On-Site Services: maatwerk voor een hoge beschikbaarheid

(Advertorial)Steeds meer bedrijven vertrouwen het technische onderhoud van hun sterk geautomatiseerde magazijnen geheel of gedeeltelijk toe aan intralogistieke specialisten. Om supply chain managers te helpen elke nacht (en vooral tijdens het piekseizoen) rustig te slapen, biedt TGW een reeks on-site technische diensten aan. De On-Site Services van TGW omvatten: ramp-up services, onderhouds- en ondersteunende diensten en technische reiniging.

Vanaf het begin rekening houden met de technische exploitatie
TGW adviseert bedrijven om al bij de aankoopbeslissing, dus lang voordat een fulfilmentcentrum live gaat, na te denken over de technische operatie en on-site diensten. “Als onze experts al tijdens de bouw ter plaatse zijn, kunnen ze hun ervaring delen en deelnemen aan het nemen van belangrijke beslissingen, zoals de plaatsing van platforms en de opslag van reserveonderdelen”, zegt Georg Katzlinger-Söllradl, directeur Global Lifetime Services bij TGW. Dit kan honderden uren besparen tijdens de exploitatie. “Lange afstanden of een slechte bereikbaarheid zijn grote tekortkomingen tijdens onderhoudswerkzaamheden of in geval van een storing.”
 
Andere voordelen zijn de expertise die TGW-medewerkers in de loop der jaren hebben opgedaan, evenals het wereldwijde netwerk waarop ze kunnen terugvallen. Voor de technische controle van een systeem zijn aanzienlijk minder externe medewerkers nodig dan eigen medewerkers. Dat betekent dat de kostenefficiëntie ook bij outsourcingprojecten hoger is. Bovendien biedt TGW een prijsgarantie van maximaal tien jaar en is daarmee een voorloper in de branche.
 
Ramp-Up Service
Een van de meest gevraagde diensten is de Ramp-Up Service. De TGW-technici werken samen met zowel het projectteam als de TGW Lifetime Services-organisatie en verzorgen de training van de medewerkers van de klant.
 
Ook na de ramp-up-fase rekenen veel bedrijven op een uitgebreide service en laten zoveel mogelijk risico’s over aan de fabrikant over. TGW neemt door middel van uitgebreide zorgeloze pakketten niet alleen de verantwoordelijkheid voor het operationele onderhoud van het systeem op zich, maar ook voor alle onderhouds-, reparatie- en inspectietaken. Bovendien verbeteren technici de werking en houden ze de total cost of ownership (TCO) in de gaten.
 
Computerised Maintenance Management System
Een ervaren team on-site in één kant van de medaille, de andere is moderne IT-tools. TGW gebruikt state-of-the-art software voor zowel Remote Services als On-Site Services. On-Site Maintenance Services maakt bijvoorbeeld gebruik van het Computerized Maintenance Management System (CMMS), een software die zorgt voor een consistente efficiëntie. Deze tool omvat de voorspelling, planning en evaluatie van alle onderhoudstaken.
 
Naast permanente diensten die tot 365 dagen per jaar beschikbaar zijn, kunnen ook tijdelijke diensten worden geregeld. Om knelpunten en tekorten tijdens het piekseizoen of op koopjesdagen te voorkomen, biedt TGW zogenaamde Peak Support aan. In de aanloop naar promotionele activiteiten kunnen experts verschillende aspecten aanpassen. Enerzijds kunnen extra monteurs worden ingezet, anderzijds kunnen routineonderhoudswerkzaamheden worden vervroegd. Met een termijn van enkele weken tevoren is het ook mogelijk om kleine wijzigingen in de materiaalstroom door te voeren en de doorstroom te verhogen. Een voorbeeld hiervan is het toevoegen van een extra werkstation voor het lossen van pakketten van het transportsysteem.
 
Meer informatie
https://www.tgw-group.com/en/news/press-releases/2022/on-site-services-made-to-measure-for-high-availability

Recente nieuwsberichten

Arvato gaat logistiek en fulfilment voor Tonieboxes verzorgen

Arvato heeft de volledige logistiek en het fulfilment overgenomen voor Tonies. Die Duitse fabrikant en leverancier staat sinds 2016 bekend voor zijn Toniebox, een digitale ‘audio cube’ voor kinderen vanaf drie jaar, en de bijbehorende Tonies-figuurtjes die op de box worden geplaatst om audiospelletjes of liedjes af te spelen. Omdat het bedrijf niet alleen in Duitsland, maar ook internationaal fors aan het groeien is, wilde de fabrikant zijn logistiek reorganiseren. Daarvoor schakelde het supply chain en e-commerce dienstverlener Arvato in.

Montea koopt site van Tailormade Logistics in North Sea Port in Gent

Montea vergroot zijn aanwezigheid in de Haven van Gent door de aankoop van de site van Tailormade Logistics (TML). TML is een Belgisch transportbedrijf en logistiek dienstverlener met uitvalsbasissen in België en Nederland. Het hoofdkwartier is al meer dan 25 jaar in de haven van Gent gevestigd, op een site van ruim 20.000m². Op het terrein bevinden zich een magazijn van 12.000m² en een kantoorgebouw van 2.000m².

