Recht van antwoord

Het bericht met de titel ‘JBC stopt samenwerking met Hytchers nu TLV rechtszaak wint’, dat we in onze nieuwsbrief van dinsdag 2 juni 2020 publiceerden, is niet correct. De rechter heeft zich immers nog niet uitgesproken. Zowel JBC als Hytchers eisen dan ook een onmiddellijke rechtzetting.

Feiten en reacties
Ons gepubliceerde bericht werd gebaseerd op een persbericht van TLV met als titel ‘TLV wint juridische veldslag tegen kledingketen JBC – De kledingketen zet de samenwerking met Hytchers stop’. Deze titel was op zijn zachtst uitgedrukt zeer misleidend en laat uitschijnen als zou TLV een rechtszaak tegen JBC hebben gewonnen met als gevolg dat JBC zijn samenwerking met Hytchers moet stoppen.
 
JBC, die net als Hytchers door TLV begin dit jaar werd gedagvaard omdat het zijn retourpakketten via de applicatie van Hytchers door particulieren wilde laten vervoeren, heeft zich onlangs uit deze discussie teruggetrokken. De enige manier om dat te doen, was door de samenwerking met Hytchers ‘on hold’ te zetten zodat de grond van de aanklacht verdween. Over dat terugtrekken staat in het persbericht van TLV dat JBC erkent dat het te ver is gegaan, terwijl JBC naar eigen zeggen helemaal geen fouten heeft erkend en hoopt de samenwerking met Hytchers spoedig te kunnen hervatten.
 
Zowel Hytchers als JBC contacteerden ons onmiddellijk na het verschijnen van de nieuwsbrief en eisen een recht van antwoord waarin ze hun standpunt kunnen verduidelijken. Wij namen contact op met TLV met de vraag waarom zij publiceren dat ze een juridische veldslag hebben gewonnen terwijl er blijkbaar nog geen uitspraak van de rechter is. TLV geeft als antwoord dat het de terugtrekking van JBC beschouwt als het winnen van een juridische veldslag. TLV wijst erop dat er nergens in het bericht expliciet is vermeld dat ze de zaak hebben gewonnen. De uitspraak in kort geding zou overigens tegen het einde van deze maand komen.
 
Recht van antwoord JBC bij monde van Katrien Vangrunderbeeck, woordvoerster bij JBC:
“Het klopt dat TLV omtrent onze samenwerking met Hytchers een rechtszaak in kort geding heeft aangespannen. We geloven in een maatschappij in verbinding en willen conform de wet handelen. Daarom hebben we ons dan ook teruggetrokken uit deze juridische kwestie door onze samenwerking met Hytchers tijdelijk on hold te zetten tot er een definitieve uitspraak volgt van de rechtbank. We vinden het ontzettend jammer dat onze inspanningen om samen met een ecologische, Belgische start-up te streven naar een groenere toekomst onderuit wordt gehaald door TLV. We blijven Hytchers steunen en we blijven geloven in hun duurzaam idee en zijn er dan ook van overtuigd dat we binnenkort weer onze samenwerking kunnen oppakken.”
 

Recht van antwoord door Jonas Douin, algemeen bestuurder van Hytchers SA:
“TLV heeft een claim ingediend tegen JBC en Hytchers. Deze laatste biedt een digitaal logistiek platform aan dat e-commerce spelers, waaronder JBC, in staat moet stellen om de terugkeer van hun pakketten op een ecologische en duurzame manier te verzekeren. In tegenstelling tot wat op de website www.valuechain.be is aangekondigd, is de procedure nog steeds in behandeling bij de rechtbank en heeft JBC haar absoluut vertrouwen in Hytchers herhaald, in afwachting van de beslissing. JBC en Hytchers hebben er alle vertrouwen in dat ze kunnen blijven samenwerken om het duurzame transport van hun pakketten te verzekeren, dankzij Hytchers.”

