Qargo TMS haalt investering van 6 miljoen euro binnen voor verdere ontplooiing

Qargo TMS, ontwikkelaar van het gelijknamige transportmanagementsysteem, heeft een kapitaalronde van 6 miljoen euro afgerond. Die investering moet de start-up helpen internationaal uit te breiden, het sales en customer experience team te vergroten en verder in te zetten op automatisering ondersteund door AI.

Qargo werd opgericht door seriële ondernemers Adriaan Coppens en Joeri De Turck, en ingenieur Sander De Wilde. De ultieme missie van het bedrijf bestaat erin uitlaatgassen tot een minimum te herleiden door de efficiëntie van het vrachtwagenverkeer – als motor van onze economie – grondig te verhogen en zo een directe impact op het milieu te hebben. “Vrachtwagens rijden een derde van de tijd leeg rond. Dat veroorzaakt meer uitstoot dan alle internationale vluchten samen”, aldus CEO en co-founder Adriaan Coppens (rechts op de foto).

“In een wereld waarin technologie massaal ter beschikking van consumenten en ondernemingen wordt gesteld, blijft de transportsector in de kou staan. En dat terwijl de voordelen verbonden aan ‘user-centred’ design en optimalisering op basis van artificiële intelligentie net voor deze sector een groot verschil kunnen maken”, gaat het verder. Vanuit Londen en Gent gaat Qargo de strijd aan tegen de inefficiëntie in de transportsector. Om een all-in-one TMS te kunnen bouwen dat administratie vereenvoudigt met een gebruikersvriendelijk design en automatische workflows, verdiepten de drie oprichters zich eerst maandenlang in de pijnpunten van transportbedrijven. Een jaar lang werkte het team louter aan R&D, voor ze in 2022 de eerste versie van het product lanceerden. Ondertussen werken verschillende Europese transportbedrijven met de software. 

Foto: Qargo TMS, vlnr: Joeri De Turck, Sander De Wilde en Adriaan Coppens

Recente nieuwsberichten

Incore in handen van ICT Group

ICT Group, leverancier van industriële technologische oplossingen met hoofdkantoor in het Nederlandse Barendrecht, neemt zijn sectorgenoot Incore Software integraal over.

Incore, opgericht door de Nederlandse broers Martin en Ferdinand Swaters, ontwikkelt logistieke en supply chain software en biedt een SaaS-applicatie voor efficiënte samenwerking binnen de supply chain met een planning- en workflow-engine. Sinds haar oprichting in 2007 is de onderneming met het product ‘Supply Chain Portal’ uitgegroeid tot een belangrijke aanbieder voor de retailsector. Daarnaast nam het gebruik in de bouw- en foodsector de laatste jaren toe.

Stow Group democratiseert automatisering van warehouses met Movu Robotics

Stow Group, producent en leverancier van opslagoplossingen en geautomatiseerde magazijnsystemen, doopt zijn afdeling ‘stow Robotics’ – opgericht in 2021 – om tot ‘Movu Robotics’. Met het nieuwe merk, ontwikkeld om zijn business unit Robotics te versterken, wil de aanbieder tegemoetkomen aan de toenemende vraag van klanten naar automatiserings- en roboticaoplossingen.

Infor en Made2Flow bieden interface voor duurzame mode-industrie

Infor, aanbieder van industrie-specifieke cloudsoftware en ERP-oplossingen, lanceert een aparte interface tussen Made2Flow, een technologiebedrijf dat gespecialiseerd is in de analyse en validatie van milieugerelateerde data in de mode-industrie, en Infor Product Lifecycle Management (PLM). De interface moet de verwerking van die data vergemakkelijken en biedt volledige zichtbaarheid voor wereldwijd opererende modemerken die meer transparantie in hun productieketen willen. Kenmerkend is dat de interface traceerbaarheid en impactmeting biedt van niveaus één tot en met vier.

WMS Prolag World voortaan compatibel met alle gangbare browsers

De Duitse softwarefabrikant CIM lanceert een nieuwe gebruikersinterface voor zijn warehouse management systeem Prolag World. Bijzonder aan de nieuwe ontwikkeling is dat het WMS-pakket van CIM daardoor voortaan browseronafhankelijk en volledig compatibel is met alle moderne desktop browsers. De software biedt volgens de ontwikkelaars een hoge mate aan gebruikersvriendelijkheid, flexibiliteit en helpt ook tijd en kosten te besparen.

Faes lanceert vernieuwde slimme stapelsoftware Stackassist

Faes, leverancier van verpakkingsoplossingen op maat en ondersteuning bij het verbeteren van verpakkingsprocessen in de supply chain, heeft zijn softwareoplossing Stackassist opnieuw gelanceerd. De slimme webbased stapelsoftware, die ondertussen tien jaar bestaat, kreeg niet enkel een modernere look & feel mee, maar werd volgens Faes ook volledig aangepast aan de logistieke uitdagingen die zijn klanten ervaren. Daarmee wil het bedrijf uit het Nederlandse Reusel naar eigen zeggen een betaalbare stapel- en beladingstool bieden die geavanceerde functies combineert met flexibiliteit en gebruikersgemak.

Weiss Technik neemt twee AutoStore-systemen van Dematic in gebruik

Datalogic introduceert PowerScan 9600 Auto Range handscanners

Datalogic, aanbieder van oplossingen voor automatische gegevensregistratie en fabrieksautomatisering, stelt de PowerScan 9600 Auto Range serie voor. De handscanners in deze serie zijn ontworpen voor toepassingen in de detailhandel, productie en transport & logistiek. Paradepaardje van de nieuwe Auto Range serie is volgens Datalogic de scan engine. Deze zou moeiteloos barcodes kunnen lezen van vlakbij tot op een afstand van 20 meter, waardoor het een gamechanger wordt genoemd in magazijntoepassingen waar zowel dichtbij als op grote afstand moet worden gescand.

Prologis koopt 6,5 hectare grond nabij Breda voor bouw van duurzaam warehouse

Logistiek vastgoedontwikkelaar Prologis heeft 6,5 hectare aan grond aangekocht op het duurzame bedrijventerrein Business Centre Treeport (BCT) in Zundert, nabij Breda. Prologis zal er een warehouse ontwikkelen met een oppervlakte van 47.246m², dat naar verwachting een BREEAM ‘Excellent’ certificaat zal ontvangen. De bouw van Prologis Park Breda DC4 is onlangs gestart en zal medio 2024 voltooid zijn.

Volvo schaalt serieproductie van elektrische trucks in Gent op

Volvo Trucks verhoogt de volumes van elektrische trucks en schaalt op met de serieproductie van de Volvo FH, de Volvo FM en de Volvo FMX Electric in de fabriek in Gent.

Manhattan Associates vernieuwt functionaliteit voor retourmanagement

Manhattan Associates, leverancier van supply chain-oplossingen en -technologie, komt met vernieuwde returns management-functionaliteit die het retourproces voor zowel consumenten als retailers moet optimaliseren. “Voor consumenten is de winkelervaring tegenwoordig belangrijker dan de aanwezige producten”, klinkt het bij Manhattan. “Retourzendingen zijn een ongemak voor consumenten en een grote kostenpost voor retailers.” Daarom moet de verbeterde returns management-functionaliteit retailers helpen hun klanten ook een uitstekende ervaring te bieden na de verkoop, waardoor loyaliteit en winstgevendheid toenemen.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.