Online retailer Wehkamp gaat retourkosten invoeren

De Nederlandse webwinkel Wehkamp is van plan op korte termijn retourkosten aan te rekenen voor pakketten die naar het magazijn in Zwolle worden teruggestuurd. De retourafdeling van Wehkamp ontvangt dagelijks 50.000 retourartikelen van klanten, liet CEO Graham Harris aan verschillende Nederlandse media weten. Door klanten te laten betalen voor het terugsturen van bestellingen die niet bevallen, hoopt de webwinkel die enorme hoeveelheid terug te dringen.

Wie een zending retour stuurt, zal in eerste instantie vijftig cent per teruggestuurd artikel moeten betalen. Dat bedrag is volgens de CEO trouwens niet kostendekkend, want de verwerking van één geretourneerd artikel kost Wehkamp twee euro. De online consument betaalt m.a.w. een kleine tegemoetkoming voor die kosten. Mocht vijftig cent niet afdoende blijken te helpen, sluit Graham Harris evenwel niet uit dat het bedrag nog kan worden verhoogd.
 
Wehkamp is niet de eerste webwinkel in Nederland die retourkosten invoert. Zo deden H&M en The Sting het hen al voor, al zit het verschil er bij die retailers in dat zij ook fysieke winkels hebben waar de retouren gratis kunnen worden verwerkt.
 
Vanaf wanneer Wehkamp de retourkosten precies zal invoeren, is voorlopig nog niet bekend, maar volgens de CEO zou het om “een kwestie van maanden” gaan.
Foto: LSCZ Wehkamp

Recente nieuwsberichten

Whitepaper: 10 HighLights SMART LOGISTICS event

‘The Future of Logistics Starts Today’; het thema van het eerste SMART LOGISTICS event. Met 100 Logistiek, ICT en Supply Chain Managers is een blik op de logistieke toekomst geworpen. Wat staat ons in 2025 te wachten en hoe kunnen we daar vanaf vandaag op inspelen.

Meer aanwervingen in Transport en Logistiek in 2019

Uit de recentste ManpowerGroup Barometer blijkt dat de werkgevers in alle tien de bevraagde sectoren van plan zijn in de eerste drie maanden van 2019 nieuwe jobs te creëren. Ook de aanwervingsactiviteit in de sector Transport en Logistiek zou in het eerste kwartaal van 2019 versnellen.

Hardis Group stelt voice picking-systeem Reflex Voice voor

Adviesbureau en softwareontwikkelaar Hardis Group lanceert Reflex Voice, een multimodale oplossing voor het gebruik van spraakherkenning en -synthese bij het picken van orders. De nieuwe module moet het volledige orderpickproces sturen en is standaard geïntegreerd in Reflex WMS.

Infor neemt Alfa-Beta Solutions over

Adviesbureau Alfa-Beta Solutions is een Gold Infor Channel Partner, gespecialiseerd in Infor M3 en BI. Alfa-Beta concentreert zich op de food & beverage-markt in de Benelux en Duitsland en focust met name op de microverticals zuivel, agrofood en klant-en-klare-levensmiddelen.

Nieuwe country manager Benelux bij Generix Group

Koenraad Verduyn werd recent aangesteld als country manager voor Generix Group Benelux. Koenraad Verduyn heeft ruim vijftien jaar ervaring in het opzetten en uitbouwen van internationale sales teams binnen de transport- en softwarewereld en deed o.a.

NaviTrans voortaan beschikbaar op MS Dynamics 365 Business Central

Begin oktober 2018 lanceerde Microsoft Dynamics 365 Business Central, de opvolger van Dynamics NAV en Navision. Business Central richt zich tot bedrijven die op zoek zijn naar een alles-in-één ERP-oplossing die eenvoudig aan te passen is. Twee maanden na die Microsoft-release, wordt nu ook NaviTrans – een out-of-the box softwareoplossing voor de logistieke sector – op dat nieuwe platform uitgebracht.

Cadeau Maestro pakt kerstcadeaus automatisch in

Cadeau Maestro is een Franse leverancier van originele geschenkartikelen, actief in de zogenaamde ‘phygital’ markt, waarbij het de waarden van een fysieke winkel combineert met de troeven van e-commerce. Met de eindejaarsperiode volop in zicht, is de onderneming voor het eerst gaan automatiseren.

TLV gekant tegen beslissingen Europese transportministers

De Europese raad van transportministers heeft een akkoord bereikt over extra maatregelen om sociale dumping in de sector te bestrijden. Op een aantal vlakken een geslaagd overleg, stelt Transport & Logistiek Vlaanderen (TLV), maar volgens de beroepsorganisatie slaan de ministers op een aantal cruciale punten de bal mis.

Piekperiodes een uitdaging?

(advertorial) Op elk moment van het jaar, ook tijdens piekperiodes, tijdig en correct kunnen leveren aan klanten? De combinatie van een intralogistiek systeemontwerp met een hoge automatiseringsgraad biedt een snelle en foutloze orderpick methode.

Festo breidt distributiecentrum in de VS uit met Witron

Festo, een wereldspeler in automatiseringstechnologie, levert vanuit zijn regionale servicecentrum (RSC) in Mason, Ohio (VS) componenten aan alle klanten in de VS, Canada en Mexico. Gezien de groeiende online business heeft Festo besloten zijn RSC in Mason uit te breiden.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.