On-Site Services: maatwerk voor een hoge beschikbaarheid

(Advertorial)Steeds meer bedrijven vertrouwen het technische onderhoud van hun sterk geautomatiseerde magazijnen geheel of gedeeltelijk toe aan intralogistieke specialisten. Om supply chain managers te helpen elke nacht (en vooral tijdens het piekseizoen) rustig te slapen, biedt TGW een reeks on-site technische diensten aan. De On-Site Services van TGW omvatten: ramp-up services, onderhouds- en ondersteunende diensten en technische reiniging.

Vanaf het begin rekening houden met de technische exploitatie
TGW adviseert bedrijven om al bij de aankoopbeslissing, dus lang voordat een fulfilmentcentrum live gaat, na te denken over de technische operatie en on-site diensten. “Als onze experts al tijdens de bouw ter plaatse zijn, kunnen ze hun ervaring delen en deelnemen aan het nemen van belangrijke beslissingen, zoals de plaatsing van platforms en de opslag van reserveonderdelen”, zegt Georg Katzlinger-Söllradl, directeur Global Lifetime Services bij TGW. Dit kan honderden uren besparen tijdens de exploitatie. “Lange afstanden of een slechte bereikbaarheid zijn grote tekortkomingen tijdens onderhoudswerkzaamheden of in geval van een storing.”
 
Andere voordelen zijn de expertise die TGW-medewerkers in de loop der jaren hebben opgedaan, evenals het wereldwijde netwerk waarop ze kunnen terugvallen. Voor de technische controle van een systeem zijn aanzienlijk minder externe medewerkers nodig dan eigen medewerkers. Dat betekent dat de kostenefficiëntie ook bij outsourcingprojecten hoger is. Bovendien biedt TGW een prijsgarantie van maximaal tien jaar en is daarmee een voorloper in de branche.
 
Ramp-Up Service
Een van de meest gevraagde diensten is de Ramp-Up Service. De TGW-technici werken samen met zowel het projectteam als de TGW Lifetime Services-organisatie en verzorgen de training van de medewerkers van de klant.
 
Ook na de ramp-up-fase rekenen veel bedrijven op een uitgebreide service en laten zoveel mogelijk risico’s over aan de fabrikant over. TGW neemt door middel van uitgebreide zorgeloze pakketten niet alleen de verantwoordelijkheid voor het operationele onderhoud van het systeem op zich, maar ook voor alle onderhouds-, reparatie- en inspectietaken. Bovendien verbeteren technici de werking en houden ze de total cost of ownership (TCO) in de gaten.
 
Computerised Maintenance Management System
Een ervaren team on-site in één kant van de medaille, de andere is moderne IT-tools. TGW gebruikt state-of-the-art software voor zowel Remote Services als On-Site Services. On-Site Maintenance Services maakt bijvoorbeeld gebruik van het Computerized Maintenance Management System (CMMS), een software die zorgt voor een consistente efficiëntie. Deze tool omvat de voorspelling, planning en evaluatie van alle onderhoudstaken.
 
Naast permanente diensten die tot 365 dagen per jaar beschikbaar zijn, kunnen ook tijdelijke diensten worden geregeld. Om knelpunten en tekorten tijdens het piekseizoen of op koopjesdagen te voorkomen, biedt TGW zogenaamde Peak Support aan. In de aanloop naar promotionele activiteiten kunnen experts verschillende aspecten aanpassen. Enerzijds kunnen extra monteurs worden ingezet, anderzijds kunnen routineonderhoudswerkzaamheden worden vervroegd. Met een termijn van enkele weken tevoren is het ook mogelijk om kleine wijzigingen in de materiaalstroom door te voeren en de doorstroom te verhogen. Een voorbeeld hiervan is het toevoegen van een extra werkstation voor het lossen van pakketten van het transportsysteem.
 
Meer informatie
https://www.tgw-group.com/en/news/press-releases/2022/on-site-services-made-to-measure-for-high-availability

Recente nieuwsberichten

Linde komt met nieuwe handpallettrucks en camerasysteem voor ATEX-zones

Linde stelt binnenkort zijn nieuwste innovaties op het vlak van explosiebeveiliging voor. Het gaat om drie compacte elektrische handpallettrucks die in ATEX-zones (ATmosphère EXplosible) kunnen worden ingezet. Ook het Reverse Assist Camera-veiligheidssysteem van Linde kan voortaan in ATEX-zones worden toegepast.

PepsiCo breidt chipsfabriek in Veurne uit met automatisch magazijn van Mecalux

De Belgische afdeling van PepsiCo, de multinational gespecialiseerd in voedingsmiddelen en dranken, gaat haar logistiek moderniseren met de bouw van een volledig geautomatiseerd magazijn. Het nieuwe automatische magazijn zal de fabriek in Veurne, een van de grootste chipsfabrieken in Europa, aanvullen. Daar zullen de twee miljoen zakken chips en snacks die dagelijks worden geproduceerd voor de merken Lay’s, Doritos, Bugles en Cheetos worden opgeslagen. Voor het automatische magazijn doet PepsiCo een beroep op de intralogistieke groep Mecalux die er zijn Automatische Pallet Shuttle-systeem zal installeren.

