Paulig automatiseert proces voor ordermanagement met Esker

Internationale food and beverage-onderneming Paulig levert producten als koffiesoorten en dranken, Tex-Mex en kruiden, snacks en plantaardige opties. De merken van de onderneming zijn Paulig, Santa Maria, Risenta, Gold&Green en Poco Loco. Het bedrijf heeft zijn ordermanagementproces geautomatiseerd met de AI-gedreven oplossing voor ordermanagement van Esker. Om de businessprocessen te blijven verbeteren, zochten de in België gevestigde tak van Paulig en het Tex-Mex-merk Poco Loco naar een mondiale automatiseringsoplossing die niet-EDI-orderinvoer kan automatiseren, groeiende ordervolumes kan verwerken en kan worden geïntegreerd met het Microsoft Dynamics AX ERP-systeem.

Door de orderverwerking met Esker te automatiseren, wist Paulig de snelheid en efficiency van zijn ordermanagementproces te verbeteren. Orders uit verschillende landen (waaronder België, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk), worden elektronisch verwerkt, beheerd en gearchiveerd, waardoor de volledige cyclus voor alle betrokkenen wordt gestroomlijnd. Daarnaast worden de oplossing en interface van Esker door de klantenserviceafdeling goed ontvangen en aanvaarden gebruikers ze vrijwel onmiddellijk.
 
Een uitdaging voor Paulig waren de vele klanten die geen belangstelling hadden voor het omschakelen naar EDI of die ordervolumes hadden die te klein waren om daarin te investeren. Daarom had Paulig een flexibele oplossing nodig om te kunnen voldoen aan hun unieke behoeften, met inbegrip van orderformuliersjablonen. De klantenserviceafdeling wilde de orders zelf afhandelen zonder de input van klanten of zonder de klanten te moeten verzoeken om hun sjablonen aan te passen. Met Esker was dat mogelijk.
 
Zes maanden na de implementatie van de oplossing ligt Paulig op schema om zijn doelstelling te behalen: het automatiseren van 17.000 fax- en e-mailorders per jaar. De onderneming haalt daar voordelen uit zoals ‘lean’ groei (groeiende ordervolumes kunnen worden beheerd zonder het personeelsbestand te moeten uitbreiden), snellere orderverwerking, continuïteit van de business (de cloud-gebaseerde oplossing blijft operationeel), verbeterde klantervaring en elektronische archivering.
 
Het cloudgebaseerde platform en de infrastructuur van Esker hebben Paulig in staat gesteld de continuïteit van de business gedurende de pandemie te garanderen. Tijdens de overgang naar thuiswerken, kon de klantenserviceafdeling operationeel blijven en orders met vertrouwen verwerken in de wetenschap dat ieder order in de oplossing van Esker werd opgenomen en er geen orders verloren gingen.
 
Na het succesvolle project in België wil Paulig de oplossing voor ordermanagement van Esker ook gebruiken voor Santa Maria, een merk van Paulig in Zweden.

Foto: Paulig

Recente nieuwsberichten

Liege Airport zet in op klantenervaring met CRM-project

Liege Airport is een samenwerking gestart met SQLI die er SAP hybris Cloud (Cloud for Customer C4C en Marketing) zal integreren en uitrollen. Met die oplossing moet Liege Airport informatie over de luchthaven kunnen aanpassen aan de noden van elke klant en gebruik kunnen maken van een zicht van 360° op haar klanten om zo de multichannel-toepassingen te versterken.

Alltricks.fr kiest opnieuw voor Savoye dochter Prodex

Alltricks.fr, een Franse online leverancier van fietsen en fietsproducten, kende in 2014 een omzetgroei van maar liefst 80%. Het bedrijf bestond toen net zes jaar en noteerde al een omzet van 30 miljoen euro. Omdat het 7.000m² grote magazijn in Maurepas daardoor te klein werd, besloot het bedrijf in 2016 te verhuizen naar een 13.000m² groot magazijn in Châteaudun.

Nor Lines zet POD en logistics execution oplossingen van Zetes in

De Noorse logistieke dienstverlener werkt met een vloot van 450 vrachtwagens en 7 distributiecentra en is onderdeel van DSD, een van de grootste vervoers- en transportbedrijven in Noorwegen. Nor Lines heeft Zetes gekozen als lange termijn supply chain-technologiepartner om te helpen de operationele processen te verbeteren, de efficiëntie en productiviteit te verhogen en de kosten terug te brengen.

Infor vereenvoudigt EDI-integratie voor Infor M3

Infor stelt een nieuwe oplossing voor Electronic Data Interchange (EDI) beschikbaar. De oplossing voor Infor M3-gebruikers moet de dienstverlening van industriële bedrijven aan hun klanten vereenvoudigen. De nieuwe oplossing wordt mogelijk gemaakt door de middlewareoplossing Infor ION en de Infor EDI Managed Services-oplossing, die een snelle en veilige manier biedt om gegevens te beheren.

Steute presenteert draadloos E-Kanban systeem

De business unit Wireless van Steute stelt de volgende generatie van het draadloze netwerk sWave.NET voor. Het basisprincipe achter het netwerk blijft ongewijzigd: verschillende soorten draadloze schakelapparatuur (eindschakelaars, voetschakelaars, bedieningsapparaten, magnetische sensoren ...) worden via access points aangesloten op de IT-infrastructuren van klanten, zoals productieplanning en -controle (PPC), productiedata-acquisitie (PDA) of magazijnmanagement (WMS).

UPS test met succes thuislevering met drone

UPS heeft in Florida een test uitgevoerd met een drone die vertrekt vanaf het dak van een bezorgvoertuig, zelfstandig een pakje aflevert aan huis en vervolgens terugkeert naar het voertuig terwijl de chauffeur zijn route verderzet voor andere leveringen.

Ontdek de 360-graden logistieke oplossingen van TGW op LogiMAT 2017

TGW Logistics Group, een toonaangevende systeemintegrator, biedt totale logistieke oplossingen met een 360-graden perspectief en denkt proactief na over de toekomst van de klanten, een toekomst die vandaag al begonnen is. TGW is de wereldwijde lifecycle partner voor de food- en non-food retail, wholesale,  e-commerce en omnichannel fulfilment centers.

Migros Zurich kiest opnieuw voor FAST Picking van Knapp

Na een succesvolle implementatie van de FAST Picking oplossing voor de volledig automatische behandeling van zijn groenten en fruit, heeft de coöperatieve Migros Zurich nogmaals voor deze oplossing gekozen binnen zijn nieuwe magazijn. Sinds begin dit jaar worden verse producten er volledig automatisch verzameld.

FedEx opent nieuw internationaal platform in Milan-Malpensa

Met een eigen platform op de luchthaven van Milan-Malpensa versterkt FedEx zijn Europese ambities nog. De opening van het nieuwe platform komt er na de recente overname van TNT en de uitbreiding van FedEx’ grootste centrum in Parijs. Dankzij innovatieve technologie kan het logistieke centrum van 35.000m² er maar liefst 25% meer pakketten sorteren.

Hyster lanceert nieuwe palletstapelaar van 2 ton

De nieuwe meeloopstapelaar van Hyster met een capaciteit van 2 ton is geschikt voor het stapelen en oppakken van ladingen uit stellingen tot een hoogte van 4m. Deze machine is ideaal voor kleinschalige magazijnen of productieactiviteiten. Het nieuwe model S2.0 wordt toegevoegd aan de serie met zeven andere stapelaars die al in de zomer van 2016 op de markt zijn gebracht.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.