Paulig automatiseert proces voor ordermanagement met Esker

Internationale food and beverage-onderneming Paulig levert producten als koffiesoorten en dranken, Tex-Mex en kruiden, snacks en plantaardige opties. De merken van de onderneming zijn Paulig, Santa Maria, Risenta, Gold&Green en Poco Loco. Het bedrijf heeft zijn ordermanagementproces geautomatiseerd met de AI-gedreven oplossing voor ordermanagement van Esker. Om de businessprocessen te blijven verbeteren, zochten de in België gevestigde tak van Paulig en het Tex-Mex-merk Poco Loco naar een mondiale automatiseringsoplossing die niet-EDI-orderinvoer kan automatiseren, groeiende ordervolumes kan verwerken en kan worden geïntegreerd met het Microsoft Dynamics AX ERP-systeem.

Door de orderverwerking met Esker te automatiseren, wist Paulig de snelheid en efficiency van zijn ordermanagementproces te verbeteren. Orders uit verschillende landen (waaronder België, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk), worden elektronisch verwerkt, beheerd en gearchiveerd, waardoor de volledige cyclus voor alle betrokkenen wordt gestroomlijnd. Daarnaast worden de oplossing en interface van Esker door de klantenserviceafdeling goed ontvangen en aanvaarden gebruikers ze vrijwel onmiddellijk.
 
Een uitdaging voor Paulig waren de vele klanten die geen belangstelling hadden voor het omschakelen naar EDI of die ordervolumes hadden die te klein waren om daarin te investeren. Daarom had Paulig een flexibele oplossing nodig om te kunnen voldoen aan hun unieke behoeften, met inbegrip van orderformuliersjablonen. De klantenserviceafdeling wilde de orders zelf afhandelen zonder de input van klanten of zonder de klanten te moeten verzoeken om hun sjablonen aan te passen. Met Esker was dat mogelijk.
 
Zes maanden na de implementatie van de oplossing ligt Paulig op schema om zijn doelstelling te behalen: het automatiseren van 17.000 fax- en e-mailorders per jaar. De onderneming haalt daar voordelen uit zoals ‘lean’ groei (groeiende ordervolumes kunnen worden beheerd zonder het personeelsbestand te moeten uitbreiden), snellere orderverwerking, continuïteit van de business (de cloud-gebaseerde oplossing blijft operationeel), verbeterde klantervaring en elektronische archivering.
 
Het cloudgebaseerde platform en de infrastructuur van Esker hebben Paulig in staat gesteld de continuïteit van de business gedurende de pandemie te garanderen. Tijdens de overgang naar thuiswerken, kon de klantenserviceafdeling operationeel blijven en orders met vertrouwen verwerken in de wetenschap dat ieder order in de oplossing van Esker werd opgenomen en er geen orders verloren gingen.
 
Na het succesvolle project in België wil Paulig de oplossing voor ordermanagement van Esker ook gebruiken voor Santa Maria, een merk van Paulig in Zweden.

Foto: Paulig

Recente nieuwsberichten

Transportbedrijf Hermos automatiseert met MendriX

Hermos is als transportbedrijf gespecialiseerd in breekbare goederen en kent autoruitenspecialist Carglass en brouwerij Alken Maes als zijn grootste klanten. Momenteel heeft de transporteur net de opstartfase van de implementatie van MendriX achter de rug en maakt Hermos zich klaar voor de uitrol van MendriX Mobile.

UPS investeert in snellere verzending naar Frankrijk

UPS brengt verschillende verbeteringen aan in zijn netwerk en infrastructuur over land om de transittijden naar Frankrijk vanuit acht Europese landen te verkorten. Bijgevolg zou de transittijd voor de voordeligste dienstverlening van UPS over land – UPS Standard – met 24 uur worden ingekort.

Bol.com neemt mega logistiek centrum in gebruik

Het nieuwe fulfilment center in het Nederlandse Waalwijk beslaat 135.000m² (ca. 27 voetbalvelden) en biedt onderdak aan 1 miljoen verschillende artikelen (in totaal 7 miljoen items). Vanuit het fulfilment center zal de e-commercespeler weldra 8 miljoen klanten in Nederland en België bedienen.

Panalpina koopt het Nederlandse Interfresh Airfreight Handling

Interfresh, gevestigd op Schiphol, staat al ruim twintig jaar in voor de inklaring, import en export van bederfelijke goederen zoals groente, fruit, planten, bloemen, vlees en vis uit Afrika, Azië en Latijns-Amerika. Met de overname van Interfresh zet Panalpina een nieuwe belangrijke stap in de uitbouw van zijn wereldwijde Perishables Network, na de overname van Air Connection uit Kenia eerder dit jaar.

LGT kiest voor NaviTrans

LGT, gespecialiseerd in de logistieke verwerking en distributie van meubels in de Noordse landen, heeft voor NaviTrans gekozen als nieuw digitaal platform voor het beheer van al zijn transport- en magazijnverrichtingen. Met het nieuwe platform wil LGT de planning en de processen efficiënter maken.

Proximus verlengt contract met H.Essers tot 2026

Proximus heeft beslist de activiteiten van het Proximus Distribution Center in Courcelles te consolideren door zijn opslag- en distributieovereenkomst met H.Essers te verlengen tot minstens 2026. In het Belgische distributiecentrum, dat in 2011 werd opgericht, worden alle logistieke activiteiten van Proximus gecentraliseerd.

Groep Heylen plant logistiek project in haven van Gent

De vastgoedinvesteerder uit Herentals tekende een overeenkomst met het Havenbedrijf Gent om in de haven van Gent terreinen te ontwikkelen voor logistieke activiteiten. Het is de eerste keer dat de logistieke speler uit de Kempen voet aan de grond zet in de Gentse haven.

Segro koopt nieuw distributiecentrum NewLogic V in Tilburg

Het Britse vastgoedbedrijf Segro heeft het nieuwe distributiecentrum NewLogic V overgenomen van ontwikkelaar Dokvast uit Oisterwijk. Het distributiecentrum komt op bedrijventerrein Vossenberg-West II in de logistieke hotspot Tilburg. Het pand ligt strategisch tussen de distributiecentra NewLogic I en II, waar Nokia en Tesla in zijn gevestigd.

Transporeon Group wil team in Frankrijk met 40% uitbreiden

Voor eind 2017 wil Transporeon Frankrijk vijf nieuwe medewerkers aanwerven in commerciële en administratieve functies. Dat betekent een groei van 40% voor het personeelsbestand. Tegelijk verhuist de groep, actief in intelligente logistiek, zijn Franse kantoren naar La Défense, ten noordwesten van Parijs.

Hakka neemt EuroTransCon over

Hakka, een Antwerpse start-up voor containertransporteurs, wil met de overname van het rituitwisselingsplatform EuroTransCon verder investeren in de optimalisering van transportplanningen. EuroTransCon werd oorspronkelijk opgericht vanuit de noodzaak om een efficiënte rituitwisseling tussen collega’s te organiseren.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.