Paulig automatiseert proces voor ordermanagement met Esker

Internationale food and beverage-onderneming Paulig levert producten als koffiesoorten en dranken, Tex-Mex en kruiden, snacks en plantaardige opties. De merken van de onderneming zijn Paulig, Santa Maria, Risenta, Gold&Green en Poco Loco. Het bedrijf heeft zijn ordermanagementproces geautomatiseerd met de AI-gedreven oplossing voor ordermanagement van Esker. Om de businessprocessen te blijven verbeteren, zochten de in België gevestigde tak van Paulig en het Tex-Mex-merk Poco Loco naar een mondiale automatiseringsoplossing die niet-EDI-orderinvoer kan automatiseren, groeiende ordervolumes kan verwerken en kan worden geïntegreerd met het Microsoft Dynamics AX ERP-systeem.

Door de orderverwerking met Esker te automatiseren, wist Paulig de snelheid en efficiency van zijn ordermanagementproces te verbeteren. Orders uit verschillende landen (waaronder België, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk), worden elektronisch verwerkt, beheerd en gearchiveerd, waardoor de volledige cyclus voor alle betrokkenen wordt gestroomlijnd. Daarnaast worden de oplossing en interface van Esker door de klantenserviceafdeling goed ontvangen en aanvaarden gebruikers ze vrijwel onmiddellijk.
 
Een uitdaging voor Paulig waren de vele klanten die geen belangstelling hadden voor het omschakelen naar EDI of die ordervolumes hadden die te klein waren om daarin te investeren. Daarom had Paulig een flexibele oplossing nodig om te kunnen voldoen aan hun unieke behoeften, met inbegrip van orderformuliersjablonen. De klantenserviceafdeling wilde de orders zelf afhandelen zonder de input van klanten of zonder de klanten te moeten verzoeken om hun sjablonen aan te passen. Met Esker was dat mogelijk.
 
Zes maanden na de implementatie van de oplossing ligt Paulig op schema om zijn doelstelling te behalen: het automatiseren van 17.000 fax- en e-mailorders per jaar. De onderneming haalt daar voordelen uit zoals ‘lean’ groei (groeiende ordervolumes kunnen worden beheerd zonder het personeelsbestand te moeten uitbreiden), snellere orderverwerking, continuïteit van de business (de cloud-gebaseerde oplossing blijft operationeel), verbeterde klantervaring en elektronische archivering.
 
Het cloudgebaseerde platform en de infrastructuur van Esker hebben Paulig in staat gesteld de continuïteit van de business gedurende de pandemie te garanderen. Tijdens de overgang naar thuiswerken, kon de klantenserviceafdeling operationeel blijven en orders met vertrouwen verwerken in de wetenschap dat ieder order in de oplossing van Esker werd opgenomen en er geen orders verloren gingen.
 
Na het succesvolle project in België wil Paulig de oplossing voor ordermanagement van Esker ook gebruiken voor Santa Maria, een merk van Paulig in Zweden.

Foto: Paulig

Recente nieuwsberichten

Gobo Transport & Logistics neemt Wijsen Logistics over

Gobo Transport & Logistics uit Lanaken neemt zijn Nederlandse collega Wijsen Logistics uit Maastricht over. Gobo is gespecialiseerd op Frankrijk, Wijsen is Zwitserland-specialist. Vanwege de geografische spreiding, kunnen beide landen en bedrijven elkaar naar eigen zeggen perfect aanvullen.

NewCold bouwt tweede coldstore in Frankrijk

NewCold, een geïntegreerde dienstverlener voor cold-chain logistiek in Nederland, is samen met het Nederlandse bouwbedrijf B-Built gestart met de bouw van een tweede geautomatiseerd vrieshuis op Franse bodem. Na Argentan (tussen Caen en Le Mans) is Montauban-de-Bretagne, nabij Rennes, aan de beurt.

Snel Shared Logistics komt in handen van Vos Logistics

Logistiek dienstverlener Vos Logistics, met hoofdvestiging in het Nederlandse Oss, wil zijn marktpositie verstevigen door honderd procent van de aandelen van Snel Shared Logistics uit Woerden over te nemen. Momenteel buigen de betrokken Nederlandse autoriteiten zich nog over het voorstel tot overname, maar naar verwachting zal de overname tegen het eind van het jaar een feit zijn.

Westfort vernieuwt intralogistiek om slimste vleesbedrijf te worden

Met de ambitie ‘het slimste vleesbedrijf ter wereld’ te worden, heeft het Nederlandse vleesbedrijf Westfort Inther Group in de arm genomen om zijn interne logistiek te verbeteren en verder uit te breiden. De huidige locatie van Westfort in IJsselstein zal worden uitgebreid met een centrale verwerkingslocatie en geïntegreerde invries‐ en vriesopslag met een oppervlakte van maar liefst 38.000m².

Schoeller Allibert introduceert duurzame BaYoPal pallet

De nieuwe robuuste BaYoPal pallet is ontworpen voor gebruik in veeleisende industriële en logistieke omgevingen. Met de BaYoPal richt Schoeller Allibert zich dan ook tot alle sectoren, zoals Food & Beverage, retail, pooling, landbouw, de automobielindustrie, enz.

Shippeo vestigt zich in Scandinavië

Shippeo, aanbieder van supply chain visibility oplossingen, breidt zijn wereldwijde bereik uit met de opening van een nieuw kantoor in het centrum van Stockholm. Vanuit die centraal gelegen locatie wil Shippeo de hele Scandinavische markt bedienen.

Still stelt TrolleyMover voor

Routetreinen winnen aan populariteit. Steeds vaker worden ook kleine ladingdragers via een routetreinconcept getransporteerd. Daarom heeft Still het aanbod aan routetrein-oplossingen uitgebreid met een reeks gestandaardiseerde stellingtrolleys met verschillende uitrustingsmogelijkheden.

Interroll breidt Modular Pallet Conveyor platform uit

Het Modular Pallet Conveyor (MPP) platform van Interroll is een flexibel modulair systeem voor het intern transport van pallets. Interroll breidt het platform nu uit met een nieuwe stapelkraan voor dynamische opslag en een transfer car. Deze moeten zorgen voor de snelle en veilige opslag en retrieval van tot honderd pallets per uur.

AB InBev stuurt e-trucks naar Belgische steden

AB InBev zet voluit in op ecologie. Zo wil de brouwerij als eerste onderneming in België elektrische trucks inzetten om steden te beleveren. De eerste e-truck – van vrachtwagenconstructeur MAN – wordt deze week al bij AB InBev in Leuven geleverd.

Iptor lanceert AI chatbot ‘Sara’

Sara, de chatbot van softwareleverancier Iptor Supply Chain Systems, maakt gebruik van artificiële intelligentie en moet klanten gedetailleerd, real-time, big data gedreven inzicht geven in hun Iptor DC1 en IP1 ERP-platformen. Sara leent zich met name voor dienstenbedrijven voor wie customer support een kritische succesfactor is.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.