Paulig automatiseert proces voor ordermanagement met Esker

Internationale food and beverage-onderneming Paulig levert producten als koffiesoorten en dranken, Tex-Mex en kruiden, snacks en plantaardige opties. De merken van de onderneming zijn Paulig, Santa Maria, Risenta, Gold&Green en Poco Loco. Het bedrijf heeft zijn ordermanagementproces geautomatiseerd met de AI-gedreven oplossing voor ordermanagement van Esker. Om de businessprocessen te blijven verbeteren, zochten de in België gevestigde tak van Paulig en het Tex-Mex-merk Poco Loco naar een mondiale automatiseringsoplossing die niet-EDI-orderinvoer kan automatiseren, groeiende ordervolumes kan verwerken en kan worden geïntegreerd met het Microsoft Dynamics AX ERP-systeem.

Door de orderverwerking met Esker te automatiseren, wist Paulig de snelheid en efficiency van zijn ordermanagementproces te verbeteren. Orders uit verschillende landen (waaronder België, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk), worden elektronisch verwerkt, beheerd en gearchiveerd, waardoor de volledige cyclus voor alle betrokkenen wordt gestroomlijnd. Daarnaast worden de oplossing en interface van Esker door de klantenserviceafdeling goed ontvangen en aanvaarden gebruikers ze vrijwel onmiddellijk.
 
Een uitdaging voor Paulig waren de vele klanten die geen belangstelling hadden voor het omschakelen naar EDI of die ordervolumes hadden die te klein waren om daarin te investeren. Daarom had Paulig een flexibele oplossing nodig om te kunnen voldoen aan hun unieke behoeften, met inbegrip van orderformuliersjablonen. De klantenserviceafdeling wilde de orders zelf afhandelen zonder de input van klanten of zonder de klanten te moeten verzoeken om hun sjablonen aan te passen. Met Esker was dat mogelijk.
 
Zes maanden na de implementatie van de oplossing ligt Paulig op schema om zijn doelstelling te behalen: het automatiseren van 17.000 fax- en e-mailorders per jaar. De onderneming haalt daar voordelen uit zoals ‘lean’ groei (groeiende ordervolumes kunnen worden beheerd zonder het personeelsbestand te moeten uitbreiden), snellere orderverwerking, continuïteit van de business (de cloud-gebaseerde oplossing blijft operationeel), verbeterde klantervaring en elektronische archivering.
 
Het cloudgebaseerde platform en de infrastructuur van Esker hebben Paulig in staat gesteld de continuïteit van de business gedurende de pandemie te garanderen. Tijdens de overgang naar thuiswerken, kon de klantenserviceafdeling operationeel blijven en orders met vertrouwen verwerken in de wetenschap dat ieder order in de oplossing van Esker werd opgenomen en er geen orders verloren gingen.
 
Na het succesvolle project in België wil Paulig de oplossing voor ordermanagement van Esker ook gebruiken voor Santa Maria, een merk van Paulig in Zweden.

Foto: Paulig

Recente nieuwsberichten

Katoen Natie stapt over naar SaaS-oplossing van Oracle

Katoen Natie gaat zijn financiële en aankoopprocessen voortaan beheren en integreren in Oracle Cloud ERP. De SaaS-oplossing van Oracle moet de logistiek dienstverlener helpen de bedrijfsprocessen van alle entiteiten en activiteiten te optimaliseren.

Flanders Make ontwikkelt autonome machines voor landbouw en industrie

Het strategisch onderzoekscentrum Flanders Make ontwikkelde de eerste zelfrijdende tractor in ons land die allerlei taken van de landbouwer kan overnemen. Daarmee is een tractor die zonder bestuurder over een veld rijdt en daar zelfstandig aan de slag gaat over enkele jaren realiteit.

Trimble biedt Video Intelligence voor veiliger transport op Europese wegen

Trimble wil met zijn Video Intelligence-oplossing transportbedrijven in staat stellen de veiligheid op de Europese wegen te verbeteren. Vlooteigenaren kunnen ongevallen reconstrueren met videobeelden van extern gerichte breedhoekcamera’s om ze te helpen beschermen in geval van een ongeval.

Digitale transformatie wordt een must voor bedrijven

NTT Ltd., wereldwijd leverancier van technologiediensten, publiceert met het rapport ‘Future Disrupted: 2021’ zijn voorspellingen voor de technologietrends van volgend jaar. Die trends zijn gebaseerd op belangrijke technologische evoluties die verandering zullen aansturen en op de essentiële inzichten van de NTT-experts.

Vernieuwde ‘STREAM Goederenvervoer’ belicht impact van batterijproductie op CO2-uitstoot

Onderzoeksbureau CE Delft heeft in opdracht van Topsector Logistiek een update verzorgd van het handboek STREAM Goederenvervoer. Deze vernieuwde editie brengt ook in kaart wat de impact is van batterijproductie op de CO2-emissies tijdens de levenscyclus van elektrische vrachtvoertuigen.

Dutch Flower Group digitaliseert inkoopproces met SAP Commerce Cloud

Dutch Flower Group (DFG) is met meer dan dertig individuele handelsbedrijven de grootste exporteur van planten en bloemen ter wereld. Via de klanten van DFG vinden iedere week gemiddeld 75 miljoen bloemen, 10 miljoen boeketten en 10 miljoen planten hun weg naar consumenten wereldwijd.

Werk snel en veilig met een rollenbaansysteem van Vanas

De tweede golf van de Corona crisis slaat hard toe. Het is belangrijk dat u uw werknemers kan beschermen. Een rollenbaansysteem kan helpen om uw medewerkers te beschermen en tegelijk uw productiviteit te verhogen. Zo kunnen de activiteit uw magazijn, zelfs met een lagere bezetting, nog steeds efficiënt blijven door gaan.

Rewe breidt dc in Neu-Isenburg uit met Witron

Supermarktketen Rewe voorziet sinds begin 2015 meer dan 6500 klanten in heel Duitsland van 17.500 verschillende droge producten vanuit het distributiecentrum in Neu-Isenburg. Om flexibel te kunnen inspelen op het dynamische koopgedrag van vandaag optimaliseert Rewe zijn volledige toeleveringsketenproces van grootformaat producten met een lage omloopsnelheid.

COVID-19 doet Rutges Cargo Europe versneld uitbreiden

Rutges Cargo Europe B.V. legt zich toe op GDP-Pharma-transporten, TAPA-transport en -opslag en in specialistisch transport voor o.a. de aerospace en semiconductors. Om in te spelen op de actuele COVID-19-ontwikkelingen, het aankomende vaccin en de groeiende vraag vanuit de markt, investeert de onderneming in de uitbreiding van haar bestaande wagenpark en in de bouw van een nieuw GDP-Pharma warehouse van ruim 4.000m².

Leverancierskoppeling LetMeShip voor meer transparantie in kosten en acties

Ruim 20 jaar biedt de multi carrier koeriersdienst LetMeShip een reeks functies om gedecentraliseerde verzendprocessen te harmoniseren, kosten te verlagen en tijd te besparen. Tot nu toe was het een grote uitdaging om leveranciers bij het volledige verzendproces te betrekken en transparantie te behouden over de kosten en alle processen bij het importeren van goederen, pallets of documenten.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.