Paulig automatiseert proces voor ordermanagement met Esker

Internationale food and beverage-onderneming Paulig levert producten als koffiesoorten en dranken, Tex-Mex en kruiden, snacks en plantaardige opties. De merken van de onderneming zijn Paulig, Santa Maria, Risenta, Gold&Green en Poco Loco. Het bedrijf heeft zijn ordermanagementproces geautomatiseerd met de AI-gedreven oplossing voor ordermanagement van Esker. Om de businessprocessen te blijven verbeteren, zochten de in België gevestigde tak van Paulig en het Tex-Mex-merk Poco Loco naar een mondiale automatiseringsoplossing die niet-EDI-orderinvoer kan automatiseren, groeiende ordervolumes kan verwerken en kan worden geïntegreerd met het Microsoft Dynamics AX ERP-systeem.

Door de orderverwerking met Esker te automatiseren, wist Paulig de snelheid en efficiency van zijn ordermanagementproces te verbeteren. Orders uit verschillende landen (waaronder België, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk), worden elektronisch verwerkt, beheerd en gearchiveerd, waardoor de volledige cyclus voor alle betrokkenen wordt gestroomlijnd. Daarnaast worden de oplossing en interface van Esker door de klantenserviceafdeling goed ontvangen en aanvaarden gebruikers ze vrijwel onmiddellijk.
 
Een uitdaging voor Paulig waren de vele klanten die geen belangstelling hadden voor het omschakelen naar EDI of die ordervolumes hadden die te klein waren om daarin te investeren. Daarom had Paulig een flexibele oplossing nodig om te kunnen voldoen aan hun unieke behoeften, met inbegrip van orderformuliersjablonen. De klantenserviceafdeling wilde de orders zelf afhandelen zonder de input van klanten of zonder de klanten te moeten verzoeken om hun sjablonen aan te passen. Met Esker was dat mogelijk.
 
Zes maanden na de implementatie van de oplossing ligt Paulig op schema om zijn doelstelling te behalen: het automatiseren van 17.000 fax- en e-mailorders per jaar. De onderneming haalt daar voordelen uit zoals ‘lean’ groei (groeiende ordervolumes kunnen worden beheerd zonder het personeelsbestand te moeten uitbreiden), snellere orderverwerking, continuïteit van de business (de cloud-gebaseerde oplossing blijft operationeel), verbeterde klantervaring en elektronische archivering.
 
Het cloudgebaseerde platform en de infrastructuur van Esker hebben Paulig in staat gesteld de continuïteit van de business gedurende de pandemie te garanderen. Tijdens de overgang naar thuiswerken, kon de klantenserviceafdeling operationeel blijven en orders met vertrouwen verwerken in de wetenschap dat ieder order in de oplossing van Esker werd opgenomen en er geen orders verloren gingen.
 
Na het succesvolle project in België wil Paulig de oplossing voor ordermanagement van Esker ook gebruiken voor Santa Maria, een merk van Paulig in Zweden.

Foto: Paulig

Recente nieuwsberichten

DB Schenker lanceert digitaal boekingsplatform

Via het platform ‘Connect 4 land’ biedt DB Schenker zijn zakelijke klanten voortaan online toegang tot zijn landtransportdiensten. Met een paar muisklikken kunnen klanten via Connect 4 land prijzen berekenen en direct boeken. Het proces om goederen te verzenden is volgens DB Schenker eenvoudig en transparant en klanten kunnen rekenen op een snelle levering.

Manhattan Associates benoemd tot een leider in Gartner’s Magic Quadrant voor TMS

Manhattan Associates maakt bekend dat het met zijn TMS-oplossing benoemd is tot een leider in Gartner Inc.’s Magic Quadrant voor transportmanagementsystemen.

IPP implementeert IoT-oplossing van Global Tracks

De Nederlandse aanbieder van IoT-oplossingen, Global Tracks levert een IoT-oplossing voor pallets aan Europese palletpooler IPP: de ‘connected pallet’. Met de IoT-oplossing krijgt IPP inzicht in de tripdata van de pallets. Daarnaast zorgt de ingebouwde module van de slimme pallet voor digitalisering van alle dispatchdata die nu op traditionele wijze bij en door klanten worden verzameld.

Hoe verstuurt u duurzaam en flexibel naar online retailers?

U verstuurt producten naar fysieke en online retailers? Wij begrijpen dat dat best complex kan zijn. Vertragingen, retours, product- en verpakkingsschade kunt u missen als kiespijn. Bovendien speelt ook duurzaamheid een  grote rol bij het succes van e-commerce.

4 voordelen van CHEP voor uw e-commerce

De voorbije maanden is gebleken dat een flexibele supply chain essentieel is voor e-commerce om te kunnen reageren op onverwachte veranderingen in de markt. Met CHEP bent u zeker van kwalitatieve pallets, waar en wanneer u ze nodig hebt. Transporteer uw producten naar online retailers op blauwe pallets zonder palletruil, retourtransporten en verborgen kosten.

Werkgelegenheid in Transport & Logistiek zou stabiel blijven

Terwijl werkgevers in heel wat sectoren banenverlies verwachten als gevolg van de coronacrisis, melden werkgevers in de bouwsector, de maakindustrie en transport & logistiek licht positieve nettotewerkstellingsprognoses. Dat blijkt uit de nieuwste Barometer voor de Tewerkstellingsvooruitzichten van ManpowerGroup.

Lineas verhoogt capaciteit voor continuïteit van goederenvervoer bij laag waterpeil Rijn

Nu het waterpeil van de Rijn het laagst in vijf jaar tijd staat, heeft private spoorvrachtoperator Lineas een oplossing uitgewerkt om te voorkomen dat er een herhaling komt van de situatie in 2018. Toen legden de lage waterstanden van de Rijn de binnenscheepvaart meerdere weken lam.

Dirk Van den Bosch nieuwe CEO DP World Antwerp

Met ingang van 1 juli 2020 wordt Dirk Van den Bosch de nieuwe CEO van DP World Antwerp Gateway, Empty Depot Services en de andere operationele vestigingen in België. Daarmee volgt hij Rob Harrison op, die aangesteld werd als nieuwe vice president van DP World Inland and Logistics voor de Europese en Russische regio.

Recht van antwoord

Het bericht met de titel ‘JBC stopt samenwerking met Hytchers nu TLV rechtszaak wint’, dat we in onze nieuwsbrief van dinsdag 2 juni 2020 publiceerden, is niet correct. De rechter heeft zich immers nog niet uitgesproken. Zowel JBC als Hytchers eisen dan ook een onmiddellijke rechtzetting.

Heylen Warehouses en North Sea Port bouwen Ghent Logistic Campus

Logistiek vastgoedontwikkelaar en investeerder Heylen Warehouses uit Herentals is gestart met de bouw van zijn grootste project in België tot nog toe: Ghent Logistic Campus. De nieuwe logistieke site is gelegen in de Gentse haven, North Sea Port, op het bedrijventerrein Rieme-Noord.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.