P&O Ferries vergroot vrachtcapaciteit op Noordzee met uitbreiding vloot

Foto: P&O Ferries
P&O Ferries breidt zijn vloot uit met het Longstone-schip, waarmee de vrachtcapaciteit op de routes tussen Tilbury nabij Londen en de P&O-hub in Zeebrugge significant toeneemt. Het ro-ro vrachtschip, gecharterd voor een langdurige periode, zal P&O Ferries in staat stellen meer vracht te vervoeren binnen zijn Noordzee-netwerk, waardoor klanten meer capaciteit en flexibiliteit krijgen. Eind 2025 zal P&O Ferries ook het zusterschip van de Longstone aan zijn vloot toevoegen.
De capaciteit van de Longstone is meer dan 50% groter dan die van het bestaande schip van P&O Ferries op de route Tilbury-Zeebrugge. Met 4076 ‘lane meters’ en de mogelijkheid om 346 vrachteenheden te vervoeren, is het nieuwe schip de eerste stap in het op basis van marktvraag gestuurde uitbreidingsplan van P&O Ferries voor zijn Noordzee-dienstverlening. De Longstone zal naar verwachting nog begin september 2024 in de vaart komen.
Voor deze maritieme uitbreiding heeft P&O Ferries ook de dienstverlening op zijn treinsporen in Zeebrugge uitgebreid met nieuwe intermodale diensten van en naar Duitsland en Centraal-Europa.
De capaciteitsverhoging voor de route Zeebrugge-Tilbury van P&O Ferries, ondersteund door de nieuwe spoorverbindingen, moet zorgen voor vlottere handelsstromen tussen het Verenigd Koninkrijk en Europa.