Altrea Logistics bouwt Chemical Hub Limburg samen met Belgian Resilience Fund, VR4TR en LRM

Internationale logistieke speler Altrea Logistics, met hoofdzetel in Pelt, verstevigt zijn positie als logistiek dienstverlener voor importeurs, producenten, handelaars en distributeurs van (gevaarlijke) hoogwaardige chemische vloeistoffen en droge stoffen. Mede gefinancierd door het Belgian Resilience Fund, VR4TR en de Limburgse investeringsmaatschappij LRM bouwt Altrea Logistics namelijk een nieuwe Chemical Logistics Hub in Meerhout. Volgens CEO Roel Smets is het meteen ook de enige site van de hoogste Seveso klasse in België die ook op hoog niveau BREEAM-gecertificeerd is en volledige klimaatneutraliteit nastreeft.

Mercitalia Logistics en Amazon verleggen samen transport van weg naar spoor

Mercitalia Logistics, een 100% dochteronderneming van de Italiaanse nationale spoorwegmaatschappij Ferrovie dello Stato Italiane (FS Italiane Group), blijft streven naar meer efficiëntie en minder CO2-uitstoot door gebruik te maken van het spoor. De logistiek dienstverlener heeft samen met Amazon een overeenkomst getekend om goederen te transporteren tussen de Amazon fulfilment centra in Duitsland en Italië. De nieuwe overeenkomst is erop gericht het internationale vrachtverkeer te verminderen, waardoor zowel de CO2-uitstoot als de congestie op de belangrijkste Europese wegen moet afnemen. Het project moet Amazon ook helpen de voorraadverwerking te optimaliseren, levertijden te verkorten en zo de klantervaring te verbeteren.

Dachser creëert nieuwe LCL-verbindingen tussen Rotterdam en Azië

De lucht- en zeevrachtdivisie van Dachser in de Benelux breidt zijn diensten uit met nieuwe LCL-verbindingen met vaste vertrektijden tussen de haven van Rotterdam en diverse havens in Azië.

Mercadona schakelt ook voor 16e geautomatiseerde DC Witron in

Eind december 2023 gaf Mercadona de Witron Group de opdracht voor de bouw van een nieuw 15.000m² groot distributiecentrum voor droge producten in Guadix (Granada) in Zuid-Spanje. In hun twintigjarige samenwerking is dit al het zestiende geautomatiseerde logistieke centrum dat Witron voor de Spaanse retailer ontwerpt en realiseert - met in totaal 203 COM-machines voor droge, verse en diepvriesproducten. Vanaf 2026 zal de sterk geautomatiseerde faciliteit meer dan 90 winkels van de Spaanse foodretailer bevoorraden met 4.000+ artikelen. Sinds begin 2021 runt Mercadona op de locatie Guadix een modern logistiek centrum voor diepvriesproducten, dat ook door Witron is ontworpen en geïmplementeerd.

Montea bouwt duurzaam distributiecentrum dicht bij de stad

Logistiek vastgoedontwikkelaar Montea bouwt momenteel een nieuw distributiecentrum op het bedrijventerrein Blue Gate in Antwerpen. Het DC bestaat uit twee units, respectievelijk voor logistiek bedrijf Herfurth en modegroep Dries Van Noten. Beide bedrijven gaan een langdurige huurovereenkomst met Montea aan. De oplevering van beide units is voorzien voor het najaar van 2024.

DSV Solutions benoemt Edwin Eggebeen tot managing director

In zijn nieuwe rol als managing director bij DSV Solutions zal Edwin Eggebeen (foto) toezien op het vormgeven van de bedrijfsstrategie en het leiden van de operaties, inclusief de bouw van een nieuw 120.000m² groot magazijn in Gent.

Prévoté optimaliseert voorraadbeheer met ZetesMedea Full Pallet Inventory

Omdat het Franse logistiek- en transportbedrijf Prévoté werd geconfronteerd met bekende uitdagingen bij voorraadbeheer, zoals de beschikbaarheid van personeel, risico op fouten en het lang vasthouden van voorraden, besloot het op zoek te gaan naar opties om het voorraadbeheer sneller, nauwkeuriger en efficiënter in te richten. Het bedrijf richtte zich tot Zetes, aanbieder van oplossingen voor supply chain optimalisering, voor de implementatie van een oplossing die gebruik maakt van ‘machine vision’-technologie. De ingebruikname van ZetesMedea Full Pallet Inventory (FPI) zorgt bij Prévoté voor een gestroomlijnd en geautomatiseerd voorraadbeheer.

Combi Safe-Lift van Combilift beveiligt heftrucks tegen overbelasting

Om veilig te werken, moeten heftruckbestuurders het gewicht van de lading die ze verplaatsen, goed kunnen inschatten. Om hun daarbij te helpen, lanceert Combilift de Combi Safe-Lift. Het betreft een beveiligingssysteem waarmee heftruckbestuurders kunnen voorkomen dat hun truck wordt overbeladen.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.