PLUS optimaliseert belevering met TMS van Manhattan Associates
De Nederlandse supermarktketen Plus heeft de cloudgebaseerde transportmanagementoplossing van Manhattan geselecteerd om zijn leveringsprocessen te stroomlijnen. De TMS-oplossing, die het transport en de logistieke behoeften van de supermarkten in heel Nederland moet beheren, is inmiddels in een aantal distributiecentra geïmplementeerd.
Met 270 supermarkten is Plus een belangrijke speler op de Nederlandse levensmiddelenmarkt. Begin 2022 is de fusie met Coop definitief geworden, waardoor de nieuwe organisatie uit ruim 550 supermarkten bestaat. De Plus-organisatie bestaat uit het servicekantoor in Utrecht, drie regionale distributiecentra en een nationaal slow-move distributiecentrum. Om de distributie te optimaliseren, bouwt de supermarktketen op dit moment een nieuw, gemechaniseerd distributiecentrum in Oss, dat de activiteiten van de andere vier op termijn moet overnemen.
Daarnaast biedt het transportmanagementsysteem van Manhattan de technologie om alle inboundleveringen van leveranciers naar DC’s en outboundverzendingen vanuit de vier DC’s efficiënter te beheren. De schaalbare, cloudgebaseerde transportoplossing zorgt ervoor dat de levering van producten aan de Plus-winkels eenvoudiger en efficiënter verloopt, wat zich vertaalt in vollere schappen en dus meer tevreden klanten.
“Het TMS biedt ons de flexibiliteit van de cloud, gekoppeld aan volledige end-to-end ondersteuning van de transportfuncties binnen ons logistieke netwerk”, klinkt het bij Plus. “Dankzij een netwerksimulatie met behulp van operationele analyses hebben we trouwens keuzes kunnen maken die mede bepalend zijn om onze transportschema’s verder te optimaliseren.”
Foto: Manhattan Associates & PLUS