Nieuwe platformpallettrucks van Hyster zijn klaar voor lithium-ion

Hyster Europe heeft drie nieuwe platformpallettruckmodellen op de markt gebracht. De modellen zijn voorbereid om ook met lithium-ion batterijen te kunnen werken, wat de productiviteit in intensieve industriële toepassingen moet maximaliseren. De trucks lenen zich voor activiteiten als crossdocking, het laden en lossen van opleggers of orderverzamelen in het magazijn. Ook voor zware dockside-werkzaamheden kunnen de pallettrucks, die tot 3 ton kunnen heffen, worden ingezet.

De nieuwe serie pallettrucks omvat de modellen P2.0S, P2.5S en P3.0S en vervangt de huidige P2.0S-truck. De trucks hebben een geactualiseerd vorkontwerp, een robuust basisframe, stalen batterijdeksel en verbeterde bodemvrijheid van de trekstangen. Voor de chauffeur zijn de nieuwe modellen verkrijgbaar met een opklapplatform en nieuwe zijarmen of een vast platform met een nieuwe zij- of achterbescherming.
“In veel gevallen is de werkruimte beperkt, wat maakt dat modellen met een opklapbaar platform een populaire keuze zijn; ze ondersteunen de wendbaarheid in smalle gangen of drukke gebieden”, klinkt het bij B-Close, de exclusieve verdeler van Hyster-trucks op de Belgische markt. “Ook andere toepassingen kunnen de productiviteit optimaliseren. Zo zorgt een heftruck met langere vorken ervoor dat er twee of meer pallets per rit kunnen worden vervoerd, door ze in de breedte op de vorken te plaatsen.”
 
De rijsnelheden en een reeks verschillende rijmodi moeten de operationele productiviteit ondersteunen, met keuze uit een vaste of verstelbare stuurknuppel (scooterbediening). Dat vereenvoudigt het werk van chauffeurs, onafhankelijk van hun keuze voor een vast of opklapbaar platform.
 
De truck zelf is ontworpen om ook met lithium-ion batterijen te kunnen werken en vormt daarmee een aanvulling op de PC1.5-pallettruck, die in oktober 2020 werd gelanceerd. Dankzij een controller die automatisch de chemische samenstelling van de batterij herkent, hoeven er geen parameters gewijzigd te worden om een effectief batterijmanagement mogelijk te maken. Daardoor is de truck geschikt voor toepassingen met zowel lithium-ion als loodzuur. Er zijn laadopties beschikbaar aan de boven- en zijkant van de batterij.
 
Afhankelijk van het specifieke model kunnen de nieuwe platformpallettrucks worden aangepast met opties zoals een vrijloopfunctie, de Hyster Intelligent Lift, zacht dalen, een voetsensor, sleutel- of toetsenbordtoegang, een optie voor koelcellen en verschillende verlichtingsopties. De keuze uit twee vorkhoogtes – 85mm en 75mm – maakt het mogelijk zowel standaard- als laagprofiel wegwerppallets te verwerken en er zijn verschillende vorklengtes tot 2850mm beschikbaar.

Recente nieuwsberichten

PwC Scale Sustainable Manufacturing Executive Event - 15 December 2022

(Advertorial) Tijdens het event laat PwC je kennismaken met negen snelgroeiende europese startups die hun innovatieve business modellen en oplossingen op het gebied van Sustainable Manufacturing presenteren. Lees meer en registreer hier.

Ikea België voert logistieke automatisering op met drones

Sinds enkele maanden voert Ikea België, in samenwerking met het Zwitserse bedrijf Verity, een pilootproject uit met autonome drones in het zelfbedieningsmagazijn van de vestiging in Gent. De voorgeprogrammeerde drones helpen de medewerkers van Ikea Gent bij de uitvoering van tijdrovende en vaak fysiek belastende taken zoals de controle van voorraden, de tracering van opgevraagde producten en de opmaak van inventarissen.

TGW breidt assortiment uit met nieuwe mobiele robots

Aanbieder van intralogistieke oplossingen TGW Logistics Group breidt zijn aanbod robotica-oplossingen uit met Quba, een nieuw assortiment mobiele robots voor het autonoom transporteren van bakken, dozen en pallets. De Quba-familie (zie foto) bestaat uit AMR’s (Autonomous Mobile Robots) en AGV’s (Automated Guided Vehicles) die voor uiteenlopende taken kunnen worden ingezet, waaronder het bevoorraden van de inpak- of retourwerkstations en automatische palletiseer- en depalletiseerstations.

Dematra bouwt volautomatisch shuttlemagazijn voor 80.000 pallets

Dematra, gespecialiseerd in de opslag en distributie van food en non-food producten, bouwt op zijn site in Kruisem een mega volautomatisch palletmagazijn, goed voor 80.000 pallets en 12.000 in- en uitgaande palletbewegingen per dag. Het bedrijf uit het Oost-Vlaamse Nazareth beschikt in België al over vier magazijnen met een totale capaciteit van 80.000 pallets.

August Weckermann automatiseert opslag van kleine goederen met Jungheinrich

August Weckermann, een traditionele producent van gedraaide en gefreesde onderdelen en fijnmechanische componenten, breidt uit en bouwt een nieuwe productievestiging op de eigen site in Eisenbach, Baden-Württemberg (Duitsland). Het bedrijf wil met een modern energieconcept een beslissende stap zetten in de richting van de doelstelling ‘Green Factory’.

E-Logik schakelt opnieuw Boa Concept in voor nieuw magazijn

Met een uitgebreid netwerk van 26 e-commerce magazijnen, goed voor meer dan 150.000m² verspreid over Frankrijk en Zwitserland, levert e-Logik logistieke diensten aan o.a. e-retailers en start-ups. In 2014 nam e-Logik intralogistiek bedrijf Boa Concept in de arm voor de automatisering van zijn site in Toulouse.

DP World legt trein in tussen logistieke hubs van London Gateway en Southampton

DP World, beheerder van havens, terminals en logistieke bedrijven op zes continenten, heeft een nieuwe intermodale treindienst ingelegd tussen zijn containerterminals in London Gateway en Southampton: twee diepwaterhavens met toegang tot goederenspoorterminals en een snel groeiend logistiek park voor de deur van de Britse hoofdstad.

Krëfel verhoogt zijn productiviteit

(Video) 2020 was – met de opkomst van corona – een turning point voor veel bedrijven. Ook voor elektroketen Krëfel, welke een enorme boost in online bestellingen kreeg. Door slim en snel in te springen op deze ontwikkeling is het marktaandeel van Krëfel sinds 2019 forst gestegen.

Heftrucks met palletshuttles: een krachtige logistieke combinatie

Laten we wel wezen: de heftruck blijft tot nader order onmisbaar in het magazijn, hoe verregaand geautomatiseerd die logistieke omgeving intussen ook mag zijn. Toch kan het soms lonen om die vaste waarde in het logistieke transport aan te vullen met andere, meer of minder geautomatiseerde transport- en opslagsystemen.

Linde verwijdert stuurwiel uit heftrucks

(Advertorial) Wanneer u bij Motrac een nieuwe Linde heftruck bestelt, kunt u nu kiezen tussen het klassieke stuurwiel óf de Linde Steer Control. Deze laatste is niet enkel ergonomischer, hij zorgt tevens voor meer zicht en een hogere productiviteit.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.