Paulig automatiseert proces voor ordermanagement met Esker

Internationale food and beverage-onderneming Paulig levert producten als koffiesoorten en dranken, Tex-Mex en kruiden, snacks en plantaardige opties. De merken van de onderneming zijn Paulig, Santa Maria, Risenta, Gold&Green en Poco Loco. Het bedrijf heeft zijn ordermanagementproces geautomatiseerd met de AI-gedreven oplossing voor ordermanagement van Esker. Om de businessprocessen te blijven verbeteren, zochten de in België gevestigde tak van Paulig en het Tex-Mex-merk Poco Loco naar een mondiale automatiseringsoplossing die niet-EDI-orderinvoer kan automatiseren, groeiende ordervolumes kan verwerken en kan worden geïntegreerd met het Microsoft Dynamics AX ERP-systeem.

Door de orderverwerking met Esker te automatiseren, wist Paulig de snelheid en efficiency van zijn ordermanagementproces te verbeteren. Orders uit verschillende landen (waaronder België, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk), worden elektronisch verwerkt, beheerd en gearchiveerd, waardoor de volledige cyclus voor alle betrokkenen wordt gestroomlijnd. Daarnaast worden de oplossing en interface van Esker door de klantenserviceafdeling goed ontvangen en aanvaarden gebruikers ze vrijwel onmiddellijk.
 
Een uitdaging voor Paulig waren de vele klanten die geen belangstelling hadden voor het omschakelen naar EDI of die ordervolumes hadden die te klein waren om daarin te investeren. Daarom had Paulig een flexibele oplossing nodig om te kunnen voldoen aan hun unieke behoeften, met inbegrip van orderformuliersjablonen. De klantenserviceafdeling wilde de orders zelf afhandelen zonder de input van klanten of zonder de klanten te moeten verzoeken om hun sjablonen aan te passen. Met Esker was dat mogelijk.
 
Zes maanden na de implementatie van de oplossing ligt Paulig op schema om zijn doelstelling te behalen: het automatiseren van 17.000 fax- en e-mailorders per jaar. De onderneming haalt daar voordelen uit zoals ‘lean’ groei (groeiende ordervolumes kunnen worden beheerd zonder het personeelsbestand te moeten uitbreiden), snellere orderverwerking, continuïteit van de business (de cloud-gebaseerde oplossing blijft operationeel), verbeterde klantervaring en elektronische archivering.
 
Het cloudgebaseerde platform en de infrastructuur van Esker hebben Paulig in staat gesteld de continuïteit van de business gedurende de pandemie te garanderen. Tijdens de overgang naar thuiswerken, kon de klantenserviceafdeling operationeel blijven en orders met vertrouwen verwerken in de wetenschap dat ieder order in de oplossing van Esker werd opgenomen en er geen orders verloren gingen.
 
Na het succesvolle project in België wil Paulig de oplossing voor ordermanagement van Esker ook gebruiken voor Santa Maria, een merk van Paulig in Zweden.

Foto: Paulig

Recente nieuwsberichten

Haven Gent boekt beste kwartaal ooit

De haven van Gent registreerde in het tweede kwartaal van 2017 een absoluut record voor de goederenoverslag via zeevaart, met een totaal van bijna 8,5 miljoen ton (+15,5%). In het tweede kwartaal vertoonde die overslag bij zelfs alle goederencategorieën een toename.

WDP verwerft site van Rettig ICC in Zonhoven

Vastgoedbevak WDP heeft een verbindende principeovereenkomst gesloten met Rettig ICC voor de koop van zijn site in Zonhoven voor een bedrag van circa 17 miljoen euro. Het gaat om een industriële site met daarop een productie- en opslagruimte van circa 43.000m² in de directe nabijheid van het klaverblad van Lummen.

Logistiek van verontreinigde vaten kan beter

De inzameling van vervuilde vaten en Intermediate Bulk Containers (IBC’s) vormt voor veel bedrijven een probleem. Zo kunnen de vaten waar o.a. chemicaliën, verven, detergenten en oliën in bewaard zijn, sterk verschillen qua types en materialen.

Pakjes verzenden met DHL Express kan voortaan ook op Brussels Airport

DHL Express heeft in de vertrekhal van Brussels Airport een nieuw verzendingspunt geopend. Met het nieuwe verzendingspunt wil DHL Express in samenwerking met de luchthaven passagiers een nieuwe dienst aanbieden zodat passagiers snel en betrouwbaar hun documenten en goederen kunnen versturen.

Crown geeft les in onderhoud

Begin april 2017 introduceerde Crown het opleidingsprogramma voor onderhoudsmonteurs ‘Demonstrated Performance (DP) Service Training’ in Europa. Om de onderhoudswerkzaamheden nog efficiënter uit te voeren en zo de total cost of ownership (TCO) voor klanten te verlagen, gaat de heftruckfabrikant door met het ontwikkelen van opleidingen voor onderhoudsmonteurs.

UPS streeft naar meer alternatieve voertuigen, brandstof en hernieuwbare energie tegen 2025

UPS kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelstellingen aan om meer voertuigen met alternatieve brandstoffen en geavanceerde technologie toe te voegen aan de vloot, terwijl het de afhankelijkheid aan hernieuwbare energiebronnen vergroot. Doel is om de absolute broeikasgasemissies van wereldwijde grondactiviteiten met 12% te verminderen tegen 2025.

KLM optimaliseert capaciteit van flight simulators met Quintiq

De Nederlandse luchtvaartmaatschappij beschikt in Amsterdam over acht flight simulators die worden ingezet bij de training van piloten en andere bemanningsleden. Omdat de simulators ongeveer 15.000 trainingssessies per jaar toelaten, is het essentieel dat de Nederlandse luchtvaartmaatschappij die capaciteit ten volle kan benutten.

Heisterkamp rust 750 voertuigen uit met Transics boordcomputers

Heisterkamp Transportation Solutions is een snelgroeiende Nederlandse transporteur die actief is in heel Europa en daarvoor al sinds 2006 op fleetmanagementoplossingen (FMS) vertrouwt. De onderneming tekende nu een vierjarencontract voor een volledige FMS-upgrade.

Oceasoft lanceert OCEAlert om temperatuurgevoelige producten te monitoren

De aanbieder van draadloze oplossingen voor de monitoring van temperatuurgevoelige goederen biedt hiermee een nieuwe oplossing die het verlies van producten in de koudeketen moet helpen reduceren. Wanneer dataloggers van Oceasoft onvoorziene omstandigheden detecteren en rapporteren, stuurt OCEAlert, zowel overdag als ’s nachts, via een sms- of voicebericht een waarschuwing naar een vooraf bepaalde lijst met telefoonnummers.

PTC stelt nieuwe ThingWorx productieapplicaties voor

De nieuwe applicaties zijn ontwikkeld op basis van het Industrial IoT-platform ThingWorx, dat bedrijven technologieën en tools biedt om applicaties en augmented reality-ervaringen te ontwikkelen en uit te breiden. De applicaties maken deel uit van een nieuwe generatie van online Industrial IoT-applicaties en apps, zoals ThingWorx Navigate.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.