Paulig automatiseert proces voor ordermanagement met Esker

Internationale food and beverage-onderneming Paulig levert producten als koffiesoorten en dranken, Tex-Mex en kruiden, snacks en plantaardige opties. De merken van de onderneming zijn Paulig, Santa Maria, Risenta, Gold&Green en Poco Loco. Het bedrijf heeft zijn ordermanagementproces geautomatiseerd met de AI-gedreven oplossing voor ordermanagement van Esker. Om de businessprocessen te blijven verbeteren, zochten de in België gevestigde tak van Paulig en het Tex-Mex-merk Poco Loco naar een mondiale automatiseringsoplossing die niet-EDI-orderinvoer kan automatiseren, groeiende ordervolumes kan verwerken en kan worden geïntegreerd met het Microsoft Dynamics AX ERP-systeem.

Door de orderverwerking met Esker te automatiseren, wist Paulig de snelheid en efficiency van zijn ordermanagementproces te verbeteren. Orders uit verschillende landen (waaronder België, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk), worden elektronisch verwerkt, beheerd en gearchiveerd, waardoor de volledige cyclus voor alle betrokkenen wordt gestroomlijnd. Daarnaast worden de oplossing en interface van Esker door de klantenserviceafdeling goed ontvangen en aanvaarden gebruikers ze vrijwel onmiddellijk.
 
Een uitdaging voor Paulig waren de vele klanten die geen belangstelling hadden voor het omschakelen naar EDI of die ordervolumes hadden die te klein waren om daarin te investeren. Daarom had Paulig een flexibele oplossing nodig om te kunnen voldoen aan hun unieke behoeften, met inbegrip van orderformuliersjablonen. De klantenserviceafdeling wilde de orders zelf afhandelen zonder de input van klanten of zonder de klanten te moeten verzoeken om hun sjablonen aan te passen. Met Esker was dat mogelijk.
 
Zes maanden na de implementatie van de oplossing ligt Paulig op schema om zijn doelstelling te behalen: het automatiseren van 17.000 fax- en e-mailorders per jaar. De onderneming haalt daar voordelen uit zoals ‘lean’ groei (groeiende ordervolumes kunnen worden beheerd zonder het personeelsbestand te moeten uitbreiden), snellere orderverwerking, continuïteit van de business (de cloud-gebaseerde oplossing blijft operationeel), verbeterde klantervaring en elektronische archivering.
 
Het cloudgebaseerde platform en de infrastructuur van Esker hebben Paulig in staat gesteld de continuïteit van de business gedurende de pandemie te garanderen. Tijdens de overgang naar thuiswerken, kon de klantenserviceafdeling operationeel blijven en orders met vertrouwen verwerken in de wetenschap dat ieder order in de oplossing van Esker werd opgenomen en er geen orders verloren gingen.
 
Na het succesvolle project in België wil Paulig de oplossing voor ordermanagement van Esker ook gebruiken voor Santa Maria, een merk van Paulig in Zweden.

Foto: Paulig

Recente nieuwsberichten

SAS Cargo integreert Cargo Portal platform van Unisys in digitaal aanbod

SAS Cargo Group en IT-bedrijf Unisys Corporation hebben hun jarenlange partnership uitgebreid. Concreet houdt dat in dat de luchtvaartmaatschappij voortaan haar luchtvrachtdiensten ook via het Cargo Portal-platform van Unisys aanbiedt. Cargo Portal is een populair boekingsportaal voor luchtvracht via verschillende maatschappijen.

Savoye sluit strategisch partnership met Scott

Savoye, een wereldwijde speler op het vlak van opslag en materials handling systemen, kondigt een strategische alliantie aan met Scott Technology, gespecialiseerd in de ontwikkeling van geautomatiseerde- en robotoplossingen. Door de samenwerking zal het Nieuw-Zeelandse Scott zijn aanbod in materials handling en intralogistieke systemen kunnen uitbreiden met o.a.

Spoorverbinding tussen Liège Trilogiport en China volledig operationeel

Op 8 december 2020 verwelkomde Liège Trilogiport de eerste trein die rechtstreeks uit Yiwu kwam, een stad in de provincie Zheijang in het oosten van China. Daarmee is de spoorverbinding tussen het multimodale platform Liège Trilogiport en China volledig operationeel.

Capaciteit van wegtransport op de Europese spotmarkt stijgt terwijl de prijzen dalen

Het wegtransport steeg in november 2020 met 16,8%, in vergelijking met de maand ervoor. De index van de Europese spotmarkt staat nu op 102,8 punten. In vergelijking met november 2019, is er momenteel minder capaciteit beschikbaar op de markt (-19,6%).

Ravas stelt nieuwe versie van WeightsApp voor

Ravas, gespecialiseerd in mobiele weegoplossingen, zorgde onlangs voor een update van de Ravas WeightsApp, een app om slimmer te werken met een mobiel weegsysteem. Deze nieuwe en verbeterde versie is nu beschikbaar voor download. In magazijnen komt het wel vaker voor dat de indicator van het mobiele weegsysteem te ver van de medewerker verwijderd is om deze direct te kunnen aflezen.

Europese tak van ArcelorMittal implementeert Oracle Transportation Management Cloud

Staal- en mijnbouwgigant ArcelorMittal gaat de logistieke bedrijfsprocessen van zijn grootste Europese tak, ArcelorMittal Europe - Flat Products, transformeren met Oracle Transportation Management Cloud. In kader van het project zullen de staalfabrieken van het bedrijf in België, Frankrijk, Duitsland, Spanje en Polen voortaan werken met één enkel transportmanagementsysteem dat alle aspecten van de logistieke bedrijfsprocessen omvat: logistieke netwerkmodellering, tactische planning, logistiek orderbeheer, transportplanning, uitvoering en zichtbaarheid, beheer van transportevenementen, vrachtafhandeling en bedrijfsanalyse.

Siemens introduceert decentraal aandrijfsysteem voor transportbanden

Met de Sinamics G115D presenteert Siemens een nieuw, compact en krachtig aandrijfsysteem dat specifiek ontworpen is voor horizontale transportbandtoepassingen. Het aandrijfsysteem omvat een motor, frequentieomvormer en aandrijving in één eenheid en wordt aangeboden in twee versies: wandgemonteerd en motorgemonteerd.

Van Moer Logistics ondersteunt diverse logistieke diensten met nieuw WMS

Sinds medio oktober stroomlijnt Van Moer Logistics de complexe flows van twee van zijn klanten met een nieuwe warehouse management oplossing. Na een succesvol implementatietraject bij Transmare in juli, worden nu ook de processen van Overstock Garden beheerd met het WMS van Elevate-IT uit Kontich, partner van Boltrics Professionals.

Productvisualisatie kan kwaliteit van picking met 20% verhogen

Bijna de helft van alle magazijnkosten zijn toe te schrijven aan de orderpicking. Fouten tijdens de picking kunnen die kosten nog eens opdrijven. Daarom streeft pick-by-vision-provider Picavi ernaar het orderverzamelen te verbeteren met een gebruikersinterface die is afgestemd op de behoeften van de gebruiker.

Dematic gaat nieuw nationaal dc voor Woolworths in Sydney automatiseren

Dematic, aanbieder van oplossingen voor magazijnautomatisering, is geselecteerd door Primary Connect, het supply chain onderdeel van de Australische supermarktketen Woolworths Group, om een geavanceerd geautomatiseerd afhandelingssysteem te leveren voor het nieuwe nationale distributiecentrum (NDC) in Moorebank Logistics Park, Sydney.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.