Remote services: op afstand en toch dichtbij

(Advertorial)Remote services worden steeds belangrijker voor proactieve probleemoplossing in sterk geautomatiseerde systemen. Het doel is niet om simpelweg te reageren op problemen, maar om proactief data te analyseren en scenario’s te simuleren die een maximale beschikbaarheid van de systemen garanderen en op die manieren problemen te voorkomen.

Om een snelle levering te kunnen garanderen, is een hoogwaardige logistiek nodig. Wie zijn auto met een probleem naar de garage brengt, verwacht deze de volgende dag terug met een werkend reserveonderdeel. En wie online een kledingstuk bestelt, wil dat zo snel mogelijk passen. Voor spare parts en e-commerce is het absoluut noodzakelijk dat hun intralogistieke systemen draaien, vaak zelfs 24 uur per dag.
 
Remote services is niet nieuw, maar met een veranderende technologie en steeds verdergaande automatisering zijn nieuwe services een vereiste. TGW Logistics biedt met zijn Lifetime Services team negen diensten op afstand. En er worden voortdurend nieuwe ontwikkeld.
 
Aandacht voor cybersecurity
Sinds de covid-19-pandemie is het aantal hackeraanvallen op de toeleveringsketen toegenomen. Uit een ondervraging in 2021 van 1.451 decisionmakers uit de sector bleek dat 81 procent tijdens de pandemie meer cyberbedreigingen zagen. Zesenvijftig procent had te maken met kritieke gevallen van stilstand, resulterend in een enorme schade.
 
Dit toont aan dat je ook op het gebied van IT behoefte hebt aan diepgaande gespecialiseerde expertise en waarom steeds meer gebruik wordt gemaakt van diensten vanaf afstand. Ten eerste zijn er minder eigen medewerkers ter plaatse nodig, wat geld bespaart. Ten tweede willen bedrijven zichzelf beschermen tegen cybercriminaliteit, en met name tegen aanvallen van hackers. Daarom laten ze externe experts de systemen regelmatig aanpassen aan de laatste nieuwe beveiligingsstandaarden.
 
In-house support center
TGW onderscheidt zich met zijn in-house Support Center van andere aanbieders van remote services. Klanten kunnen het in-house Support Center rechtstreeks bereiken via Remote Expert Support (hotline). TGW verricht zelf de ondersteuning op het eerste niveau in plaats van het uit te besteden aan een provider.
 
Hiermee lost TGW ongeveer 90 procent van alle problemen op softwaregebied op. Alleen in zeer complexe gevallen, zoals gecombineerde software- en hardwareproblemen is het noodzakelijk dat technici ter plaatse zijn.
 
Een uitgebreid aanbod aan servicemodules
TGW heeft momenteel negen verschillende servicemodules die ook onderling gecombineerd kunnen worden.
Managed Connectivity: Om de toegang op afstand zo veilig mogelijk te maken, is de verbinding gebaseerd op de hoogste veiligheidsnormen. Er wordt daarom gebruik gemaakt van een up-to-date Cisco Multipoint Virtual Network (VPN) en Virtual Desktop Infrastructure (VDI)-technologie. Multi-factor authenticatie is vereist om toegang te krijgen.
 
Remote Expert Support: De experts van TGW zijn 365 dagen per jaar en 24 uur per dag beschikbaar om de Remote Expert Support (hotline) te beantwoorden. Ze spreken meerdere talen en beheersen het volledige aanbod aan services, van mechatronische componenten tot het besturingssysteem en IT-hardware tot de softwaretoepassingen zoals de materiaalstroomcontroller van TGW of het WMS. Aan elke probleemoplossende procedure kan desgewenst een oorzaakanalyse worden toegevoegd.
 
Software Monitoring & Alerting: De experts houden te allen tijde de vinger aan de pols. Ze kunnen alle door TGW geleverde softwarecomponenten monitoren – van foutstatistieken van de mechatronische modules tot de IT-hardware en softwaretoepassingen van de interfaces. Anomalieën activeren een alarm. Afhankelijk van het contract werken medewerkers van TGW aan het probleem of doet de klant dat zelf.
 
Managed back-up en disasterrecovery: Het volledige system is voorbereid op een worstcasescenario – met gestandaardiseerde en geteste procedures voor het opnieuw importeren van geback-upte gegevensversies. Back-ups worden verbeterd en de beschikbaarheid wordt regelmatig gecontroleerd.
 
Datavisualisatie en -analyse: De gegenereerde data wordt geanalyseerd en gevisualiseerd op een dashboard. De operator kan zelf evaluaties uitvoeren en bepaalde vragen starten.
 
IT-beheer: TGW biedt kostenefficiënt server- en databasebeheer. De klant ontvangt op regelmatige basis rapportages en aanbevelingen, bijvoorbeeld voor verbeteringen of softwareupdates.
 
Managed Test Environment: LTS-specialisten spiegelen het systeem 1:1 om te testen wat er gebeurt als updates of patches worden geïmporteerd. Een verscheidenheid aan operationele strategieën kan worden vergeleken zonder dat het productiesysteem er ooit bij betrokken is. Het testsysteem blijft dus altijd op hetzelfde niveau als het productiesysteem.
 