Manhattan introduceert GenAI in supply chain commerce

Manhattan Associates presenteert twee nieuwe oplossingen: Manhattan Active Maven en Manhattan Assist. Manhattan Active Maven is een gespecialiseerde ‘generative artificial intelligence’ (GenAI)-oplossing voor klantenservice, terwijl Manhattan Assist geavanceerde GenAI-mogelijkheden aan alle bestaande Manhattan Active-oplossingen moet toevoegen. Met de technologie wil Manhattan Associates interacties met consumenten transformeren en de manier waarop klanten de oplossingen van Manhattan gebruiken, verbeteren.

Raja en Ranpak sluiten nieuwe commerciële overeenkomst

Raja, een vooraanstaande Europese distributeur van verpakkingen, heeft een nieuwe commerciële overeenkomst getekend met Ranpak, een ontwerper en fabrikant van papieren opvuloplossingen die traditionele bubbelfolie, korrels en piepschuim opvulchips vervangen. De overeenkomst moet de verkoop van papieren opvuloplossingen in Europa versterken. Die oplossingen worden gebruikt om goederen te zekeren en te beschermen tijdens transport.

Paardekooper stelt nieuwe recyclingoplossing voor plastic voor

Paardekooper, de Nederlandse leverancier van duurzame verpakkingsoplossingen, introduceert met Recylution een nieuw recyclingproces voor plastic. Daarbij wordt plastic bedrijfsafval kosteloos ingezameld, gerecycled en verwerkt tot nieuwe producten die vervolgens opnieuw hun weg naar de klant vinden. Door die manier van recycling wordt er minder nieuw plastic gebruikt en levert het bedrijf samen met zijn klanten een positieve bijdrage aan het milieu.

Het magazijn van de toekomst!

(Advertorial) Wat als technologie zich aanpast aan constante veranderingen? Schaalbare magazijnrobotica is hiervoor dé oplossing. Ze voldoen aan jouw huidige behoeften, maar bieden ook de mogelijkheid om mee te groeien en zich aan te passen aan toekomstige ontwikkelingen.

Eutraco bouwt geautomatiseerd hoogbouwmagazijn in Roeselare

Eerder deze maand (mei 2024) werd op het bedrijventerrein Krommebeekpark in Roeselare de eerste kolom van het geautomatiseerde hoogbouwmagazijn van Eutraco gehesen. Deze investering van 50 miljoen vertegenwoordigt volgens de logistiek dienstverlener een belangrijke stap in de expansie van het bedrijf. Het nieuwe magazijn komt er op een terrein van 3,5 hectare. Het hoogbouwgedeelte beslaat een oppervlakte van 12.000m², het geautomatiseerde palletmagazijn biedt ruimte voor liefst 39.000 pallets. Daarnaast is er 5.000m² conventioneel magazijn voorzien, waarin 6.000 pallets terechtkunnen.

Geodis zet AutoStore van Dematic in voor Nexter

Transport- en logistiek dienstverlener Geodis heeft een door Dematic geïnstalleerd AutoStore-systeem in gebruik genomen. Dematic installeerde een standalone systeem voor Geodis’ klant Nexter, die deel uitmaakt van de KNDS Group. Die organisatie is een van de grootste Europese fabrikanten van militaire landsystemen, met vestigingen in Duitsland en Frankrijk. De AutoStore-oplossing is geïnstalleerd in een volledig geautomatiseerd magazijn in Moulins, Frankrijk.

Siemens lanceert Industrial Copilot

De nieuwe Siemens Industrial Copilot is een generatieve AI-aangedreven assistent voor engineeringteams. De tool is geïntegreerd met de Total Integrated Automation (TIA) Portal, de werkomgeving van Siemens voor geïntegreerde engineering. De Siemens Industrial Copilot moet teams helpen sneller hulp voor hun problemen te vinden, en een betere basisvisualisatie en sneller codes voor PLC’s te genereren. Door repetitieve taken over te laten aan de AI-assistent, kan de workload aanzienlijk worden gereduceerd. Tegelijk kan de oplossing zorgen voor snellere ontwikkeltijden en de kwaliteit en productiviteit op langere termijn een boost geven.

Red Bull en Cabka gaan voor circulaire economie in logistiek

Red Bull, de bekende producent van energiedrankjes, en Cabka, aanbieder van herbruikbare transportverpakkingen gemaakt van gerecycled plastic, slaan de handen in elkaar om het transport van grondstoffen duurzamer te maken. Daarbij is een bijzondere rol weggelegd voor de BigBag S5 pallet. De BigBag S5 pallet, die Cabka speciaal heeft ontworpen, vormt volgens de partners een belangrijke stap in het optimaliseren van de efficiëntie en milieuvriendelijkheid van de gehele supply chain van Red Bull.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.