Paulig automatiseert proces voor ordermanagement met Esker

Internationale food and beverage-onderneming Paulig levert producten als koffiesoorten en dranken, Tex-Mex en kruiden, snacks en plantaardige opties. De merken van de onderneming zijn Paulig, Santa Maria, Risenta, Gold&Green en Poco Loco. Het bedrijf heeft zijn ordermanagementproces geautomatiseerd met de AI-gedreven oplossing voor ordermanagement van Esker. Om de businessprocessen te blijven verbeteren, zochten de in België gevestigde tak van Paulig en het Tex-Mex-merk Poco Loco naar een mondiale automatiseringsoplossing die niet-EDI-orderinvoer kan automatiseren, groeiende ordervolumes kan verwerken en kan worden geïntegreerd met het Microsoft Dynamics AX ERP-systeem.

Door de orderverwerking met Esker te automatiseren, wist Paulig de snelheid en efficiency van zijn ordermanagementproces te verbeteren. Orders uit verschillende landen (waaronder België, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk), worden elektronisch verwerkt, beheerd en gearchiveerd, waardoor de volledige cyclus voor alle betrokkenen wordt gestroomlijnd. Daarnaast worden de oplossing en interface van Esker door de klantenserviceafdeling goed ontvangen en aanvaarden gebruikers ze vrijwel onmiddellijk.
 
Een uitdaging voor Paulig waren de vele klanten die geen belangstelling hadden voor het omschakelen naar EDI of die ordervolumes hadden die te klein waren om daarin te investeren. Daarom had Paulig een flexibele oplossing nodig om te kunnen voldoen aan hun unieke behoeften, met inbegrip van orderformuliersjablonen. De klantenserviceafdeling wilde de orders zelf afhandelen zonder de input van klanten of zonder de klanten te moeten verzoeken om hun sjablonen aan te passen. Met Esker was dat mogelijk.
 
Zes maanden na de implementatie van de oplossing ligt Paulig op schema om zijn doelstelling te behalen: het automatiseren van 17.000 fax- en e-mailorders per jaar. De onderneming haalt daar voordelen uit zoals ‘lean’ groei (groeiende ordervolumes kunnen worden beheerd zonder het personeelsbestand te moeten uitbreiden), snellere orderverwerking, continuïteit van de business (de cloud-gebaseerde oplossing blijft operationeel), verbeterde klantervaring en elektronische archivering.
 
Het cloudgebaseerde platform en de infrastructuur van Esker hebben Paulig in staat gesteld de continuïteit van de business gedurende de pandemie te garanderen. Tijdens de overgang naar thuiswerken, kon de klantenserviceafdeling operationeel blijven en orders met vertrouwen verwerken in de wetenschap dat ieder order in de oplossing van Esker werd opgenomen en er geen orders verloren gingen.
 
Na het succesvolle project in België wil Paulig de oplossing voor ordermanagement van Esker ook gebruiken voor Santa Maria, een merk van Paulig in Zweden.

Foto: Paulig

Recente nieuwsberichten

iFacto Group opent vestiging in Kortrijk

iFacto, implementatiepartner voor ERP, CRM en e-commerce-software gebaseerd op Microsoft Dynamics 365, NAV of AX, ambieert voor de komende vijf jaar niet alleen verdere groei, maar wil zich bovendien in West-Vlaamse grond verankeren. Daartoe opent het in 2019 een extra vestiging in Kortrijk.

CooperVision focust op de toekomst met Savoye

CooperVision, producent en distributeur van zachte contactlenzen, bedient vanuit zijn distributiecentrum in het Belgische Herstal dagelijks klanten van Scandinavië tot het zuiden van Italië. Het paneuropese dc telt 120.000 referenties en behandelt 30.000 bestellingen per dag, die worden geleverd volgens het D+1 of D+2 principe.

Cargill en Skretting passen deeleconomie in logistiek toe

De twee Noorse concurrenten Cargill en Skretting zullen voortaan onder de naam ‘Fjordfrende’ (fjordvriend) samenwerken voor de aanvoer van vis in Noorwegen. Concreet houdt de samenwerking in dat beide bedrijven eenzelfde vloot van schepen zullen delen, in plaats van elk afzonderlijk met eigen schepen langs de Noorse kust te varen.

Slagvaste kunststofbak? Het bestaat!

(Advertorial) Niet alle kunststoffen zijn even sterk! Of het nu gaat om polypropyleen, polyethyleen, PVC of polycarbonaat, de keuze is enorm. Belangrijk met betrekking tot de kwaliteitsnormen van kunststofgranulaat is de naleving van toleranties, bijvoorbeeld de slagvastheid, stijfheid, weerstand, enz.

Xavier Verhaeghe wordt hoofd van PwC’s Technology Consulting

Op 1 maart 2019 treedt Xavier Verhaeghe toe als partner bij PwC Belgium, waar hij de praktijk van Technology Consulting zal leiden. Hij heeft 26 jaar ervaring op het vlak van digitale en datagestuurde innovatie, cloudtransformatie, opkomende technologieën, bedrijfsapplicaties (CRM, ERP, SCM enz.

Nieuw warehouse en hoofdkantoor voor Yusen Logistics Benelux

Yusen Logistics Benelux betrekt op korte termijn een nieuw logistiek centrum in Moerdijk. Het recent opgeleverde multi-customer warehouse heeft een oppervlakte van ca. 30.000m², aangevuld met ca. 900m² kantooroppervlakte. Toegang tot het warehouse wordt verschaft via 30 laaddokken.

Van Moer Logistics neemt Antwerp East NV Terminal over van DP World

De terminal van Antwerp East is strategisch gelegen langs het Albertkanaal in het hart van de snelgroeiende industriezone in Grobbendonk. In 2013 werd de terminal als een greenfield ontwikkeling gelanceerd en de voorbije jaren heeft de terminal zich ontwikkeld als inland hub voor maritieme containertrafieken.

Renewi vangt volumestijging van 50% op met Transporeon

In zijn zoektocht naar meer supply chain efficiency besloot Renewi het cloud-gebaseerde logistieke platform van Transporeon in te zetten. Dat was o.a. nodig om een volumestijging van vijftig procent te kunnen verwerken. Renewi is een nieuw bedrijf voor afvalinzameling en -verwerking, ontstaan uit de fusie van Shanks en Van Gansewinkel.

Texet Benelux investeert in AutoStore systeem van Swisslog

Texet Benelux is leverancier van bedrijfs- en werkkledij en promotioneel textiel. Daarnaast biedt het bedrijf design, maatwerk en personalisatie van de stockproducten die in het warehouse in Aarschot op voorraad worden gehouden. Onlangs besloot Texet Benelux zijn bestaande pand uit te breiden.

Jungheinrich sluit joint venture voor verkoop van reserve-onderdelen

De Duitse leverancier van intralogistieke oplossingen gaat een joint venture aan met de groep Fricke uit Heeslingen (Nedersaksen) voor de internationale verkoop van reserve-onderdelen. Fricke is sinds 1923 actief in de internationale handel in reserve-onderdelen, landbouwmachines, bedrijfsvoertuigen en tuintechnologie.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.