Paulig automatiseert proces voor ordermanagement met Esker

Internationale food and beverage-onderneming Paulig levert producten als koffiesoorten en dranken, Tex-Mex en kruiden, snacks en plantaardige opties. De merken van de onderneming zijn Paulig, Santa Maria, Risenta, Gold&Green en Poco Loco. Het bedrijf heeft zijn ordermanagementproces geautomatiseerd met de AI-gedreven oplossing voor ordermanagement van Esker. Om de businessprocessen te blijven verbeteren, zochten de in België gevestigde tak van Paulig en het Tex-Mex-merk Poco Loco naar een mondiale automatiseringsoplossing die niet-EDI-orderinvoer kan automatiseren, groeiende ordervolumes kan verwerken en kan worden geïntegreerd met het Microsoft Dynamics AX ERP-systeem.

Door de orderverwerking met Esker te automatiseren, wist Paulig de snelheid en efficiency van zijn ordermanagementproces te verbeteren. Orders uit verschillende landen (waaronder België, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk), worden elektronisch verwerkt, beheerd en gearchiveerd, waardoor de volledige cyclus voor alle betrokkenen wordt gestroomlijnd. Daarnaast worden de oplossing en interface van Esker door de klantenserviceafdeling goed ontvangen en aanvaarden gebruikers ze vrijwel onmiddellijk.
 
Een uitdaging voor Paulig waren de vele klanten die geen belangstelling hadden voor het omschakelen naar EDI of die ordervolumes hadden die te klein waren om daarin te investeren. Daarom had Paulig een flexibele oplossing nodig om te kunnen voldoen aan hun unieke behoeften, met inbegrip van orderformuliersjablonen. De klantenserviceafdeling wilde de orders zelf afhandelen zonder de input van klanten of zonder de klanten te moeten verzoeken om hun sjablonen aan te passen. Met Esker was dat mogelijk.
 
Zes maanden na de implementatie van de oplossing ligt Paulig op schema om zijn doelstelling te behalen: het automatiseren van 17.000 fax- en e-mailorders per jaar. De onderneming haalt daar voordelen uit zoals ‘lean’ groei (groeiende ordervolumes kunnen worden beheerd zonder het personeelsbestand te moeten uitbreiden), snellere orderverwerking, continuïteit van de business (de cloud-gebaseerde oplossing blijft operationeel), verbeterde klantervaring en elektronische archivering.
 
Het cloudgebaseerde platform en de infrastructuur van Esker hebben Paulig in staat gesteld de continuïteit van de business gedurende de pandemie te garanderen. Tijdens de overgang naar thuiswerken, kon de klantenserviceafdeling operationeel blijven en orders met vertrouwen verwerken in de wetenschap dat ieder order in de oplossing van Esker werd opgenomen en er geen orders verloren gingen.
 
Na het succesvolle project in België wil Paulig de oplossing voor ordermanagement van Esker ook gebruiken voor Santa Maria, een merk van Paulig in Zweden.

Foto: Paulig

Recente nieuwsberichten

An Post upgradet naar ZetesChronos

Het Ierse nationale postbedrijf An Post breidt zijn elektronische Proof of Delivery (ePOD)-systeem verder uit door zijn huidige mobility-oplossing te upgraden naar ZetesChronos. Die software moet zorgen voor een betere interactie met de klant en een meer gestroomlijnd beheer van de inkomende zendingen en zal An Post nieuwe mogelijkheden bieden om apps en functies toe te voegen naarmate diens activiteiten zich ontwikkelen.

Azkar heet voortaan Dachser

Voortaan opereert Azkar op het Iberisch Schiereiland onder de naam Dachser Spain en Dachser Portugal. De rebranding vormt het hoogtepunt van een integratieproces dat in januari 2013 begon met de overname van Azkar door Dachser. Spanje en Portugal zijn sinds de overname nauw geïntegreerd in het Europese Dachser transportnetwerk.

Gemiddeld 16.000 bestellingen per dag uitleveren?

(advertorial) Neem even de tijd om u te laten vertellen over “de tijd” tussen bestelling en expeditie.

Belgische online shopper verkiest nog steeds thuislevering

Voor 79% van de Belgische online shoppers is het thuisadres nog steeds de favoriete afleverlocatie. Dat blijkt uit een grootschalig Europees onderzoek van DPD waaraan ook 1.000 Belgen deelnamen. De Belg verwacht bovendien dat zijn online aankopen gratis worden geleverd en indien nodig ook gratis kunnen worden teruggestuurd.

Fiers implementeert Microsoft Dynamics NAV

Fiers uit het West-Vlaamse Kuurne is een Belgische toeleverancier van laboratoriumbenodigdheden, life science producten, chemicaliën en persoonlijke beschermingsmiddelen. Het bedrijf had nood aan een krachtige, geïntegreerde software om de bedrijfsprocessen en administratie te ondersteunen en te stroomlijnen.

Eenhandsbediening mogelijk bij robuuste ZX70 tablet van Getac

Met de ZX70 wil Getac tegemoetkomen aan zelfstandigen en professionals die actief zijn in goederenvervoer en logistiek transport. De tablet is volledig verstevigd en kan met één hand worden bediend. De robuuste tablet is IP67 en MIL-STD 810G gecertificeerd en biedt Full-shift batterijduur, wat handig is voor field workers die vaak in een omgeving zonder stopcontacten werken.

UPS lanceert Express Critical service in Europa

UPS Express Critical is een service voor tijdsgebonden zendingen die speciale handelingen vereisen, bijvoorbeeld een vliegtuigonderdeel dat nodig is voor een vlucht of een chirurgisch instrument voor een operatiekamer. Een UPS-team stelt het verzendverzoek vast via een 24-uurs contactcenter, identificeert de transportmogelijkheden en implementeert een leveringsoplossing die aan de tijds- en kostenbehoeften voldoet.

Hyster brengt stapelaar voor laadplaten en dubbele pallets

Voor bedrijven die pallets over laadplaten, een hobbelige ondergrond of hellingen moeten vervoeren, komt Hyster met drie nieuwe modellen palletstapelaars met vrije heffing, de S1.2IL, S1.4IL en S1.6IL. De nieuwe meeloopstapelaars hebben een aanzienlijke bodemvrijheid, wat ze volgens de fabrikant geschikt maakt voor lastige en veeleisende toepassingen.

PearlChain klaar voor Industry 4.0

PearlChain heeft zijn real-time ERP-oplossing verfijnd, waardoor de planning en uitvoering van de bedrijfsprocessen geïntegreerd zijn tot een oplossing die de value chain in zijn totaliteit optimaliseert, inclusief het ecosysteem van leveranciers en klanten.

Tibbett Logistics breidt multi-user warehousing capaciteit in Roemenië uit

Tibbett Logistics, actief in transport, intermodale logistiek en contract logistics, met hoofdzetel in Roemenië, heeft twee langetermijn lease-contracten gesloten met CTP, een Centraal-Europese ontwikkelaar van industrieel vastgoed. De eerste ontwikkeling omvat de verlenging van de leasing van zijn bestaande 10.000m² grote site in het Roemeense Bolintin Vale, met de mogelijkheid het gebouw verder uit te breiden.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.