Paulig automatiseert proces voor ordermanagement met Esker

Internationale food and beverage-onderneming Paulig levert producten als koffiesoorten en dranken, Tex-Mex en kruiden, snacks en plantaardige opties. De merken van de onderneming zijn Paulig, Santa Maria, Risenta, Gold&Green en Poco Loco. Het bedrijf heeft zijn ordermanagementproces geautomatiseerd met de AI-gedreven oplossing voor ordermanagement van Esker. Om de businessprocessen te blijven verbeteren, zochten de in België gevestigde tak van Paulig en het Tex-Mex-merk Poco Loco naar een mondiale automatiseringsoplossing die niet-EDI-orderinvoer kan automatiseren, groeiende ordervolumes kan verwerken en kan worden geïntegreerd met het Microsoft Dynamics AX ERP-systeem.

Door de orderverwerking met Esker te automatiseren, wist Paulig de snelheid en efficiency van zijn ordermanagementproces te verbeteren. Orders uit verschillende landen (waaronder België, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk), worden elektronisch verwerkt, beheerd en gearchiveerd, waardoor de volledige cyclus voor alle betrokkenen wordt gestroomlijnd. Daarnaast worden de oplossing en interface van Esker door de klantenserviceafdeling goed ontvangen en aanvaarden gebruikers ze vrijwel onmiddellijk.
 
Een uitdaging voor Paulig waren de vele klanten die geen belangstelling hadden voor het omschakelen naar EDI of die ordervolumes hadden die te klein waren om daarin te investeren. Daarom had Paulig een flexibele oplossing nodig om te kunnen voldoen aan hun unieke behoeften, met inbegrip van orderformuliersjablonen. De klantenserviceafdeling wilde de orders zelf afhandelen zonder de input van klanten of zonder de klanten te moeten verzoeken om hun sjablonen aan te passen. Met Esker was dat mogelijk.
 
Zes maanden na de implementatie van de oplossing ligt Paulig op schema om zijn doelstelling te behalen: het automatiseren van 17.000 fax- en e-mailorders per jaar. De onderneming haalt daar voordelen uit zoals ‘lean’ groei (groeiende ordervolumes kunnen worden beheerd zonder het personeelsbestand te moeten uitbreiden), snellere orderverwerking, continuïteit van de business (de cloud-gebaseerde oplossing blijft operationeel), verbeterde klantervaring en elektronische archivering.
 
Het cloudgebaseerde platform en de infrastructuur van Esker hebben Paulig in staat gesteld de continuïteit van de business gedurende de pandemie te garanderen. Tijdens de overgang naar thuiswerken, kon de klantenserviceafdeling operationeel blijven en orders met vertrouwen verwerken in de wetenschap dat ieder order in de oplossing van Esker werd opgenomen en er geen orders verloren gingen.
 
Na het succesvolle project in België wil Paulig de oplossing voor ordermanagement van Esker ook gebruiken voor Santa Maria, een merk van Paulig in Zweden.

Foto: Paulig

Recente nieuwsberichten

Gefco werkt met Actility en Wakeo aan nieuwe track & trace oplossing voor motoren

Zodra motoren de fabriek verlaten, worden ze opgeslagen en op ‘cradles’ naar de dealervestigingen vervoerd. Een tekort aan cradles brengt extra kosten en problemen met zich mee voor het productiebeheer. De kisten zijn moeilijk te tracken, gaan soms verloren of worden gestolen.

E.Leclerc installeert Storepick van Vanderlande

De Franse retailreus E.Leclerc zal zijn nieuwe distributiecentrum Scadif, ten zuidoosten van Parijs, uitrusten met Storepick, een automatische orderpicking oplossing voor dozen van Vanderlande. Het project zal naar verwachting begin 2022 klaar zijn.

Trimble brengt rapporteringsmodule voor beter gebruik van boordcomputerdata

Met de nieuwe rapporteringsmodule van Trimble moeten transport- en logistieke bedrijven hun efficiëntie met behulp van boordcomputerdata verbeteren. De nieuwe module helpt fleetmanagers om informatie eenvoudig en duidelijker te bekijken en te analyseren teneinde hun processen te optimaliseren.

Dematic zorgt voor intelligent magazijnbeheer

Dematic lanceert iQ InSights, een Asset Performance Management- of APM- programma dat gegevens voor orderverwerking en magazijnbeheer intelligent met elkaar verbindt. Daarbij toont de software alle nuttige informatie in de vorm van real-time analyses, visualisaties en eventuele waarschuwingen.

Kardex Remstar LR35 groot succes in België

(advertorial) De introductie van de Kardex Remstar LR35 in België is zeer succesvol te noemen. Verschillende klanten uit diverse sectoren spreken enthousiast over de positieve effecten van de LR35 op de magazijnvloer. Chocolate World (Hans Bruyndonx) Het is nog beter dan ik had voorzien.

Nieuwe joint venture ‘DP World Liège Container Terminals SA’

Tercofin en DP World Inland gaan in Luik de krachten bundelen om een betere inland containerservice aan te bieden. De nieuwe joint venture ‘DP World Liège Container Terminals SA’ omvat zowel de Liège Container Terminal (LCT) van Tercofin als de terminal van DP World op Trilogiport in Luik.

FedEx boost intercontinentale handel met extra route VS-Dubai

Expresvervoerbedrijf FedEx Express heeft de frequentie van zijn Boeing 777F-vlucht tussen Memphis en Dubai opgevoerd om de intercontinentale handel tussen het Midden-Oosten en de VS makkelijker te maken. Bovendien gaan de vluchten op de route Memphis-Dubai ook over Europa, waardoor bedrijven meer toegang krijgen tot die belangrijke markt.

Delhaize en Euro Pool System winnen ‘Supply Chain Award - Project of the Year 2018’

Het project ‘The Reverse Logistics Distribution Centre of the Future’ is een samenwerking tussen Delhaize en Euro Pool System waarbij beide bedrijven erin slaagden het proces van retours uit de Delhaize-winkels te optimaliseren. De prijs van het publiek ging naar Wase Werkplaats/Muris.

Vente-Exclusive verdubbelt magazijnoppervlakte

De Belgische kledingwebshop Vente-Exclusive groeide de afgelopen tien jaar met gemiddeld twintig procent. Door die aanhoudende groei werd het magazijn in Lot te klein en is de oppervlakte ervan nu verdubbeld tot 12.000 vierkante meter. Ook de hoofdzetel in Ruisbroek is intussen te klein geworden.

Transporteurs uit Benelux koplopers in digitalisering

Ondanks de huidige problemen op transportgebied zijn vervoerders optimistisch over de toekomst, dat blijkt uit een enquête bij meer dan 1000 Europese wegvervoerders door Transporeon. Daarin polste Transporeon Group bij zijn vervoerders naar hun idee over de ontwikkelingen op de transportmarkt en hoe ze de toekomst zien evolueren.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.