Recente nieuwsberichten

Crown voorziet Wave Work Assist Vehicle van V-Force lithium-ion technologie

Intralogistieke onderneming Crown heeft zijn Wave Work Assist Vehicle uitgerust met de V-Force lithium-ion batterijtechnologie. Klanten kunnen de WAV 60-serie van Crown vanaf nu in twee verschillende lithium-ion uitvoeringen bestellen: Voor gebruikelijke, alledaagse toepassingen biedt Crown de compacte V-Force lithium-ion batterij (24 volt, 105 ampère-uur) met een ingebouwde 50 ampère lader.

D’Ieteren zet Zetes in voor toekomstbestendige distributie

D’Ieteren Automotive is de exclusieve verdeler van de merken van Volkswagen waaronder bijvoorbeeld Audi, Seat, Škoda, Bentley en Porsche. Met een marktaandeel van 22% is D’Ieteren een van de belangrijkste autodistributeurs van België. De vlotte organisatie van het transport van wagens en onderdelen – goed voor 49 droppoints overdag en 220 droppoints ’s nachts – is dan ook de sleutel tot het succes van het bedrijf.

Audax implementeert WMS met Consafe Logistics

Bijna dagelijks levert het Nederlandse Audax tijdschriften, boeken en kantoorartikelen aan ruim 150 eigen winkelpunten, 470 franchisewinkels en in totaal 5.500 buurt- en distributiepunten, waaronder verschillende retailers. De historische groei van Audax Logistiek heeft geresulteerd in verschillende logistieke IT-systemen met veel maatwerk.

Jungheinrich opent tweede fabriek voor tweedehands heftrucks

Jungheinrich opent zijn tweede fabriek voor de revisie van tweedehands heftrucks in Ploiești (Roemenië). In de nieuwe vestiging van ongeveer 5.000m² zullen de elektrische meeloop handpallettrucks van het type EJE en elektrische heftrucks van het type EFG gereviseerd worden voor de Europese markt.

GreyOrange introduceert assisted picking m.b.v. Ranger Assist robot

GreyOrange, leverancier van oplossingen voor het moderniseren van fulfilment-operaties, gaat zijn GreyMatter AI-software optimaliseren door assisted picking bij orderverwerking mogelijk te maken met behulp van de nieuwe Ranger Assist-robot.

Slavenburg & Huyser zet Yellowstar in voor transitie naar 4PL

De Rotterdamse cargadoor en expediteur Slavenburg & Huyser ontwikkelt zich stapsgewijs tot een 4PL logistiek dienstverlener. Aan de basis daarvan staat een grote digitaliseringsslag. Met nieuwe software maakt het bedrijf elk wereldwijd traject vanaf het inkooporder van goederen tot aan de aflevering in real time zichtbaar voor de klant en zijn leveranciers, zodat waar nodig, direct kan worden bijgestuurd.

De tijd van wegwerppallets in e-commerce is voorbij

E-commerce boomt. En dat vraagt om efficiënte en flexibele leveringen aan online retailers. Maar weet jij hoeveel tijd en vooral geld je verliest door wegwerp- of ruilpallets te gebruiken, zeker met de huidige houtprijzen? Iris Ohyama stapte over naar CHEP-palletpooling voor hun e-commerce flows.

PTV bouwt nieuwe set planningscomponenten

PTV staat bekend als leverancier van softwarecomponenten voor mapping, routing, geocoding & optimisation. Na integratie van die componenten veranderen bestaande IT-systemen in een multifunctionele systemen met geïntegreerde functionaliteit voor onder meer het geocoderen van adressen, weergeven van kaarten, berekenen van routes en optimaliseren van ritten.

Reflex en Digilo werken samen voor realtime laadcontrole in logistieke centra

Reflex Logistics Solutions (Hardis Group), ontwikkelaar van oplossingen voor logistieke uitvoering, gaat een partnership aan met Digilo, mede-ontwikkelaar en distributeur van Scanless Dock Control. Die oplossing maakt realtime crossdocking mogelijk in logistieke centra met behulp van iBeacon-technologie.

Savoye demonstreert Haipick Robot in Log!Ville

Na de eerdere aankondiging over de samenwerking met Hai Robotics, installeert Savoye een speciale demo-opstelling van de Haipick-oplossing in het demonstratiecentrum van Log!Ville in Niel. Voortaan kunnen logistiek managers er live kennismaken met de educatieve opstelling.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.