Patch Management Services: TGW houdt het productiesysteem up-to-date. Experts selecteren beveiligingsrelevante patches die passen bij het specifieke system van de klant, testen en installeren deze. Dit maakt het mogelijk om beveiligingslacunes te dichten en storingen te minimaliseren. Er worden ook release-updates van de databaseproviders uitgevoerd – met een downtime van minder dan vier uur.
 
Beveiligingsscans: Specialisten testen regelmatig op beveiligingslacunes en nemen indien nodig tegenmaatregelen. De klant hoeft zich geen zorgen te maken over de beveiliging en verkleint het risico op cyberaanvallen.
 
Meer informatie: https://www.tgw-group.com/en/news/press-releases/2022/remote-services-so-far-yet-so-near

Recente nieuwsberichten

Schneider Electric transformeert wereldwijde logistiek met Manhattan Unified Supply Chain

Na twaalf jaar met een WMS van Manhattan te werken, heeft Schneider Electric, leverancier van diensten op het vlak van energiebeheer en industriële automatisering, besloten te upgraden naar Manhattan Active Warehouse Management en dat uit te breiden met Manhattan Active Transportation Management. De beslissing maakt deel uit van een bedrijfsbrede transformatiestrategie en moet het wereldwijde distributie- en transportnetwerk van Schneider Electric een boost geven.

Yusen Logistics Benelux rondt overname van Parts Express af

Leverancier van logistieke oplossingen Yusen Logistics (Benelux) heeft de overname afgerond van Parts Express, een bedrijf gespecialiseerd in dag- en nachtdistributie van auto-onderdelen in de Benelux.

Toyota brengt overgenomen bedrijven onder in TALG

Toyota Industries Corporation (TICO) heeft Toyota Automated Logistics Group (TALG) in het leven geroepen om er zijn dochteronderneming Toyota L&F in onder te brengen. Ook Bastian Solutions en Vanderlande – de bedrijven die Toyota in 2017 overnam – en Viastore – overgenomen in 2022 – maken deel uit van TALG. Met die beslissing wil Toyota zijn aanwezigheid als toonaangevende speler in automatiseringsprojecten wereldwijd vergroten en tegelijkertijd profiteren van de synergieën tussen de dochterbedrijven.

Still vertaalt ARIBIC-onderzoekresultaten naar digitale toepassingen voor intralogistiek

Recent werd het onderzoeksproject ARIBIC (Artificial Intelligence-Based Indoor Cartography) afgerond. Daarbij werden gegevens automatisch verzameld en gebruikt voor een live digital twin van een magazijn. Still, leverancier van intralogistieke oplossingen, trad daarbij op als projectleider en gaat de resultaten van het project nu vertalen naar marktklare producten.

Voorkom energieverliezen op de laadkaai

(Advertorial) Duurzaamheid staat tegenwoordig centraal bij de meeste bedrijven. Managers hebben niet alleen een morele verantwoordelijkheid, maar staan ook onder druk om hun CO2-uitstoot te minimaliseren en het energieverbruik terug te dringen.

Kuehne+Nagel breidt spare parts logistiek voor BMW uit

Als een belangrijke logistiek dienstverlener voor de auto-industrie beheert Kuehne+Nagel momenteel een 170.000m² groot centrum voor de verwerking en levering van auto-onderdelen in het Duitse Wallersdorf.

Nieuwe tarieven voor kilometerheffing vanaf 1 juli 2024

Vanaf maandag 1 juli 2024 gelden in Vlaanderen en Brussel nieuwe tarieven voor de kilometerheffing. Het gaat om een indexaanpassing.

Righi Elettroservizi tackelt leveringsproblemen met AutoStore van Dematic

Dematic heeft de levering en installatie voltooid van een AutoStore-systeem voor Righi Elettroservizi SpA, een Italiaanse onderneming actief op het vlak van industriële automatisering, systeemintegratie en informatietechnologie.

Sonepar schakelt opnieuw Knapp in voor magazijnautomatisering

Sonepar is een toonaangevende groothandel in elektrische apparaten en componenten voor professionals zoals elektriciens. Het bedrijf beschikt over 2.400 vestigingen in 40 landen en heeft ongeveer 45.000 medewerkers in dienst. Om de verwerking van kleine onderdelen in zijn bestaande magazijn in Holzwickede bij Dortmund te automatiseren, heeft de groothandel zijn jarenlange partner Knapp de opdracht gegeven een automatiseringsoplossing te implementeren. Die oplossing zal bestaan uit shuttle-technologie, ergonomische goederen-naar-persoon werkstations en de KiSoft software-oplossing van Knapp. Met de oplossing kan Sonepar niet alleen de handling van kleine onderdelen automatiseren, ook kan de bezorgservice worden uitgebreid.

Hardis Group opent vestiging in Italië

Hardis Group, de Franse ontwikkelaar en leverancier van de logistieke software suite Reflex en dienstverlener/aanbieder van de CRM-oplossingen van Salesforce via zijn dochteronderneming Cloudity, heeft een meerderheidsbelang verworven in Hardis Italia. Dat bedrijf is opgericht in 1995 en was jarenlang integratiepartner voor het logistieke softwaresysteem Reflex. De deal sluit aan bij de internationale groeistrategie van Hardis Group en resulteert in de oprichting van een nieuwe Italiaanse vestiging in Milaan. Het nieuws volgt op eerdere vergelijkbare stappen in Spanje (2017), Nederland (2018) en Polen (2021).

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.