Onderzoek van Getac en IDC toont aan dat robuuste apparaten het concurrentievermogen vergroten

Getac, producent van robuuste technologie, kondigt de bevindingen aan uit ‘Redefining Total Cost of Ownership: Rugged Technologies to Empower Industrial Operations’, de InfoBrief van IDC (International Data Corporation) die in samenwerking met Getac werd geproduceerd. De resultaten van het onderzoek tonen aan dat robuuste apparaten het concurrentievermogen binnen industriële organisaties vergroten door activiteiten te stroomlijnen.

De InfoBrief baseert zich op inzichten van 990 IT-beslissers en toont aan dat robuuste apparaten voordelen bieden in verschillende sectoren, waaronder nutsbedrijven, transport en logistiek, olie en gas, industriële productie en natuurlijke hulpbronnen. Het betreft een wereldwijd onderzoek met inzichten uit zes regio’s: Noord-Amerika, Europa, het Midden-Oosten en Afrika, China, Azië (excl. China) en Latijns-Amerika.

Robuuste apparaten helpen organisaties hun dagelijkse werkzaamheden te verbeteren door de productiviteit van medewerkers te verhogen, de uitvaltijd van apparatuur te minimaliseren en upgrades van afzonderlijke onderdelen mogelijk te maken zonder dat het hele apparaat vervangen hoeft te worden.

Nog enkele voordelen van robuuste technologie zijn volgens het onderzoek:

  • Lagere TCO: Robuuste apparaten leiden na verloop van tijd tot een lagere ‘total cost of ownership’. Zo rapporteerden organisaties een TCO-reductie van 10-20% voor tablets en mobiele apparaten, en een reductie van 20-30% voor pc’s en laptops.
  • Verbeterde duurzaamheid: 43% van de organisaties zegt dat robuuste apparaten met geavanceerde sensoren en connectiviteitsmogelijkheden helpen bij het verzamelen van gegevens over activiteiten, waardoor beter geïnformeerde beslissingen kunnen worden genomen over energieverbruik en initiatieven voor afvalvermindering.
  • Geautomatiseerde processen: 37% van de respondenten zegt dat robuuste apparaten helpen om bepaalde processen te automatiseren, waardoor er minder handenarbeid nodig is.

Het onderzoek belicht ook de criteria die klanten gebruiken om leveranciers van robuuste oplossingen te selecteren, zoals de mogelijkheid om de oplossing te personaliseren, de kosteneffectiviteit van de geleverde diensten en het aanbod van apparaten en oplossingen.

Het gebruik van robuuste apparaten in Europa wordt gestimuleerd door hun vermogen om de productiviteit van medewerkers te verbeteren, mobiliteit en connectiviteit voor gegevenstoegang mogelijk te maken, automatisering van workflows te ondersteunen en traceerbaarheid van prestaties te creëren. De belangrijkste onderzoeksresultaten zijn:

  • Meer dan een vijfde van de respondenten (21%) besteedt nu meer dan 20% van hun totale IT-budget aan robuuste apparaten en bijna de helft (49%) is van plan dit de komende 12 tot 18 maanden verder te verhogen.
  • Robuuste apparaten worden geïntegreerd met een breed scala aan bedrijfssystemen, waaronder tools voor data-analyse en business intelligence (BI), platforms voor supply chain management en ERP.

De belangrijkste taken waarvoor robuuste apparaten worden gebruikt zijn gegevensverzameling en -analyse, dienstverlening op het terrein, inspectie en onderhoud, en personeelsbeheer van mobiele professionals.

  • Sinds de integratie van robuuste technologie constateren de respondenten een verbeterde productiviteit van medewerkers, minder uitval van apparatuur en een betere communicatie en samenwerking tussen medewerkers.
  • Robuuste apparaten spelen een cruciale rol in het ondersteunen van Europese organisaties bij het behalen van hun ESG-doelstellingen door ze in staat te stellen energieverbruik nauwkeuriger en in real time te monitoren, verspilling bij bedrijfsactiviteiten te verminderen, belangrijke taken te automatiseren en mogelijkheden te identificeren voor toekomstige energiebesparingen.

Foto: Getac

Recente nieuwsberichten

Sabarot verdubbelt doorvoercapaciteit van zijn Mecalux AS/RS

Sabarot is een Frans familiebedrijf gespecialiseerd in gedroogde peulvruchten, granen en wilde paddenstoelen. In zijn centrum in Chaspuzac (Frankrijk) produceert, stockeert en distribueert Sabarot goederen voor klanten in meer dan 70 landen. De belangrijkste markten zijn Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk, maar het bedrijf exporteert zijn producten ook naar landen als Maleisië, de Verenigde Arabische Emiraten en Singapore. Om de voortdurende groei van zijn activiteiten te ondersteunen, breidt Sabarot uit en verhoogt het zijn logistieke capaciteit met de hulp van Mecalux, aanbieder van magazijntechnologie en logistieke software.

