Paulig automatiseert proces voor ordermanagement met Esker

Internationale food and beverage-onderneming Paulig levert producten als koffiesoorten en dranken, Tex-Mex en kruiden, snacks en plantaardige opties. De merken van de onderneming zijn Paulig, Santa Maria, Risenta, Gold&Green en Poco Loco. Het bedrijf heeft zijn ordermanagementproces geautomatiseerd met de AI-gedreven oplossing voor ordermanagement van Esker. Om de businessprocessen te blijven verbeteren, zochten de in België gevestigde tak van Paulig en het Tex-Mex-merk Poco Loco naar een mondiale automatiseringsoplossing die niet-EDI-orderinvoer kan automatiseren, groeiende ordervolumes kan verwerken en kan worden geïntegreerd met het Microsoft Dynamics AX ERP-systeem.

Door de orderverwerking met Esker te automatiseren, wist Paulig de snelheid en efficiency van zijn ordermanagementproces te verbeteren. Orders uit verschillende landen (waaronder België, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk), worden elektronisch verwerkt, beheerd en gearchiveerd, waardoor de volledige cyclus voor alle betrokkenen wordt gestroomlijnd. Daarnaast worden de oplossing en interface van Esker door de klantenserviceafdeling goed ontvangen en aanvaarden gebruikers ze vrijwel onmiddellijk.
 
Een uitdaging voor Paulig waren de vele klanten die geen belangstelling hadden voor het omschakelen naar EDI of die ordervolumes hadden die te klein waren om daarin te investeren. Daarom had Paulig een flexibele oplossing nodig om te kunnen voldoen aan hun unieke behoeften, met inbegrip van orderformuliersjablonen. De klantenserviceafdeling wilde de orders zelf afhandelen zonder de input van klanten of zonder de klanten te moeten verzoeken om hun sjablonen aan te passen. Met Esker was dat mogelijk.
 
Zes maanden na de implementatie van de oplossing ligt Paulig op schema om zijn doelstelling te behalen: het automatiseren van 17.000 fax- en e-mailorders per jaar. De onderneming haalt daar voordelen uit zoals ‘lean’ groei (groeiende ordervolumes kunnen worden beheerd zonder het personeelsbestand te moeten uitbreiden), snellere orderverwerking, continuïteit van de business (de cloud-gebaseerde oplossing blijft operationeel), verbeterde klantervaring en elektronische archivering.
 
Het cloudgebaseerde platform en de infrastructuur van Esker hebben Paulig in staat gesteld de continuïteit van de business gedurende de pandemie te garanderen. Tijdens de overgang naar thuiswerken, kon de klantenserviceafdeling operationeel blijven en orders met vertrouwen verwerken in de wetenschap dat ieder order in de oplossing van Esker werd opgenomen en er geen orders verloren gingen.
 
Na het succesvolle project in België wil Paulig de oplossing voor ordermanagement van Esker ook gebruiken voor Santa Maria, een merk van Paulig in Zweden.

Foto: Paulig

Recente nieuwsberichten

Nieuwe locatie voor DB Schenker Zeevracht in Rotterdam

De zeevrachtafdeling van Schenker Logistics Nederland verhuist per 14 mei van de huidige locatie Rotterdam Botlek naar een nieuw kantoor aan de Scheepsbouwweg 65 in Rotterdam Heijplaat. De volgende jaren komen ook andere Benelux-vestigingen van Schenker in aanmerking voor verbeteringen en modernisering.

Toyota presenteert de nieuwe Traigo 80 elektrische heftruck voor zware toepassingen

Met het nieuwe gamma zware 80-volt trucks wil Toyota Material Handling een volwaardig alternatief bieden voor trucks met een contragewicht en een verbrandingsmotor. Het Traigo 80 gamma vervangt de huidige Traigo HT serie en bestaat uit modellen van 6, 7 en 8 ton, waarvan het laatste nu ook verkrijgbaar is met het lastzwaartepunt op 900 mm.

TGW Robotics implementeert een intralogistiek robotsysteem op slechts 150m2 bij Bosch en Siemens.

Sinds de oprichting van de joint venture in 1967, door Robert Bosch GmbH en Siemens AG, groeide BSH Hausgeräte GmbH uit van een Duitse exporteur tot de twee-na-grootste  producent van huishoudapparatuur wereldwijd . Op de BSH-site in Dillingen, Duitsland, implementeerde de onderneming een nieuw intralogistiek robotsysteem van TGW Robotics, dat slechts 150 vierkante meter inneemt.

Panasonic lanceert fully-rugged tablet met geïntegreerde Intel RealSense 3D-camera

De Panasonic Toughpad FZ-M1-tablet met geïntegreerde Intel RealSense 3D-camera is ontworpen om onderweg 3D-metingen uit te voeren en te verwerken. Het toestel kan in uiteenlopende sectorspecifieke toepassingen worden ingezet, waaronder optimalisering van magazijnruimtes, onderhoud van bedrijfs- en fabrieksgebouwen en eigendommen en wondcontrole in de gezondheidszorg.

CMA CGM koopt zich voor een kwart in Ceva Logistics in

De Franse rederij heeft een akkoord bereikt om een aandeel te verwerven van bijna 25 procent in logistiek dienstverlener Ceva Logistics, dat onlangs aankondigde naar de Zwitserse beurs te trekken.

Beumer Group lanceert BG Sorter

De nieuwste ontwikkeling van Beumer Group omvat zowel cross-belt sorteersystemen (BG Sorter CB) als tilt tray sorteersystemen (BG Sorter ET). De BG Sorter CB kan uiteenlopende items sorteren, zoals pakketten of goederen in zakken. Het ‘full cross belt design’ garandeert de maximale breedte van de band, waardoor klanten meer bruikbare bandoppervlakte ter beschikking hebben met dezelfde omvang van sorter.

Active Nutrition International brengt producten online met Descartes pixi* WMS

Active Nutrition International uit München heeft in Duitsland en Oostenrijk twee nieuwe webshops gelanceerd. Om de orderafhandeling voor zijn sportvoedingsmerken PowerBar en Dymatize te ondersteunen, maakt de onderneming gebruik van de Descartes pixi* Warehouse Management Solution.

Montea tekent nieuwe huurovereenkomsten voor Liege Airport en verwerft dc bij Roissy Charles de Gaulle

Zoals eerder bericht is Montea op Liege Airport gestart met de ontwikkeling van circa 20.000m² aan magazijnunits en bijhorende kantoren op de site Flexport City. In fase 1 en 2 wordt zo’n 12.200m² ontwikkeld waarvan 5.200m² al werd verhuurd aan Malysse-Sterima (fase 1).

Zwitsers bouwen aan ondergronds transportsysteem

In hun zoektocht naar een oplossing om de steeds groeiende verkeersstromen en de navenante kosten te vermijden, hebben enkele Zwitserse bedrijven samen het project Cargo Sous Terrain (CST) in het leven geroepen.

Nieuwe managing director voor Yusen Logistics Benelux

Per 25 juni 2018 treedt Bruno Jacques (44) bij Yusen Logistics in dienst als managing director voor de Benelux en de Nordics. Voor zijn indiensttreding bij Yusen Logistics bekleedde Bruno Jacques bijna negen jaar de functie van managing director België en Luxemburg bij Panalpina.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.