Peter Hinssen publiceert ‘The Day After Tomorrow’
Dit vierde boek van nexxworks partner Peter Hinssen focust op het belang van langetermijndenken en radicaal innoveren in een exponentieel veranderende wereld.
Hinssen beschrijft welke businessmodellen, technologieën, culturen en innovatiemodellen succes veroorzaken in een ‘Day After Tomorrow’ die steeds sneller op ons afkomt. Verder verwerkt hij praktische innovatiecases en -modellen van corporate pioniers die erin geslaagd zijn langetermijndenken in hun DNA te integreren en zo zichzelf te blijven heruitvinden: onder andere Mastercard, Haier, CLAAS, Johnson & Johnson en Deutsche Telekom.
Daarnaast is er ook aandacht voor maatschappelijke vragen in een hoofdstuk over de schaduwkant van de versnellende evolutie. Een hoofdstuk over het falen van overheden om verder te kijken dan de volgende verkiezingen, een ‘jobloze’ toekomst, basisinkomens, de toekomst van het kapitalisme en het verschuiven van de macht van overheid naar bedrijfsleven…
The Day After Tomorrow verschijnt op 22 juni in het Engels. De Nederlandstalige versie is voor september voorzien.
Het boek is het eerste in een tweedelige reeks. In oktober van dit jaar brengt nexxworks partner Steven Van Belleghem ‘Customers in The Day After Tomorrow’ uit. Een boek over de derde fase van digitalisering, hoe de aankoopcyclus, klantengedrag en customer service verder evolueren en hoe bedrijven dat kunnen gebruiken om zelf te groeien.