Bruno Jacques gaat ook Yusen Logistics in Duitsland en Zwitserland managen

Vanaf 1 april 2024 wordt Bruno Jacques de nieuwe managing director van Yusen Logistics Duitsland. Hij volgt daarmee Toshikazu (Bob) Shiota op, die na zijn 40-jarige loopbaan bij Yusen Logistics voorzitter van de Raad van Bestuur van Yusen Logistics Duitsland wordt.

Koninklijke Musea voor Schone Kunsten digitaliseren met IDasset van Simac Phi Data

De Koninklijke Musea voor Schone Kunsten van België (KMSKB) moderniseren hun collectiebeheer door de IDasset-oplossing van Simac Phi Data te implementeren. Die oplossing zorgt voor een gedigitaliseerde inventarisatie op basis van RFID-technologie van de uitgebreide kunstcollectie van de KMSKB. Deze stap kadert in het streven van KMSKB naar digitalisering en efficiëntie in het beheer van hun collecties.

50 uiteenzettingen over alle aspecten van Supply Chain Management

Voor elk wat wils dus want naast de keynotes die iedereen moeten aanspreken zijn er tientallen presentaties – vaak cases – die we verticaal kunnen indelen: digitalisering, alle aspecten van forecasting, planning en inventory management, warehouse management en transport management.

Verregaande samenwerking Boa Concept en Easy Systems

Easy Systems Benelux, aanbieder van handlingsystemen voor intralogistiek en productie, en het Franse Boa Concept, gespecialiseerd in robot- en softwareoplossingen voor intralogistiek, maken bekend dat ze een samenwerkingsakkoord hebben getekend. Daarbij zal Boa Concept een belang van 70% in Easy Systems verwerven. De definitieve afronding van de overname, die volledig in contanten zal worden betaald, wordt tegen het einde van het eerste kwartaal van 2024 verwacht.

“We zijn nog maar nauwelijks begonnen met automatiseren”

Verwacht wordt dat de markt voor magazijnautomatisering tussen nu en 2027 jaarlijks met circa vijftien procent blijft groeien. Volgens Jan Heijblom, sinds vorige zomer aan de slag bij Exotec als senior sales executive voor de Benelux, komt die groei niet zomaar uit de lucht vallen. Met meer dan twintig jaar ervaring in verschillende internationale sales- en managementfuncties binnen de robotica-, supply chain- en warehousemanagementsector, deelt Jan Heijblom zijn inzichten in de trends die de groei van magazijnautomatisering in 2024 zullen beïnvloeden.

Modexpress optimaliseert orderverificatie met ZetesMedea RFID

Modexpress in Helmond is een familiebedrijf, gespecialiseerd in de wereldwijde logistieke dienstverlening voor modebedrijven. Daarvoor beschikt het bedrijf over zeven magazijnen in Nederland, met een totale oppervlakte van 165.000m², twee buitenlandse kantoren in Marokko en dagelijks een zestigtal vrachtwagens onderweg naar klanten. In piekperiodes groeit het aantal medewerkers tijdelijk van zo’n 500 tot ruim 800. Jaarlijks verwerkt Modexpress zo’n 20 miljoen producten in ongeveer 4 miljoen verpakkingen, terwijl het ongeveer 6,5 miljoen producten op voorraad heeft liggen.

Huur van logistiek vastgoed stijgt wereldwijd volgens Prologis Logistics Rent Index

Voor het zevende jaar presenteert Prologis zijn Logistics Rent Index. Dat onderzoek belicht de huurontwikkelingen met betrekking tot de logistieke vastgoedmarkt in Noord-Amerika, Europa, Azië, en Latijns-Amerika.

Nieuw crossdock-magazijn voor Hamann International Logistics in Wetteren

Hamann International Logistics heeft een nieuw crossdock-magazijn geopend aan de Vantegemstraat in Wetteren. Daarmee wil de logistiek dienstverlener inspelen op de sterke stijging van internationale groepage-activiteiten en de toegenomen vraag naar opslag en handling van goederen.

Venipak Commerce komt met omnichanneloplossing voor e-commerce in Benelux

Volgens onderzoek van Venipak Commerce – aanbieder van logistieke e-commerce oplossingen voor distributeurs, leveranciers en fabrikanten – koopt 74% van alle internetgebruikers in de Benelux-regio goederen online. Dat zou 10% meer zijn dan het Europese gemiddelde. Met de toenemende druk om gelijke tred te houden met de groeiende eisen van klanten, gaat Venipak Commerce daarom een nieuwe omnichannel-oplossing aanbieden om e-commerce fulfilment te transformeren, de verkoop te stimuleren en de operationele efficiëntie en klantervaring te verbeteren.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.