Peripass en Transporeon ontwikkelen samen yard management-oplossingen

Het Europese logistieke platform Transporeon lanceert Real-Time Yard Management en sluit een strategisch partnership met Peripass, aanbieder van technologie voor het digitaliseren en optimaliseren van logistieke processen. De lancering van Real Time Yard Management en de samenwerking met Peripass moeten zorgen voor het vereenvoudigen en automatiseren van verschillende bezoekers- en logistieke stromen. Met de samenwerking willen beide partners bedrijven een uitgebreider real-time overzicht over hun volledige site bieden.

De meeste transport- of magazijnactiviteiten zijn vandaag vaak geoptimaliseerd met Time Slot Management. De combinatie van Time Slot Management met Real-Time Visibility informatie maakt een dynamische omboeking van een tijdslot mogelijk en biedt een real-time overzicht op de activiteiten op de site. Slechts weinig bedrijven zouden al in het digitaliseren van hun yard-activiteiten hebben geïnvesteerd. Nochtans is yard management volgens de partners de sleutel tot het verkrijgen van totale visibiliteit in de gehele digitale supply chain.
Veel bedrijven hebben al inspanningen geleverd in het stroomlijnen en automatiseren van de transport- en magazijnactiviteiten, maar in yard management zouden nog heel wat besparingen en efficiëntieverbeteringen te rapen vallen. Die gefragmenteerde blik op het beheer van de site maakt het voor verladers, retailers, vervoerders en logistieke dienstverleners moeilijk om alle beschikbare middelen optimaal in te zetten, met een gebrek aan flexibiliteit, verhoogde wachttijden en onnodige extra kosten tot gevolg.
 
Door een gecombineerde oplossing aan te bieden, bundelen beide partners hun krachten, met enerzijds de Yard Management-oplossingen van Peripass en anderzijds de mogelijkheden van Transporeon op het vlak van Dynamic Timeslot Management. Die geïntegreerde oplossing moet de real-time visibiliteit tussen het transport en de operationele activiteiten op de site verhogen. De oplossing moet zorgen voor meer efficiëntie, kostenbesparing en verbeteringen op het vlak van veiligheid en beveiliging voor verladers, retailers, vervoerders en logistiek dienstverleners die magazijnen en cross-docks in Europa beheren.
 
Transporeon werkt in deze co-innovatie momenteel aan enkele pilootprojecten met klanten in Europa en is van plan het product in april 2021 op de markt te brengen. Ook werken Transporeon en Peripass aan gemeenschappelijke projecten in het combineren van hun oplossingen, wat in de nabije toekomst tot concrete projecten moet leiden.

Foto: Marcin Jozwiak

Recente nieuwsberichten

Frisdrankproducent Riedel implementeert ERP Infor MR3

Tot eind 2017 was Riedel — producent van o.a. Appelsientje, Taksi en Extran — onderdeel van FrieslandCampina. Na de afsplitsing moest de organisatie zich op alle vlakken van FrieslandCampina los maken, waardoor er nood ontstond aan een nieuw ERP-systeem.

Schneider Electric verhoogt supply chain visibiliteit met Shippeo

Met het platform van Shippeo wil Schneider Electric inzicht krijgen in de realtime locatie, status en ETA (Expected Time of Arrival) van alle uitgaande leveringen. Door het Shippeo platform in eerste instantie toe te passen voor de tracking van alle uitleveringen van de magazijnen naar de distributiepartners, wordt het voor het Customer Care Center mogelijk om snel leveringsproblemen te identificeren en proactief met partners en klanten te communiceren.

Bluecrux opent eerste kantoor in de Verenigde Staten

Het Mechelse advies- en softwarebureau Bluecrux heeft begin deze maand een nieuw kantoor geopend in New Yersey. De Belgische innovator wil met zijn software de Amerikaanse farmaceutische sector helpen om wetenschappers en laboranten efficiënter te laten werken bij de commercialisatie van nieuwe medicijnen en behandelingen.

Hoofdzetel TVH krijgt nieuw jasje

Het hoofdkantoor van material handling specialist TVH wordt uitgebreid. In april 2019 vatte TVH de voorbereidingswerken aan voor de constructie van een strak en lichtrijk nieuw hoofdgebouw tussen de bestaande gebouwen en de Brabantstraat. In 2021 zullen onder meer HR, Finance, Corporate, Legal, Compliance en de directie er hun intrek nemen.

Zalando bouwt XXL distributiecentrum in Nederland

De Duitse e-commercereus gaat een fulfilment centrum in Nederland bouwen. Het dc wordt meteen het grootste en meest geautomatiseerde van Zalando. Het nieuwe dc in Bleiswijk zal zo’n 200 miljoen euro kosten en wordt 140.000m² groot. Somerset Capital Partners en USAA Realco-Europe ontwikkelen het pand.

Volvo kiest terug voor Lineas met nieuwe spoorverbinding richting China

De eerste officiële trein met Volvo’s uit China kwam eind vorige week aan in North Sea Port in Gent en vertrekt straks terug naar de Chinese havenstad Xi’an. Met deze trafiek bevestigt Volvo nogmaals zijn keuze voor duurzaam spoortransport en versterkt het bedrijf tegelijk de samenwerking met Lineas.

Bakker Belgium kiest Boom Logistics Center voor zijn distributie

Bakker Belgium, onderdeel van Greenyard, heeft Goodmans Boom Logistics Centre geselecteerd als logistieke uitvalsbasis voor de distributie van groenten en fruit voor Delhaize in België. Concreet sloten Bakker Belgium en Goodman een akkoord af voor de verhuur van 22.881m² magazijnruimte.

Vlaams consortium ontwikkelt unieke dronetechnologie voor hulpdiensten

Een aantal Vlaamse technologiebedrijven hebben tijdens een realistische rampoefening drones gedemonstreerd om hulpdiensten te ondersteunen. Het project 3DSafeguard-VL, dat de ontwikkeling van die technologie voor ogen had, wordt aanzien als het belangrijkste dronetechnologieproject van Vlaanderen en kan vanaf nu op brede schaal worden ingezet bij politie- en brandweerdiensten.

Medi-Market Group optimaliseert magazijnactiviteiten met Manhattan Associates

De Belgische parafarmacie Medi-Market Group zal Manhattan Active SCALE implementeren om de snelle groei in België en de nabijgelegen landen te ondersteunen. De cloudgebaseerde oplossing moet Medi-Market in staat stellen om de productiviteit van het distributiecentrum te verbeteren en de arbeidskosten te verlagen.

Medeoprichter Gerrit Timmer wordt Chief Science Officer bij Ortec

Gerrit Timmer zal zich als Chief Science Officer onder meer bezighouden met het verbeteren en het verder uitbouwen van het opleidingsinstituut van Ortec en het versterken van de banden met universiteiten. Daarnaast blijft hij directeur van Ortecs eigen Education Factory.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.