 130 kW);
Maximumkoppel van de elektromotor: 425 Nm;
Maximumkoppel op de as: 16 kNm;
Geautomatiseerde 2-traps versnellingsbak;
Energieopslag: lithium-ion batterijen met een capaciteit van 200 en 265 kWh;
Actieradius: tot 400 km.

Recente nieuwsberichten

Carrier Transicold opent servicehub op terreinen Fraikin in Machelen

Fraikin en Carrier Transicold, fabrikant van temperatuurgecontroleerde installaties, zetten een nieuwe samenwerking op met de lancering van een servicehub op de terreinen van het Fraikin-hoofdkantoor in Machelen. Fraikin, actief in de verhuring en leasing van bedrijfsvoertuigen, vooral bestel- en vrachtwagens, deed al langer een beroep op koelunits van Carrier voor zijn aanbod van gekoelde transportvoertuigen.

Drankendistributeur Murgier stroomlijnt DC met Magistor WMS

Vanuit de thuisbasis in de Rhône-Alpes bedient de Murgier Groep meer dan 5.000 klanten in de horeca en catering. Murgier Distribution is de distributietak voor bieren, koffie, warme dranken, wijnen en gedistilleerde dranken en beschikt over drie magazijnen om het regionale netwerk te kunnen beleveren.

Crocs rust distributiecentrum uit met Skyfall Pocket Sorter

Schoenenfabrikant Crocs, bekend van de kleurige plastic klompen, werd in 2002 opgericht en is intussen uitgegroeid tot een onderneming met 4000 medewerkers. Om zijn logistieke processen te automatiseren en e-commerce-orders af te handelen, zet Crocs in zijn distributiecentrum in Dayton, Ohio (VS) het sorteersysteem Skyfall van Ferag in.

Reflex Logistics Solutions sluit partnership met A2B Solutions

De ontwikkelaar van oplossingen voor logistieke dienstverlening Reflex Logistics Solutions (Hardis Group) versterkt zijn aanwezigheid in Noord-Europa door een partnership aan te gaan met A2B Solutions. Het recent opgerichte A2B Solutions, gevestigd in het Zweedse Göteborg, wordt de distributeur en integratiepartner van het Reflex softwarepakket (Reflex WMS, Reflex WMS for Factory en Reflex In-Store Logistics) in Zweden, Denemarken, Noorwegen, Finland en IJsland.

Still lanceert LXT/LXW-serie trekkers en platformwagens

Still komt op de markt met de nieuwe LXT 120-350 elektrische trekkers – met trekcapaciteiten tussen 12 en 35 ton – en de LXW 20-30 elektrische platformwagens – met laadvermogens van twee en drie ton op het platform en trekcapaciteiten tot zes ton.

Eén op drie Vlamingen voorkomt januaridip door te shoppen

Ondertussen ligt Blue Monday, de meest deprimerende dag van het jaar, alweer achter ons. Ook 30% van de Vlamingen beweert last te hebben van die sombere dag in januari. Maar volgens de Happy Index, een onderzoek in opdracht van Manhattan Associates, blijkt dat consumenten de donkere januaridagen opvangen door te winkelen.

Transporeon neemt SupplyStack en Nexogen over

Na de overname van Logit One in december 2021, breidt Transporeon opnieuw uit door de overname van twee bedrijven: SupplyStack en Nexogen. Met de overname van SupplyStack voegt Transporeon multimodale en LTL-mogelijkheden toe aan zijn wereldwijde transportmanagementplatform van industriële verladers, retailers en logistiek dienstverleners en vervoerders.

Veiligheidschecklist intern transport

(White paper) Veiligheid in uw magazijn: het is en blijft het belangrijkste aspect van elk logistiek proces. In de eerste plek natuurlijk voor de bescherming van uw medewerkers en alle omstaanders, maar ook om schade te voorkomen aan uw materieel en infrastructuur.

Vanas introduceert Opex magazijnautomatisering

Vanas Engineering, leverancier en system integrator van intralogistieke oplossingen in de Benelux, breidt zijn segment uit met een nieuwe productrange van picking- en sorteeroplossingen van het Amerikaanse bedrijf Opex Corporation. Opex biedt e-commerce-fulfilmentoplossingen met schaalbare magazijnrobots (I-bots) om de supply chain te stroomlijnen: van voorraadopslag en picking tot sorteren en verzenden.

Leuze lanceert barcode positioneersysteem met één enkele sensor

In de intralogistiek is het belangrijk dat de stapelkranen en dwarsoverzetwagens geen gevaar vormen voor het personeel. De positie en snelheid moeten worden bewaakt tijdens onderhoudswerkzaamheden of wanneer met een bemande wagen wordt gewerkt.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.