Peripass en Transporeon ontwikkelen samen yard management-oplossingen

Het Europese logistieke platform Transporeon lanceert Real-Time Yard Management en sluit een strategisch partnership met Peripass, aanbieder van technologie voor het digitaliseren en optimaliseren van logistieke processen. De lancering van Real Time Yard Management en de samenwerking met Peripass moeten zorgen voor het vereenvoudigen en automatiseren van verschillende bezoekers- en logistieke stromen. Met de samenwerking willen beide partners bedrijven een uitgebreider real-time overzicht over hun volledige site bieden.

De meeste transport- of magazijnactiviteiten zijn vandaag vaak geoptimaliseerd met Time Slot Management. De combinatie van Time Slot Management met Real-Time Visibility informatie maakt een dynamische omboeking van een tijdslot mogelijk en biedt een real-time overzicht op de activiteiten op de site. Slechts weinig bedrijven zouden al in het digitaliseren van hun yard-activiteiten hebben geïnvesteerd. Nochtans is yard management volgens de partners de sleutel tot het verkrijgen van totale visibiliteit in de gehele digitale supply chain.
Veel bedrijven hebben al inspanningen geleverd in het stroomlijnen en automatiseren van de transport- en magazijnactiviteiten, maar in yard management zouden nog heel wat besparingen en efficiëntieverbeteringen te rapen vallen. Die gefragmenteerde blik op het beheer van de site maakt het voor verladers, retailers, vervoerders en logistieke dienstverleners moeilijk om alle beschikbare middelen optimaal in te zetten, met een gebrek aan flexibiliteit, verhoogde wachttijden en onnodige extra kosten tot gevolg.
 
Door een gecombineerde oplossing aan te bieden, bundelen beide partners hun krachten, met enerzijds de Yard Management-oplossingen van Peripass en anderzijds de mogelijkheden van Transporeon op het vlak van Dynamic Timeslot Management. Die geïntegreerde oplossing moet de real-time visibiliteit tussen het transport en de operationele activiteiten op de site verhogen. De oplossing moet zorgen voor meer efficiëntie, kostenbesparing en verbeteringen op het vlak van veiligheid en beveiliging voor verladers, retailers, vervoerders en logistiek dienstverleners die magazijnen en cross-docks in Europa beheren.
 
Transporeon werkt in deze co-innovatie momenteel aan enkele pilootprojecten met klanten in Europa en is van plan het product in april 2021 op de markt te brengen. Ook werken Transporeon en Peripass aan gemeenschappelijke projecten in het combineren van hun oplossingen, wat in de nabije toekomst tot concrete projecten moet leiden.

Foto: Marcin Jozwiak

Recente nieuwsberichten

Mainfreight opent eerste logistieke site op Eiland Zwijnaarde

Logistiek dienstverlener Mainfreight neemt vanaf juni 2018 zijn intrek in een nieuw crossdock centrum in Zwijnaarde (Gent). Het is voor Mainfreight de derde investering in België na de opening van een nieuw gebouw in Genk en in Evergem. De nieuwbouw is circa 10.000m² groot en zal vooral instaan voor internationale groupage en nationale distributie.

Arbeidsintensieve picking een kenmerk van uw logistieke operatie?

Een shuttle systeem volgens het Goods to Man principe is dé ideale oplossing voor arbeidsintensieve order picking. Onder andere Estée Lauder, ADT en Marchon gingen u al voor. Middels dit principe wordt de voorraad snel en accuraat uit een shuttle opslag gehaald en vervolgens naar een ergonomische werkplek getransporteerd.

Hollister Incorporated automatiseert EDC met Inther

Eind mei opende Hollister officieel zijn nieuwe EDC in het Nederlandse Oud Gastel. De onafhankelijke Amerikaanse ontwikkelaar, fabrikant en verkoper van medische hulpmiddelen werd wegens succes genoodzaakt uit te breiden. Daarom besloot Hollister een nieuw Europees distributiecentrum te bouwen in Oud Gastel.

Generix Group releaset Data Lake oplossing voor voorspellende analyses

Een data lake is een methode om, met behulp van Big Data, gegevens op te slaan in het natuurlijke formaat. De oplossing, die beschikbaar is op het Generix Supply Chain Hub platform, slaat alle verzonden gegevens op, waaronder facturen, het traceren van bestellingen, het traceren van producten en het beheer van magazijnen, transporten en leveringen.

C.H. Robinson lanceert mobiele app voor truckchauffeurs in Europa

De Navisphere Driver mobiele app is ontworpen om vrachtwagenchauffeurs informatie over hun vracht te laten bekijken en te updaten terwijl ze onderweg zijn. De mobiele applicatie, die beschikbaar is voor iPhone en Android, levert laadorders via sms-notificaties.

Cainiao Smart Logistics Network kiest Liege Airport als Europese hub

De Chinese logistieke groep heeft wereldwijd verschillende steden uitgekozen om als hub voor zijn e-commerce producten op te treden. De eerste hub in Europa voor het wereldwijde e-commerce netwerk van Cainiao wordt Liege Airport.

DSV betrekt nieuwbouw voor farmalogistiek

In juli 2018 opent logistiek dienstverlener DSV de deuren van een nieuw gebouw in Gent. Het gebouw vormt een uitbreiding van 10.500m² op DSV’s huidige dedicated distributiecenter voor healthcare, dat nu in totaal 36.000m² beslaat. De uitbreiding drong zich op omdat het aantal klanten voor farmalogistiek bij DSV in België blijft toenemen.

Hardis Group vestigt zich in de Benelux

Tot nu werkte adviesbureau, digitale dienstverlener en softwareontwikkelaar Hardis Group met een internationaal team dat samen met de lokale partners verantwoordelijk was voor de activiteiten in de Benelux. Met een nieuw filiaal in Utrecht wil de ontwikkelaar van Reflex WMS nu zijn internationale uitbreiding verder voortzetten en zijn aanwezigheid in Nederland, België en Luxemburg versterken.

Digitalisering triggert investeringen in WMS

Onafhankelijk WMS-selectieportal wms-software.eu vergeleek de investeringen in warehouse management systemen over de afgelopen twintig jaar. Terwijl WMS-implementaties aanvankelijk vooral plaatsvonden bij logistiek dienstverleners, producenten en retailers en groothandelaars destijds maar weinig interesse toonden, is dat nu anders.

Eurosender vereenvoudigt verzenden van pakketten in België

Na een succesvolle testperiode is Eurosender nu ook in België officieel van start gegaan. Eurosender is een online platform dat het verzenden van pakketten in België radicaal moet vereenvoudigen. De zoekmotor vergelijkt de tarieven tussen honderden post- en koerierdiensten en biedt consumenten en bedrijven de mogelijkheid om een pakket/pallet tegen de laagste prijs te verzenden, en dat in slechts enkele eenvoudige stappen.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.